• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nöta nato (långt inlägg utan payoff)

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Hahahahaha!!! Bilantenn-lösningen är så ljuvligt jävla klocknördig så jag blir varm i hela kroppen!

Jag kan f ö berätta att maskindiskmedel inte gör ett skit heller.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Har du någon tidplan på det där med tanke på hur motståndskraftigt det där envisa natot verkar vara?
Kommer vi se en månadsuppdatering det närmaste halvåret ;-)
Det hela börjar kännas lite deppigt. Får nog köpa ett nato till och köra klorin-i-micron-metoden och låta detta projekt löpa parallellt med barnens uppväxt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har också försökt göra ett knallrött nato till blekt. Tror det hade sett fett ut.

Det var dock helt jävla omöjligt. Klorinade det hur mycket som helst, men funkade inte alls.
 

meo_swe

Audemars
Jag skulle kunna slänga ett i havet faktiskt! :) tänker ni "bottenmete" eller strandkanten?

Den största frågejäveln kvarstår dock.. hur får man det mjukt som tyg, om ni förstår hur jag menar, omöglishh!
Svett ångest och slitage. Jag använder mina naton på gymmet, det svettas och man mår dåligt, men banden än mjuka som lambipapper! Sen slits de ganska fint också:)
20130806_190245_zps2982a105.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tror de är någon nylonblandning i banden vilket förmodligen innebär att materialet i sig har denna röda färg.
Om det stämmer får du aldrig ur färgen, utan för fårsöka "solbleka" ur den. Röd har en tendens att tappa pigment i ljus..
Solarium? Skicka det till mexico 2 år på semester? :D
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Tror de är någon nylonblandning i banden vilket förmodligen innebär att materialet i sig har denna röda färg.
Om det stämmer får du aldrig ur färgen, utan för fårsöka "solbleka" ur den. Röd har en tendens att tappa pigment i ljus..
Solarium? Skicka det till mexico 2 år på semester? :D

Det där kan vara nåt. Jag har en polare i Singapore som kanske kan hänga upp det på sin tomt i stället. Garanterat mer och starkare sol. Men det vore som att släppa projektet.
Men solarium... hmm. Funkar det? Då kanske man kan köpa sig en UV-lampa och lysa livet ur bandet.
 

KMS

Rolex
Såg denna tråd nu, grym underhållning! Solblekning i Singapore slår ju klorinbakning i ugn alla dagar i veckan!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

_jonte

Patek
Ingen som har testat oxalsyra? Används ofta för att tvätta båtar och en sidoeffekt är att plasten bleks.

En sak man kan tänka på gällande klorin är vad flaskan är gjord av...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hade ett rött NATO två veckor i Egypten för något år sedan. Ser riktigt bra ut just nu.
 

wojtecki

Cartier
Vill inte förstöra tråden men har ni inga bilder på riktigt välanvända och slitna Nato/Zulu band?
 

sveol

Cartier
Haha skönt engagemang. Hade varit kul att börja se bilar på stan med Natos fastsatta på antennerna. Hemliga klocksnack tecknet ;-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 
Topp