• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nero’s Projekt Tråd

Nero13

Panerai
Efter mycket roliga kommentarer, frågor och pm under och efter mitt första försök till att modda min SKX så tänkte jag att jag gör en liten samlingstråd för allt man pillar med. Nedan börjar klocka nr 1 och så kommer det att fortsätta efter den.

Dags att dela med mig utav mitt lilla projekt.
Älskade verkligen utseendet på Turtle black series dok så är case både lite för stort samt att min livsstil inte tillåter pvd klockor då dom kommer se ut som skit efter bara några veckor i min ägo.

Nu till projektet.
Köpte mig en skx 007 i somras när jag va i Singapore och älskade verkligen form och storlek på klockan. Har ägt en 009 innan men gillade inte pepsi stuket då jag redan har en Gmt Master 2 pepsi så denna gången vart det en 007 av den anledningen.

Klockan finns ju tretton på ett dussin här i klockvärlden och man ser den överallt så jag bestämde mig för att modda den lite och göra den lite mer personlig. Iallafall ett tag...

Började med att byta band till ett DAL1BP och bezel till en murphy coin edge vilket lyfte klockans utseende otroligt mycket.
8EF636E9-F2DC-4898-82FB-05CD38401A4E.jpeg

När blackseries släpptes för lite mer än 2 månader sedan så sprang jag ner till lokala Seiko AD här i Norrköping och beställde mig en Tavla ifrån turtle blackseries. Nu två och en halv månad senare så landade den hos Becks!
Sprang ner och hämtade den och började direkt!
4BC9EC58-2C2A-4B88-9224-8B4D39473301.jpeg

DFB22EF6-4268-4BEA-90F2-482543050EE3.jpeg

Nu till det svåraste av allt försöka patinera visarna så pass mycket/lite som tavlan. Kommer ihåg att jag läste någonstans att kaffe finkar bra så jag Googlade runt lite och konstaterade att jag skall försöka med en kopp svart kaffe modell starkt som fan.
1E424AE0-36EB-4B54-A3E9-0723B2DAB0D6.jpeg

Efter 3 försök så var jag nöjd med utseendet (dok inte det som bild visar)

Bara börja sätta ihop igen
F21A2EEF-C454-46DB-AE76-92B2160573F0.jpeg


Och det färdiga resultatet!
Så grymt nöjd! Sveriges första Skx med blackseries tavla?
926AA6C2-CFCC-4479-A108-3B58A49CB8B9.jpeg


Nästa steg är att byta verk till ett NH36 som går att dra upp utan att göra Seiko shuffle :p Samt försöka hitta ett superdome glas modell jätte dome typ vintage submariner stuk!

Tack för denna gången och trevlig helg på er!

EDIT! 2017-04-19 Kommer att utöka mod listan och göra ett lite större projekt utav denna för att försöka bygga den ultimata dykaren!( Enligt mig)
 
Senast ändrad:

Nero13

Panerai
Det har blivit lite ändrade planer skjuter upp verkbytet (om jag inte hittar ett billigt här i Sverige) och tar isär klockan igen för att skicka iväg boetten för lite TLC. Detta kommer dok ta ett litet tag så ha tålamod!
5F877AF2-27B3-4835-9856-998F06BCB0E3.jpeg
 
Senast ändrad:

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Coolt bygge!
Vill inte vara någon tråkig gnällröv men det där daghjulet är nog inget kanji dock.
Jämför med detta:
p1030470a.jpg

Ser ut att vara ett kinesiskt:
b0d82a9a841064610160aa1f.jpg

Ser fram emot fortsättningen på projektet :)
 

Nero13

Panerai
Coolt bygge!
Vill inte vara någon tråkig gnällröv men det där daghjulet är nog inget kanji dock.
Jämför med detta:
p1030470a.jpg

Ser ut att vara ett kinesiskt:
b0d82a9a841064610160aa1f.jpg

Ser fram emot fortsättningen på projektet :)
Hahaha så rolig man är ibland xD
Kanske dags att kolla noggrannare nästa gång xD
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Hahaha så rolig man är ibland xD
Kanske dags att kolla noggrannare nästa gång xD

Ja man kan inte ha koll på allt hela tiden och söndag ju faktisk identisk och lördagen snarlik. :p
Jag köpte ett NH36 på bukten av en säljare lokaliserad i Hongkong för ett par år sen och det verket hade Kinesiskt daghjul. Kanske därför som jag lade märke till det direkt...
 
Topp