@marconimotet Underbar. Storleken är verkligen jättebra tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Uppskattar faktiskt den här mer slimmade boetten mer än den andra. Känns mer elegant.@marconimotet Underbar. Storleken är verkligen jättebra tycker jag.
Kan det vara att tavlan har två modellnamn och att det är ovanligt? Alltså att det står aquamatic och antarctic?Antarctics börjar gå dyrt. Följde den här som till slut landade på 12,2 K (plus frakt och tullavgifter).
![]()
Har svårt att se varför det skulle ha någon egentlig betydelse för priset. Nivada har blandat sina modellnamn ganska friskt.Kan det vara att tavlan har två modellnamn och att det är ovanligt? Alltså att det står aquamatic och antarctic?
Fin Aquamar! Synd bara att boetten är i krom.Förtjust i denna enkla men trevliga 70-tals skindiver med uppiggande färgsättning. Manuell och med originalkrona.![]()
Fin Aquamar! Synd bara att boetten är i krom.
Grattis till mitt dåliga sinne för affärerKlassisk Nivada antarctic. Stort tack till @virrooo som inte tyckte han behövde denna själv. Köpte ett billigt donatorverk för att byta lite hjul till det mekaniska uppdraget och fick ordning på det, och nu med ett nytt glas är jag mycket nöjd med denna!![]()
Tack, roligt att höra! Saknas ett par pjäser men börjar bli nöjd.@marconimotet Helt klart en av de roligaste vintage-samlingarna på forumet! Bra jobbat!
Grattis! Borde väl vara så gott som oanvänd dessutom? Oxiderat guld och ser inte ut som bandet har använts. Knasigt fin hur som!NOS Antarctic i 18 K med originalband. Det är väldigt sällan man ser Antarctics i solitt guld. Har endast sett ett ex till försäljning innan, en chronometer-klassad. Så när den här dök upp till nära guldvärdet så kunde jag inte hålla mig.
![]()
![]()
![]()
NOS Antarctic i 18 K med originalband. Det är väldigt sällan man ser Antarctics i solitt guld. Har endast sett ett ex till försäljning innan, en chronometer-klassad. Så när den här dök upp till nära guldvärdet så kunde jag inte hålla mig.
![]()
![]()
![]()
Jag kan inte tänka mig att det här uret har brukats särskilt mycket, om ens något, av samma skäl som du är inne på. Spännet är tyvärr osignerat. Det verkar som att Nivadas spännen är osignerade. Drar slutsatsen utifrån att jag har sett flera likadana band från Nivada med samma osignerade spänne. Har själv två likadana band med samma typ av spänne.Grattis! Borde väl vara så gott som oanvänd dessutom? Oxiderat guld och ser inte ut som bandet har använts. Knasigt fin hur som!
Signerat spänne? Jag är en sucker för signerade spännen...
Det ska jag försöka att vara. Guld tilltalar mig vanligtvis inte men den här var jag bara tvungen att ha. Det tråkiga är ju att det tar emot att bära uret när det är i ett sådant här skick.Helt otroligt bra. Var rädd om den! En riktig klenod. Jag brukar få köpbegär på ovanliga helguldare. Denna hade jag aldrig ens vågat gissa skulle gå att trilla över.![]()
Det ska jag försöka att vara. Guld tilltalar mig vanligtvis inte men den här var jag bara tvungen att ha. Det tråkiga är ju att det tar emot att bära uret när det är i ett sådant här skick.
Lösning blir att byta band och låta bandet vara intakt och oanvänt. Då känns det mindre läskigt.Bekant med det lyxproblemet.
Nu fick du ju till visarna oxå, snyggt!Du får säga va du vill @marconimotet, men nyfikenheten tog över.Blev som tur var nöjd med tavelbytet.
![]()
![]()
Nu fick du ju till visarna oxå, snyggt!
Förlorade bittert budgivningen på en spider dial i våras och blev därför glad när den här dök upp och det stod klart att säljaren inte visste vad han sålde. Antarctic är en linje med mycket roliga variationer, som den här trippeln illustrerar.
![]()
![]()
Snyggt! Får en fråga vem som gjorde ett så fint jobbFick tillbaka en favorit från service. Passade på att reluma visarna, vilket blev riktigt bra IMO.
![]()