• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Densel

Breitling
Har bestämt mig för att slå till på en klassisk nautilus 5711 med stålband och blå urtavla. Vad är rimligt att betala för en helt ny?
 

Densel

Breitling
Tack. Vet du vad den kostar om man 'väntar' på sin tur hos en auktoriserad och hur lång tid det tar?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Tack. Vet du vad den kostar om man 'väntar' på sin tur hos en auktoriserad och hur lång tid det tar?

Den ligger väl runt 250.000 idag? Rätta mig gärna om jag har fel.
Det går tyvärr inte att ställa sig i kö längre hos svenska AD då kön är för lång.
När det gick att ställa sig i kö för ett par år sedan så var väntetiden ca 2-2.5 år.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tack. Vet du vad den kostar om man 'väntar' på sin tur hos en auktoriserad och hur lång tid det tar?
När jag frågade för några år sedan så var det drygt två år men efterfrågan har ökat sedan dess så är inte säker på om det går att ställa sig i kön längre om man inte redan är en storkund oss AD:n.
På C24 kan du få en ganska bra uppfattning om vad en ny kostar hos gråhandlare (ny från AD kan du nog tyvärr glömma)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
LW har ju en vit för "bara" 285'. Kan man inte beställa en blå tavla till om det är det som lockar?
 

Grimman

Omega
Jag ställde mig i kö på en 5711 i Barcelona (kommer inte ihåg ADn) Vagt hur lång väntetid men listan var iaf öppen.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_2407.JPG
LW har ju en vit för "bara" 285'. Kan man inte beställa en blå tavla till om det är det som lockar?
Det är olika visare också (oxiderat vit guld) i princip går det att byta även om svaret är nej.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Som jag skrev går det att byta men som nämnt ovan olika referens nummer dvs ingen AD kommer att ställa upp.
Jag hävdar bara att det är en idé och att det tydligen är doable.
Den blåa heter 5711/1A-010 och den vita 5711/1A-011 så det bli ju helknasigt om du byter tavla :)
Wow, superknasigt! Speciellt som om jag ägt en vit så hade jag ju inte direkt kastat den vita tavlan vid ett byte. Är den där referensen snyggt placerad så det är värt de där 90-100 tkr för att de -010 i stället för -011? ;)
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag hävdar bara att det är en idé och att det tydligen är doable.

Wow, superknasigt! Speciellt som om jag ägt en vit så hade jag ju inte direkt kastat den vita tavlan vid ett byte. Är den där referensen snyggt placerad så det är värt de där 90-100 tkr för att de -010 i stället för -011? ;)
Om du kan byta som vissa AD påstår tror jag inte du får behålla den utbytta tavlan...
 

Bottega

Cartier
Nu har jag inte råd med en 5711 men jag var nyfiken över pris och lagerstatus så jag drog in till Tiffany Dubai Mall och frågade hur snabbt man kunde få en. Detta vad midsommarveckan förra året, svaret jag fick var 2-3 månader. Kanske sa något pga. att jag inte såg ut som en typisk Patek Philippe kund men men. Aquanaut inom några veckor.
 

TCB

Cartier
Nästintill omöjligt att få tag på en hos en AD. Sist jag frågade så var det 2-3 år men sanningen är nog att det är som det ofta är med "lista" på galet svåra modeller. Handlarnas egna VIP-kunder går före och den officiella listan krymper inte.
 
Topp