• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nar kommer Rolexbubblan implodera?

Surfade in pa Rolexforums och laste igenom denna lustiga trad.

Hade jag fattat hur jag gjorde en trad med svarsalternativ sa hade det kanske blivit lite roligare. Men huvudfragan ar fortfarande nar ni tror att en 30% eller mer korrektion nedat i begpriser kommer ske

1 2021-2022
2 2023-2024
3. Nagongang efter 2025 eller aldrig. Nagon bubbla existerar inte. Rolex to the Moon....
4. Vem bryr sig....jag tycker Rolex ar fula och vill inte ha en oavsett pris.

Nu far ni gora er omaket att sjalva skriva vad ni tror...

Personligen sa tror jag pa svarsalternativ 3 i traden ovan.

Surfade in pa Rolexforums och laste igenom denna lustiga trad.

Hade jag fattat hur jag gjorde en trad med svarsalternativ sa hade det kanske blivit lite roligare. Men huvudfragan ar fortfarande nar ni tror att en 30% eller mer korrektion nedat i begpriser kommer ske

1 2021-2022
2 2023-2024
3. Nagongang efter 2025 eller aldrig. Nagon bubbla existerar inte. Rolex to the Moon....
4. Vem bryr sig....jag tycker Rolex ar fula och vill inte ha en oavsett pris.

Nu far ni gora er omaket att sjalva skriva vad ni tror...

Personligen sa tror jag pa svarsalternativ 3 i traden ovan.
529893C1-C860-4C6F-AE5C-B04D93D1FF38.jpeg

Helt ratt!

Rolexpriser och spekulation om dessa kan vi val aldrig fa formanga tradar om?
Efterson du tog dig tid att svara pa min enfaldiga trad ?
Var bara tvungen att ta billiga poäng på Tidlös-vågen! Inga åsikter om Rolex, eller trött på dem heller. För mig får du göra hur många trådar/polls/posts, jag är en hård man! Någorlunda...

Vad andra tycker om detta är ju en annan femma ;)

Min gissning är att Rolex strateger kommer lyckas rädda varumärket och till viss del prisnivån oavsett hur risigt läge de hamnar i. Gissningsvis är det närmaste trendbrottet vid kommande finanskris (när det nu blir) och att Rolex kommer avstå prisökningar över tid och samtidigt låta inflationen jobba ikapp nuvarande nivåer för att se efterfrågan sakteligen stiga igen.

Framåt 2023 tror jag på pyspunka på greymarket, med en väsentligt lägre spread mot nypris hos AD. Medan populära äldre modeller kommer stå sig rätt bra, men att prisstegringen planat ut helt eller delvis.

Har något liknande hänt tidigare för något annat märke i denna eller annan bransch? Den som svarar tulpanlökar kan låta bli.
Panerai....

Annan branch,,,

Frimarken
Samlartallrikar
Marklintag
Fickur
Ferraribilar pa sent 90tal
Veteranbilar fran bilismens barndom till Forkrikgsbilar de senaste 40 aren
Och sakert en hel del annat dar samlarna blev forgamla,dog och ingen ny genertion var intresserad av att ta over

Rolex har ju en uttalad ambition att producera större volymer, för att möta efterfrågan. Återstår att se om efterfrågan fortsatt kommer överstiga utbudet.

Moderna Rolex bubblan är beroende av generations förändringar. Kommer mao ta en jäääääävla tid innan den spricker.

Elefanten i rummet är snarare vem som ska starta tråden ”När spricker Rolex vintage bubblan?” 😆

Tillbaka
Topp