• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några tankar om Longines Legend diver

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Såja! Sa ju det. Får bli en liten öppning senare.

tqdlUmq.jpg


Kan säga så här, klockan ger en härlig känsla och lever upp till sin historia. Tycker att orginalstrappet är underskattat, det är både snyggt och skönt. Om man nu inte uppskattar orginalstrappet finns det flera stilar som passar. Looken och storleken gör att den hamnar mellan sport och dress, det gör att den kommer att används till mycket. Kan nu förstå klockans storhet och all den uppskattning den får. 30bar(300meter) tycker jag ser coolt ut, men är numera borttaget? Finns iallfall med och utan den upplysningen (texten). Priset som man kan få detta ur till är konkurrenskraftigt och gör den till ett solklart alternativ.
 

mrgd

Omega
Jag kan inte bestämma mig om originalbandet, men skönt är det, har provat svart och brunt läder med och utan viklås, finmesh och sharkmesh och testar på länk ett tag nu :)

image.jpg
 

Forkylt

Omega
Inte bra alls, försöker ju att glömma begäret efter LLD. Så kommer denna tråden!
Har inbillat mig att den är lite stor = en bra ursäkt att hålla på pengarna.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

DrDre

Patek
Longines har precis släppt en annan retro med inre vridring. Bilden är från Tony Axelsson på TTT från förra veckan.Inte så dum faktiskt, men jag skulle hellre satsa på Legen Diver. Lite mer allround och troligen också något man kommer att uppskatta i längden.



file.php
 

meo_swe

Audemars
Inte bra alls, försöker ju att glömma begäret efter LLD. Så kommer denna tråden!
Har inbillat mig att den är lite stor = en bra ursäkt att hålla på pengarna.


Sent from my iPad using Tapatalk
Den sitter som en fläskläpp på armen! Trots de långa bandhornen så ligger den jävligt bra på armen. Slinker lätt under en skjorta och den är diskret men man får ändå många kommentarer. Köör Brittmarie!
 

mrgd

Omega
Enda problemet är att man kan köra många olika strap, byter rätt ofta :) Mitt senaste är i läder - men tyvärr med plast på kanterna, så om någon vet någon som säljer mellanbrunt grovt läder (typ ammo) med ljusa sömmar är jag intresserad :)
image.jpg
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Tycker att LLD:n är en fantastisk klocka. Skulle inte ha något emot att äga en. Tycker nog att den gör dig bäst på mesh faktiskt.
 

mrgd

Omega
Jag har problem med den här klockan, jag försöker verkligen hitta något jag hellre vill ha, men det går inte... har fått anti-flippsjuka ;)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Så, nu har ja äntligen beställt en Legend Diver! Nu sitter man bara o kollar va man ska beställa för roliga straps till den. Tycker svart sharkskin verkar trevligt o speciellt om man kan klämma dit orginal spännet dessutom:)
Ps! Är det någon som har nån nice strap över så tveka inte att höra av er.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Så, nu har ja äntligen beställt en Legend Diver! Nu sitter man bara o kollar va man ska beställa för roliga straps till den. Tycker svart sharkskin verkar trevligt o speciellt om man kan klämma dit orginal spännet dessutom:)
Ps! Är det någon som har nån nice strap över så tveka inte att höra av er.



En klocka som gör sig riktigt bra på i princip alla straps.

27876d1241970316-longines-legend-diver-legend-diver-knoppi.jpg


870042d1352315272-longines-legend-diver-omega-railmaster-30th-birthday-lld-mesh.jpg

e0149adb7676110f7062a4a0799bce1b.jpg

LEgenedORP1.jpg

e6d82e.jpg
 
D

Deleted member 4412

Guest
Så dår har man redan tjackat ett Hirsch Modena från tim ur länk:)
 
Topp