• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nato-band

mace

Cartier
2-Faktor
Re: Sv: Nato-band

Camo00 skrev:
Johan M skrev:
NATO-banden är väl till för klockor som används i det militära. I så fall kan man väl ha banden på alla typer av klockor som skulle kunna användas inom militären. T ex flygarklockor, kronografer, helt vanliga klockor som endast visar tiden, dykare m.m.

Det enda bandet jag kan komma på som inte passar på alla typer av klockro det är mesh. De skall endast sitta på dykare, annars ser det heltokigt ut.

Fast nato är ju framtaget för ett specifikt användningsområde inom militären; vattentåligt, säkert att inte tappa klockan etc, dvs till infanteri mm?! För flyg uppfanns ju tex bund-banden för att uppfylla andra behov, och skrivbords-militärer klarar sig säkert bra med vanligt läder eller länk... :)

Precis, och infanteri är ju inte dyk. Alltså borde de flesta klockor passa. :) Vet också att RAF-piloter de senaste 20 åren har haft just Nato.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Nato-band

mace skrev:
Camo00 skrev:
Johan M skrev:
NATO-banden är väl till för klockor som används i det militära. I så fall kan man väl ha banden på alla typer av klockor som skulle kunna användas inom militären. T ex flygarklockor, kronografer, helt vanliga klockor som endast visar tiden, dykare m.m.

Det enda bandet jag kan komma på som inte passar på alla typer av klockro det är mesh. De skall endast sitta på dykare, annars ser det heltokigt ut.

Fast nato är ju framtaget för ett specifikt användningsområde inom militären; vattentåligt, säkert att inte tappa klockan etc, dvs till infanteri mm?! För flyg uppfanns ju tex bund-banden för att uppfylla andra behov, och skrivbords-militärer klarar sig säkert bra med vanligt läder eller länk... :)

Precis, och infanteri är ju inte dyk. Alltså borde de flesta klockor passa. :) Vet också att RAF-piloter de senaste 20 åren har haft just Nato.

Haha, okej! Jag har ju inte ens gjort lumpen så vad vet jag?! ;)

Gillar f.ö. nato på nästan alla klockor själv! Att sen Daniel Wellington och andra reklammärken stjäl konceptet är ju inte natos fel...
 

mace

Cartier
2-Faktor
Re: Sv: Nato-band

Camo00 skrev:
Haha, okej! Jag har ju inte ens gjort lumpen så vad vet jag?! ;)

Gillar f.ö. nato på nästan alla klockor själv! Att sen Daniel Wellington och andra reklammärken stjäl konceptet är ju inte natos fel...

Vem fan har gjort det!? ;)

Håller med om DW.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
SiljeWatches skrev:
NATO band, kan passa fint till chronografer, sport- och dykare. Men när man ser NATO band sitta på alla tänkbara modeller, som tex OMEGA Seamaster, Geneve och andra kostymur, ja då ser inte längre så bra ut.... tycker jag.
Håller helt och hållet med! I min värld funkar bara en dykare på nato (om knappt det).
CaptainOats skrev:
Jag tycker också Nato passar bäst till dykare.
Har väldigt svårt för nato på gamla Omegor osv.

Blir det lite för mycket Daniel Wellington över det.

Tycker ni inte detta fungera? Tur man inväntar en ny läderrem :oops:
 

Bilagor

  • IMAG0179.jpg
    IMAG0179.jpg
    281.3 KB · Visningar: 428

Camo00

Patek
Re: Sv: Nato-band

Jättesnyggt tycker jag! Beror lite på vad Du har för kläder mm, det kanske inte funkar på begravning i svart kostym...
 
Topp