• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nattklubb+Rolex+champagne=succé?

Anton

Omega
Äntligen finns möjligheten att införskaffa sig en Rolex mitt i den dimmigaste natten.
image.jpg

Ett paket ska ha gått i helgen tydligen, någon härifrån? ;)
 

tomva1

Omega
Haha herregud.. Jag hoppas det inte är någon härifrån. Ny definition av dagen efter ångest på kontofronten.
 
Senast ändrad:

McFly

Cartier
2-Faktor
Hela "grejen" med Rolex som en ikon för att man har "deg" äcklar mig så jävla mycket. Detta spär ju bara på ytterligare, fyfan alltså.

Äckliga stockholmsbrattar som köper en riktigt vacker och intressant klocka när de är ute och klubbar för att impa på Nippe, Joppe och Bella. Sedan vaknar de dagen efter med en klump i magen för att de slösat farsans pengar. Snacka om att skända ett varumärke!

Problemet med Rolex är ju inte Rolex, utan snarare vilka som bär dem. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en DJ om det inte vore för märkets status.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hela "grejen" med Rolex som en ikon för att man har "deg" äcklar mig så jävla mycket. Detta spär ju bara på ytterligare, fyfan alltså.

Äckliga stockholmsbrattar som köper en riktigt vacker och intressant klocka när de är ute och klubbar för att impa på Nippe, Joppe och Bella. Sedan vaknar de dagen efter med en klump i magen för att de slösat farsans pengar. Snacka om att skända ett varumärke!

Problemet med Rolex är ju inte Rolex, utan snarare vilka som bär dem. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en DJ om det inte vore för märkets status.
Låter bittert och missunnsamt.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Låter bittert och missunnsamt.
Bittert? Ja, absolut. Jag hatar det, Rolex gör vackra klockor. Explorer 1 är en grym klocka, men jag har ingen lust att förknippas med det märket. Jag är student, men klockintresserad. Tror du kan dra slutsatserna själv här. Nu vet jag inte riktgt vad du vill komma med att jag är missunnsam, men om du insinuerar att jag är avundsjuk så är svaret nej. Hade jag velat ha en DJ hade jag köpt en.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Bittert? Ja, absolut. Jag hatar det, Rolex gör vackra klockor. Explorer 1 är en grym klocka, men jag har ingen lust att förknippas med det märket. Jag är student, men klockintresserad. Tror du kan dra slutsatserna själv här. Nu vet jag inte riktgt vad du vill komma med att jag är missunnsam, men om du insinuerar att jag är avundsjuk så är svaret nej. Hade jag velat ha en DJ hade jag köpt en.

Hela "grejen" med Rolex som en ikon för att man har "deg" äcklar mig så jävla mycket. Detta spär ju bara på ytterligare, fyfan alltså.

Äckliga stockholmsbrattar som köper en riktigt vacker och intressant klocka när de är ute och klubbar för att impa på Nippe, Joppe och Bella. Sedan vaknar de dagen efter med en klump i magen för att de slösat farsans pengar. Snacka om att skända ett varumärke!

Problemet med Rolex är ju inte Rolex, utan snarare vilka som bär dem. Skulle utan tvekan kunna tänka mig en DJ om det inte vore för märkets status.

Du vill ju, egentligen, ha en Råleks.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bittert? Ja, absolut. Jag hatar det, Rolex gör vackra klockor. Explorer 1 är en grym klocka, men jag har ingen lust att förknippas med det märket. Jag är student, men klockintresserad. Tror du kan dra slutsatserna själv här. Nu vet jag inte riktgt vad du vill komma med att jag är missunnsam, men om du insinuerar att jag är avundsjuk så är svaret nej. Hade jag velat ha en DJ hade jag köpt en.
Köp det du vill ha istället för att gå runt och vara bitter.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Bittert? Ja, absolut. Jag hatar det, Rolex gör vackra klockor. Explorer 1 är en grym klocka, men jag har ingen lust att förknippas med det märket. Jag är student, men klockintresserad. Tror du kan dra slutsatserna själv här. Nu vet jag inte riktgt vad du vill komma med att jag är missunnsam, men om du insinuerar att jag är avundsjuk så är svaret nej. Hade jag velat ha en DJ hade jag köpt en.
Vilket märke vill du förknippas med det? Nyfiken :)
 

Ale

Cartier
Bittert? Ja, absolut. Jag hatar det, Rolex gör vackra klockor. Explorer 1 är en grym klocka, men jag har ingen lust att förknippas med det märket. Jag är student, men klockintresserad. Tror du kan dra slutsatserna själv här. Nu vet jag inte riktgt vad du vill komma med att jag är missunnsam, men om du insinuerar att jag är avundsjuk så är svaret nej. Hade jag velat ha en DJ hade jag köpt en.
Rätt talat. Lite tröttsamt att man ses som avis och missunnsam för att man reagerar på rent griseri. Hörde liknande kommentarer när nån kritiserade en dagisförsäljning där en s.k. entreprenör köpte loss en komplett verksamhet från polarna i kommunledningen för typ hundra papp och sålde för 25 mille en stund senare :woot: Vi är bra naiva i det här landet ibland :D
Nåväl, sorry för OT.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Du vill ju, egentligen, ha en Råleks.
Verkligen! Du förstår mig helt rätt. Har bara inte kommit ut ur Rolex-garderoben än.
Köp det du vill ha istället för att gå runt och vara bitter.
Absolut. Och jag är inte sugen på en Rolex. Så jag köpte något annat istället! Tänka sig :)
Vilket märke vill du förknippas med det? Nyfiken :)
Hmm, vet inte om jag förstår din fråga rätt. Jag vill inte bli förknippad med "old money", så enkelt är det för mig åtminstone.
 
Topp