• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Något som äger Maen? Är deras nya krono en vettig investering tro?

Go/no-go?


  • Totala väljare
    50

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag såg pledged och missuppfattade som att det var priset...

Screenshot_20190902_165000.jpg
Som upplysning används kommatecken som tusentalsavskiljare i det engelska språket :) (och punkt som avskiljare mot decimaler)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Haft Maen Hudson 38, ganska trevlig och mer prisvärd än kronon är min spontana uppfattning. Byttes till stor del pga lookyfeely-skäl, bra pjäs i övrigt givet prislapp 5papp inkl svensk moms från svenskt AB med kundtjänst i Sthlm.

Jagköpte den delvis pga jag trodde att det skulle vara 14 dagars öppet köp enligt EU-regler om distansköp. Var sugen på att se den innan jag bestämde mig. Inget intresse av att debattera om det hade varit rimligt/möjligt att forcera sin vilja, jag upptäckte iaf för sent att Maen frånskrivit sig 14-dagars pga blablöbläyada. Värt att hålla koll på den paragrafen!
Asså, förutsatt att klockan är i obruten förpackning går det under inga omständigheter att avtals bort distansköpslagen (förutom på specialbeställningar med gravyr/motsvarande). Om Maen försöker jävlas med sådant är det för mig ett tydligt tecken att man ska hålla sig borta.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Asså, förutsatt att klockan är i obruten förpackning går det under inga omständigheter att avtals bort distansköpslagen (förutom på specialbeställningar med gravyr/motsvarande). Om Maen försöker jävlas med sådant är det för mig ett tydligt tecken att man ska hålla sig borta.
Har för mig att de avböjde 14 dagars retur vid förbeställning/pre-order, men det är taget ur minnet. De som är intresseerade rekommenderas att läsa Maens köpvillkor!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har för mig att de avböjde 14 dagars retur vid förbeställning/pre-order, men det är taget ur minnet. De som är intresseerade rekommenderas att läsa Maens köpvillkor!
Läste igenom, tydligen gäller det om man backat på kickstarter.

Jag är oklar på om det skulle hålla i rätten, konsumentlagstiftning är rätt tydligt skriven i konsumentens favör. Oavsett säger det något om företaget och dess tro på produkten. Also; köpa grisen i säcken leder till många ångrade köpbeslut.
 
Topp