• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NATO-band. En förvirrad recension av några olika...

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har två varianter, Phoenix mod straps från urtid och från singular. Av dessa två tycker jag singulars är bättre. De är mjukare o bekvämare.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Bidrar med en bild på min Omega
 

Bilagor

  • IMAG0179.jpg
    IMAG0179.jpg
    324.6 KB · Visningar: 422

LordJCS

Breitling
Viggen skrev:
Någon som vet hurdan Singular´s NATO PVD-rem är? :)

Skulle vilja påstå att dom är riktigt sköna. Lite "Stealth" över det hela. Har ett 20mm och ett 22mm och båda känns riktigt bekväma,märker ju knappt av att klockan sitter på armen. Därför blir det väl ett och annat extra getöga slängt på armen. hehe..
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag kan ju varmt rekommendera Singapore-baserade Gnomon (www.gnomonwatches.com). Leveranstid på runt veckan blankt. Toppklass på hårdvaran och så ett mycket stort urval. Är själv överförtjust i "soft weave"-väven som dock bara erbjuds i två olika färgsättningar i nuläget. Det är lite mjukare än ett vanligt NATO. Den lite luftigare väven inbjuder inte till att bränna några extra hål men det är också enda nackdelen; maken till följsamhet och komfort har jag inte stött på någon annanstans och så är ju "soft weave"-remmarna utseendemässigt nära på nog omöjliga att överträffa.

Vänligen
Forumets undersköterska

Köpte svart, blått och beige Nato för läääänge sedan. Var nog 2007 eller något sådant OCH jag tror att det var från Gnomon. Har sen dess gått igenom en massa olika leverantörer och de banden jag köpte från Gnomon har varit överlägset bäst! Ska beställa därifrån för att hoppas att kvalitén har hängt kvar!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
stylechrono känns väldigt begränsad i sitt utbud. Varför skulle 100% bomull vara så mycket bättre...?
Ingen som nämnt royalstraps.se. Köpt några stycken därifrån och är nöjd, kunde varit lite längre bara...
 

d@ke

Cartier
Royalstraps har grymma band! Rekommenderar även cheapestnatostraps.com - kass namn på hemsidan men bra band till bra priser. Drivs av nån tjej i Stockholmo så leveransen är snabb.
 

Lindeberg

Omega
Någon återförsäljare med nato som har samma längd, känsla och funktion som Omega original nato? Eller ska jag behöva punga ut med 1800 för ny rem? ;)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
stylechrono känns väldigt begränsad i sitt utbud. Varför skulle 100% bomull vara så mycket bättre...?
Håller med dig om det begränsade utbudet. Bomullsbanden (jag har två från stylechrono) är helt enkelt mycket bekvämare och mindre "plastiga" än standardnatot.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
100% bomull är väl inte någon höjdare om man planerar att använda bandet i vatten?....
Är väl inga problem? (Tar längre tid att torka möjligtvis?). Nu badar jag aldrig (och därmed utsätter jag inte mina klockor för det), men nu måste jag testa om det är något problem med att dränka bomullsbandet fullständigt i vatten...återkommer med rapport om några timmar...
 

mrQ

Breitling
Jag tror personligen inte det är någon större risk för mögel i bandet förutsatt att du har på dig bandet efter att det blivit blött. :)
 

Holtqvist

Omega
Hej!

Tränger mig oförskämt in här i tråden och ställer en fråga som jag har funderat på.
Lägger Natoband större tryck på sprintarna än "vanliga" band?

Jag har hört från olika ställen att det blir högra tryck på sprintarna med natoband, och därför ska man inte använda dem. Ligger det något i detta argument eller är det hörsägen?
 

J Carl

Omega
Invicta 8926 nato.jpg
Köpte detta från royalstraps och är jätte nöjd . Det står "Original geckota " på undersidan så jag antar att det är geckota som gör fina band :)
Modellen heter vintage Bond kostnad 195 kr och snabb leverans .
 
Senast ändrad:

J Carl

Omega
Här ett ännu ett nytt band som kom idag med posten . Singularstraps Bond nato premium . Mycket nöjd med passformen , nån cm kortare än bandet från royalstraps.
20171024_144130.jpg
 

J Carl

Omega
Royalstraps har grymma band! Rekommenderar även cheapestnatostraps.com - kass namn på hemsidan men bra band till bra priser. Drivs av nån tjej i Stockholmo så leveransen är snabb.
Tack för tipset om cheapestnatostraps . La precis min första order på 5 band hos dom . Hoppas även jag blir nöjd :)
 

Jglgbg

Cartier
Återupplivar tråden här med en fråga som jag inte ser har besvarats tidigare. Har någon av er köpt band från exempelvis Singularstraps eller Royalstraps som hamnar i nivå med Omegas natoband vad gäller kvalitet? Är Omegas band för 1600:- fem gånger bättre än premiumbanden från Singularstraps för 300:-? :)

Mvh Den Snåle
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Återupplivar tråden här med en fråga som jag inte ser har besvarats tidigare. Har någon av er köpt band från exempelvis Singularstraps eller Royalstraps som hamnar i nivå med Omegas natoband vad gäller kvalitet? Är Omegas band för 1600:- fem gånger bättre än premiumbanden från Singularstraps för 300:-? :)

Mvh Den Snåle
Natobanden från Royal straps är de enda natoband jag i dagsläget använder. Finns säkerligen en hel del kvalitativa band där ute för allt från 150-300. Dock har jag aldrig förstått vad som rättfärdigar priset på exempelvis Omegas natoband.
 
Topp