• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Några tankar om Longines Legend diver

Sunneson

Breitling
Tvungen att skicka in en till bild på den magiska LLD...
image.jpeg
Min första "riktiga" klocka som har en enorm mångsidighet och extremt lätt-buren vid alla tillfällen. Helt enkelt en magisk klocka som aldrig kommer lämna min samling!

Sjukt snyggt på mesh! Denna är med i vill ha-listan... oh, that envy...
 

Emil4

Cartier
Kan inte annat än hålla med, en fantastisk klocka på många sätt. Funkar på det mesta, har kört min på läder, nato, läder nato och nu på gummi. Är dock inte jätte förtjust i orginalbandet. Blir nog ett par läder till efter sommaren, om den kommer...
 

MattiasJ

Omega
Den är sjukt snygg på bild men när jag väl testade den kändes den rätt intetsägande och nästan lite tråkig. Originalremmen verkar kass men det går ju att lösa. Detta känns som en klocka jag tröttnat riktigt fort på.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Någon här som har klämt på den "nya" upplagan av LLDn och kan ge kommentarer om det nya mesh-bandet?
 
En klocka som gör sig riktigt bra på i princip alla straps.

27876d1241970316-longines-legend-diver-legend-diver-knoppi.jpg


870042d1352315272-longines-legend-diver-omega-railmaster-30th-birthday-lld-mesh.jpg

e0149adb7676110f7062a4a0799bce1b.jpg

LEgenedORP1.jpg

e6d82e.jpg
De 2 sista är juh sanslöst bra! Vart hittar man dem? Från gummi och ner.
Hade bestämt mig för en klocka och då dyker denna tråd upp........haft gott öga läääääääänge för denna modell och den jag tänkt köpa kostar 42k + och LLD 16k..........
Vad ska man göra......
 

Emil4

Cartier
Saknar min lld som fan, så måste bli en igen. Helt klart en fantastiskt klocka. Såg nu att uncle seiko har en bead of rice länk till LLD också. Helt magisk kombo.
 

Smorcey

Breitling
Ägt min första LLD ett tag nu och är otroligt nöjd. Väldigt dressad för att vara en dykare men det känns bara kul. Hade självklart velat ha en utan datum men blev en med p.g.a. prisbilden... Datumet är dock inte så illa gjord, smälter ändå bra in tycker jag.
Fick min med originallädret vilket inte är särskilt roligt, så det blir att byta ut det illa kvickt. Jäkligt många alternativ på den fronten dock!
 

pac78

Omega
2-Faktor
Min första "riktiga" klocka blev en LLD och jag har inte ångrat mig en sekund.
Älskar klockan och mesh armbandet, även om jag känner mig manad att testa lite olika band.
Om någon känner att de har en klockren kombo som måste testas tar jag gärna emot tips eftersom jag är helt ny i denna djungeln:)
LLDw.jpg
 

galenvret

Omega
2-Faktor
Snygg!

Du bör absolut testa några 22mm natoband.

Bark and jack gör klart best value for money om du frågar mig. :) checka deras sida på: https://www.barkandjack.com/

L



Min första "riktiga" klocka blev en LLD och jag har inte ångrat mig en sekund.
Älskar klockan och mesh armbandet, även om jag känner mig manad att testa lite olika band.
Om någon känner att de har en klockren kombo som måste testas tar jag gärna emot tips eftersom jag är helt ny i denna djungeln:)
LLDw.jpg
 

Vanbeasten

Breitling
Min första "riktiga" klocka. Sitter på ett brunt skinnband. Bärs dock större än sina 42 mm pga långa bandhorn, så inget för dig med smala armar...
 

pangkarlsson

Omega
2-Faktor
Jag tycker LLD'n är så sjukt snygg! Kanske något överprisade med meshen dock.
 
Senast redigerad av en moderator:

pangkarlsson

Omega
2-Faktor
Idag slog jag till! Gled in på den lokala AD'n och köpte den. Jag måste säga att den är bekvämare än vad jag trodde, ganska tunn och med de rejält nedåtvinklade luggarna sitter den som en smäck.

Så här en liten stund in i ägandet av LLD'n känns den som en keeper :D
IMG_1141[1].JPG
 

pangkarlsson

Omega
2-Faktor
EA5845FF-0276-479E-A2AA-4687C1537E93.jpeg

Har haft klockan i dryga halvåret nu och jag måste erkänna att jag ännu gillar den skarpt. Den har fått äran att tjänstgöra i vått och torrt, en vardagsbeater helt enkelt.

Kärleken är väl inte vad den var, ombyte förnöjer som bekant, men jag gillar den som sagt ännu. Fortfarande kan jag sitta och pilla med den invändiga bezeln eller stirra på den blanksvarta tavlan.

De första månaderna fortade den sig något men det är inget jag upplever numera. Har dock inte mätt avvikelsen. Den tickar och går som en klocka helt enkelt och det är enormt skönt med så lång gångreserv.

Det här var alltså nybörjarens fem cent 😄
 
Topp