Kan med andra ord bevisligen rekommenderas till alla som vill ha Sub med datum men utan bubblaDet är det som är tanken... tryck+bubbla=flyger iväg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan med andra ord bevisligen rekommenderas till alla som vill ha Sub med datum men utan bubblaDet är det som är tanken... tryck+bubbla=flyger iväg![]()
SDKan med andra ord bevisligen rekommenderas till alla som vill ha Sub med datum men utan bubbla![]()
Årsmodell 2012 utan datumbubbla, bezel roterar båda hållen (premium) osv. Kan ha tillkommit dings sedan i somras. Överlag bra skick, märks inte när den bärs på handleden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/vågar-jag-gå-på-stan-med-min-klocka.65947/page-3#post-1691264
Upptäckte min 114060's första riktiga hairlines idag. De första är sura men de kommer ju. Skumt bara att bomull kan ge sådana märken bara.
Tänk på att du måste gå naken jämt också, annars finns risk att dina kläder repar blanka ytorMan ska även vara försiktig med putsduk eller t ex t-shirt om man vill ta bort fingeravtryck på boetten... det kan finnas mikrodammpartiklar som fastnat i tyget som skapar hairlines på den spegelblanka ytan!
Tänk på att du måste gå naken jämt också, annars finns risk att dina kläder repar blanka ytor![]()
Tänk på att du måste gå naken jämt också, annars finns risk att dina kläder repar blanka ytor![]()
Det är ett alternativ faktiskt men risken är att det speglar sig i klockan när man kör wristshots till Fredagstråden... om man inte vill bjuda på det iofs.Tänk på att du måste gå naken jämt också, annars finns risk att dina kläder repar blanka ytor![]()
Hur gör du när du ska få bort tråkiga fingeravtryck då? Tyg är ju ändå uteslutet.Alltså, det ska väl skiljas på onödigt slitage och oundvikligt slitage? Bangar jag in klockan i dörrposten är det något som bara händer men visst är det väl trevligt att försöka undvika slitage som man har mer kontroll över? Du kanske tycker om att slita ut dina klockor i förtid men det gör inte jag
Hur gör du när du ska få bort tråkiga fingeravtryck då? Tyg är ju ändå uteslutet.
Du lever farligt min vän, mikrodammpartiklar kan du knappast se med blotta ögat.Putsduk för glasögon. Försöker få bort ev främmande material innan putsning.
Du lever farligt min vän, mikrodammpartiklar kan du knappast se med blotta ögat.
Hittade några till efter sommarens äventyr. Gillar i synnerhet dingen som löper längs med boetten och över till bezeln, harmoni.Årsmodell 2012 utan datumbubbla, bezel roterar båda hållen (premium) osv. Kan ha tillkommit dings sedan i somras. Överlag bra skick, märks inte när den bärs på handleden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://klocksnack.se/threads/vågar-jag-gå-på-stan-med-min-klocka.65947/page-3#post-1691264
Hittade några till efter sommarens äventyr. Gillar i synnerhet dingen som löper längs med boetten och över till bezeln, harmoni.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hittade några till efter sommarens äventyr. Gillar i synnerhet dingen som löper längs med boetten och över till bezeln, harmoni.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wow , sabrera skumpan med rållen,
vuxet.
SäkertKastar du ofta stora stenar i glashus?
Lämnar in den på polering hos AD efter varje användning såklart.Hur gör du när du ska få bort tråkiga fingeravtryck då? Tyg är ju ändå uteslutet.
Lämnar in den på polering hos AD efter varje användning såklart.![]()
Bruksur, beater osv. Varje spår av användning är ett minne för sig, intressant att blicka tillbaka och minnas varje repa/ding osv.Intressant frågeställing utan att känna till någon bakgrund är ju varför du misshandlar din klocka?Jag är uppriktigt nyfiken.
Keeper indeed.Helt sjuk ding! Pga sabrering?
Misstänker att detta är en keeper?
Insertet har lossnat från vridringen minst 3 gånger, keramiken klarar sig fint. Vridringen slits ju dagligen, taggarna är inte så vassa som en ny eller som min andra sub.Dings på mina egna klockor hatar jag. Men dina har jag börjat gilla skarpt. Ser faktiskt rätt grymt ut... men det enda skulle väl vara att den keramiska vridringen ser lika ny ut jämfört med hur klockan ser ut i övrigt
Har din vridring fått ta emot hårda slag och dylikt? Den ska ju vara ömtåligare än alu-insert...
Men din andra sub behandlas väl inte helt milt heller, har för mig jag sett bilder på den fina Sertin på byggarbetsplats etc?Bruksur, beater osv. Varje spår av användning är ett minne för sig, intressant att blicka tillbaka och minnas varje repa/ding osv.
Keeper indeed.
Dingarna uppkommer när man missar sabreringen, om korken flyger tror jag inte att dingen blir lika stor, om ens alls. Så i princip är varje ding en misslyckad sabrering kan vi säga.
Den har klarat över 15+ sabreringar hittills, tappat keramik-insert 3 gånger.
Insertet har lossnat från vridringen minst 3 gånger, keramiken klarar sig fint. Vridringen slits ju dagligen, taggarna är inte så vassa som en ny eller som min andra sub.
Den lever ett hårt men intressant liv. Jag gillar det i alla fall. Rock on!Hittade några till efter sommarens äventyr. Gillar i synnerhet dingen som löper längs med boetten och över till bezeln, harmoni.
![]()
![]()
![]()
![]()
Får känslan av att ett flertal klockor här på KS är bara fotomodellerFullkomligt älskar denna tråden. Otroligt kul att se att folk verkligen använder sina klockor!![]()
Arbetsledning så den slipper vara med om massa byggande m.m.Men din andra sub behandlas väl inte helt milt heller, har för mig jag sett bilder på den fina Sertin på byggarbetsplats etc?![]()