• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några tankar om Longines Legend diver

Tack för tipsen :) Priset på Uret.se hade jag redan koll på men de är ju ingen AD så jag ville se om någon hade koll på vettigt pris hos en AD istället. 13.560:- hos Klockia låter ju bra jämfört med 15.900:- minst sagt.

Tack för tipsen :) Priset på Uret.se hade jag redan koll på men de är ju ingen AD så jag ville se om någon hade koll på vettigt pris hos en AD istället. 13.560:- hos Klockia låter ju bra jämfört med 15.900:- minst sagt.
Dock är ju 15900 utan sedvanligt prut... man kan antagligen få ner den ett par lappar till om man är snäll.

Har slagit ett getöga på denna innan, den enda fundering jag har är om man på sikt tycker det är "jobbigt" när man ska utnyttja inre vridningen tex vid matlagning pga skruvad krona?

Har slagit ett getöga på denna innan, den enda fundering jag har är om man på sikt tycker det är "jobbigt" när man ska utnyttja inre vridningen tex vid matlagning pga skruvad krona?
Jag använder min vridring ganska frekvent, och visst är det ju ett extramoment att skruva upp kronan och så. Men jag ser det inte alls som ett större problem. Det tar knappt någon extraenergi och det går att ställa bättre än med klick kan jag tycka

Mycket fin klocka, och trevlig läsning.

Har du någon känsla för hur utsatt glaset är för slag från sidan p.g.a. av domeningen?
Exempelvis att gå emot dörrposter och liknande.

Ang utsatt glas. Jag har ingen Legend Diver själv, men jag skulle inte oroa mig för det. Det som är känsligt med safirglas är vinkelräta kanter. Då går det att slå loss små bitar om det vill sig illa. Det är dock inget strörre problem. Jag har kört med Datejusts och Daydates väldigt länge där sitter glaset mer utsatt (högre och närmare kanten) än på Legend Divern och dessutom är nog kanten lite rundare på Legend Divern vilket ytterligare reducerar risken.

Mycket fin klocka, och trevlig läsning.

Har du någon känsla för hur utsatt glaset är för slag från sidan p.g.a. av domeningen?
Exempelvis att gå emot dörrposter och liknande.
Jag använder min på jobbet (soldat) ibland, och jag har inte märkt några tendenser alls på att glaset skulle skadas.

Ett natoband på köpet och ett stort tack till KronsUr för grym service! Äntligen:)
image.jpg

Köpte ett Hirsch Modena av ev LLD o bytte ut spännet mot orginal. Blev sååå snyggt!
Bilder kommer:)

Blev på me de blåa natobandet idag som matchar min outfit:)

Går i tankar på att införskaffa mig denna, fast har läst på någon sida att den går ca 12-15 sek+/dygn? Är lite för mycket för min smak när en klocka kostar runt 15000!

Mycket vacker klocka! Kanske skulle man unna sig en LLD när man fyller år inom kort. Tanken var initialt en seamaster som blev speedmaster och nu denna. Hopplöst att bestämma sig när man plötsligt får upp ögonen för alla läckerheter:) Nån som kan ta beslut åt en ambivalent nybörjareo_O?

Gillar den väldigt mycket. Bar den en tid under en passaround men blev då lite ..inte besviken men ..jo nästan. Inte på klockan i sig men jag tycker bandhornen är på tok för långa! Tycker tvärt emot vad som skrevs här ovan inte alls att den passar på alla straps:-/ tycker mellanrumet mellan boett och Strap blir för stort! Ända till idag!!
Testade en hemma hos Denke som hade ett strap gjort av cheepo.. Det var inte så att det smet åt mot Boetten som ett RubberB på en Rolex. Men på ngt sätt har han fått til infästningen så att det täpper till det gap jag inte gillar! Blev en helt annan klocka! Lägger upp en bild imorrn.. Orkar inte hämta telefonen;-)

Jag var och klämde på en sådan idag hos Jarl sandin. Den var riktigt trevlig och snygg. Man kände att det handlade om kvalitet. Dock så kändes den lite stor för min handled

Tillbaka
Topp