• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NATO-band. En förvirrad recension av några olika...

Jglgbg

Cartier
Natobanden från Royal straps är de enda natoband jag i dagsläget använder. Finns säkerligen en hel del kvalitativa band där ute för allt från 150-300. Dock har jag aldrig förstått vad som rättfärdigar priset på exempelvis Omegas natoband.

Tack för det, då har jag något att gå på!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Natobanden från Royal straps är de enda natoband jag i dagsläget använder. Finns säkerligen en hel del kvalitativa band där ute för allt från 150-300. Dock har jag aldrig förstått vad som rättfärdigar priset på exempelvis Omegas natoband.
Det står ”OMEGA”...

watchgecko har ju ytterligare större kollektion då Royal Straps verkar köpa sina därifrån
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jo, men bortsett från att de sätter sitt varumärke på det :). Absolut, stödjer gärna lokala aktörer före internationella :)
Tror nog att tex ett premium nato är minst lika bra som ett från Omega. Har inget av dessa så endast gissning från min sida.

Stödjer också gärna lokalt än globalt, men ibland så har RS inte riktigt det man är ute efter + watchgecko har ibland visat sig vara rejält mycket billigare.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har köpt Nato utav @Hans Beck jag har alltid störd mig på att ha den vikta delen på sidan.
Men detta band får man den på handleden istället,mkt bra och verkar vara av god kvalité.
B2BA3F0A-D38B-4504-A11F-D02EC374FDEC.jpeg
83F73CCF-7B63-498E-A1B6-E467CA793B7E.jpeg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Läste igenom den här tråden idag på lunchen och la sedan en beställning på ett super Nato och ett premium Nato från Singular Straps. Har idag ett omega Nato som jag är väldigt nöjd med men som nämnts tidigare kostar det ju 1800kr vilket känns rätt mycket för ett tygband. Återkommer när de trillat ner i brevlådan!:) Ska bli intressant att testa dem då jag inte hittat något vettigt Nato förutom Omegas.
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
30E9975D-3002-44D7-9225-635249937DD8.jpeg
Idag trillade banden ner i brevlådan! Tyckte att frakten gick fort och när jag kollade returadressen på kuvertet insåg jag att det hade skickats i närheten av där jag bor. Kvaliteten på premium Natot (det gula) är helt okey. Klart bättre än valfritt eBay Nato. Det är inte ett band jag skulle använda dagligen som jag gör med mitt Omega Nato då jag saknar lite av kvaliteten som jag vill ha hos ett Nato. Super Natot (det svarta) är av betydligt bättre kvalitet. Det är inte långt ifrån Omega Natot i kvalitetskänsla. Ser man till att det skiljer 1500kr banden emellan vinner premium Natot alla dagar i veckan! Det svarta Natot känns betydligt stelare än det gula men jag tror att efter några veckors användning kommer det mjukna. Kommer lätt att köpa fler band i från Singular Straps!:) Ska man köpa ett Nato hade jag rekommenderat att lägga de extra 180kr som ett super Nato kostar. Det enda jag saknar med super Natot är fler färger. Premium Natot kostade 120kr och super Natot kostade 300kr. Frakten var som brev och låg på 20 kr.
 

Charocles

Omega
Rekommenderar STARKT natoarmband.se för er som är ute efter ett nato till bra pris! Trevligt bemötande när jag ville ändra en beställning, supersnabb leverans, och deras senaste premiumband är sjukt sköna! Kan inte rekommendera mer! :)
 
Topp