Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner igen det. Har en Tangente och en Club, samma verk. Cluben trögare i uppdraget, men samma gångreserv och bägge håller tiden bra.Kollar här om nån har erfarenhet av senare modellen av Club. Min är ungefär 2 år och mycket lite använd, köpte den av förste ägaren som använt den några enstaka gånger. Den går jättebra men kan vara väldigt trög i uppdraget.
Har sett på nätet att det inte verkar helt ovanligt på modellen. Nån som vet mer? Bör man göra nåt åt det?
En del uppger att Nomos sagt det skulle kunna ha med konstruktionen av vattentätheten att göra. Går lättare om man drar ur kronan först och rör på visarna så kanske att anses som en egenhet modellen har?
Nån mer här som har erfarenhet av det?
Har gått och suktat efter en Nomos-klocka i bra många år nu och tänker att snart är det dags. Vad jag förstår är det bara Franks Ur i Stockholm som är återförsäljare åt dem i Sverige. För någon som inte alls är van vid att köpa klockor i denna klass, kan man glida förbi och prova en eller hur funkar det? Kan ni som köpt där rekommendera butiken?
Har också varit hos Franks Ur och provat Nomos, samt gjort trycktest och kollat på läderband till en Nomos Tangente Sport 36, dom hade dock inte läderbandet inne så jag beställde istället bandet på Nomos hemsida. Fick ett mycket trevligt bemötande från vad jag tror är ägaren samt övrig personal. Det är bara att glida förbi.Har gått och suktat efter en Nomos-klocka i bra många år nu och tänker att snart är det dags. Vad jag förstår är det bara Franks Ur i Stockholm som är återförsäljare åt dem i Sverige. För någon som inte alls är van vid att köpa klockor i denna klass, kan man glida förbi och prova en eller hur funkar det? Kan ni som köpt där rekommendera butiken?
Jag kan absolut rekommendera Franks ur. Jag gick förbi där flera gånger förra året och testade nästan alla Nomosmodeller de hade, och jag blev lika trevligt bemött varje gång. Sen slog jag till och köpte en Orion och hela köpupplevelsen var toppen. Stark rekommendation från mig!Har gått och suktat efter en Nomos-klocka i bra många år nu och tänker att snart är det dags. Vad jag förstår är det bara Franks Ur i Stockholm som är återförsäljare åt dem i Sverige. För någon som inte alls är van vid att köpa klockor i denna klass, kan man glida förbi och prova en eller hur funkar det? Kan ni som köpt där rekommendera butiken?
Så bra, så bra. Den åker upp på behovslistan.Nomos idag för första gången på länge…
![]()