• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NOMOS Club Date - Case closed

  • Trådstartare Deleted member 18810
  • Start datum
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 18810

Guest
Case closed
 
Senast redigerad av en moderator:

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hjälp?....nja, men åtminstone flera idéer från några välmenande.
Jag tycker om trevliga och positiva svar, från tillmötegående personer som inte bara sitter och väntar på att att någon skall begå ett litet misstag, att inte bli ifrågasatt för en idé eller en felaktig tolkning av vem som äger vem, vilket jag förresten inte bryr mig mycket om.
Om man är ny här, ställer en fråga, anonymt troll bakom ett tangentbord dyker upp. Känner man sig välkommen, vågar man ställa en till fråga?
Jag tror inte det. Själv har jag inga problem med dumma svar, har läst alldeles för många av dem.
Jag är moderator på ett annat forum där typen av svar som dessa inte förekommer.
Så, trevlig sommar och ha det bra!
Men varför frågade du inte på det forumet då? Du förstår väl att folk gör sig lite lustiga över en urmakare som verkar sakna koll, du har fått en uppsjö av tips på hur du ska gå till väga - vad är problemet? :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Men varför frågade du inte på det forumet då?
Det kanske inte är ett klockforum. Lite lönlöst att ställa frågan på tex ostsnack.se ;)

@Quasimodo
Tråkigt att du känner dig så påhoppad att du kanske vill lämna KS. Putslustiga kommentarer får man (tyvärr?) lära sig att leva med på internet. Det finns många tangentbordskomiker där ute. Spendera lite tid i vintage- och hemslöjdsavdelningarna här så skall du se att det finns olika klimatzoner på detta forum.
 
D

Deleted member 18810

Guest
Möjligt, men jag tyckte att några av "komikerna" var lite dryga. Varför skall man göra sig lustig över att jag inte hade koll på Swatch Group och deras ägarförhållanden? De missade kärnan i min fråga och fokuserade på det oväsentliga, hoppas att det endast är här de gör det.

Tråden var inte konstig i mina ögon, jag ställde en fråga och förväntade att bli bemött med respekt, inte få hånfulla kommentarer som antydde lite olika saker om mig och mitt ärende.

Inga fler kommentarer, jag är klar med KS.
 

rogart-63

Patek
Case closed är säkert OP som ändrat sina inlägg. Förstår inte riktigt problemet i denna tråd. Gött att du hitta delen @Quasimodo . Det är huvudsaken . Vägen dit spelar mindre roll .
 

rogart-63

Patek
Möjligt, men jag tyckte att några av "komikerna" var lite dryga. Varför skall man göra sig lustig över att jag inte hade koll på Swatch Group och deras ägarförhållanden? De missade kärnan i min fråga och fokuserade på det oväsentliga, hoppas att det endast är här de gör det.

Tråden var inte konstig i mina ögon, jag ställde en fråga och förväntade att bli bemött med respekt, inte få hånfulla kommentarer som antydde lite olika saker om mig och mitt ärende.

Inga fler kommentarer, jag är klar med KS.
Vem har koll på det :)
 
Topp