Jag ser bara en?Är det bara jag som stör mig på två sekundvisare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ser bara en?Är det bara jag som stör mig på två sekundvisare?
Otroligt vacker! Jag får lite IWC AquaTimer-vibbar, vilket är positivt i min bok. Lite orolig för 41 mm och Nomos bara. Hoppas det funkar.
Nomos Autobahn. Väldigt härlig form på tavlan, ska påminna om de bankade sektionerna på vissa racerbanor, tex gamla Monza. Bandhornen tycker jag är en fullträff, känns väldigt moderna.
Jag ser bara en?
Det hade varit busigt om de faktiskt använt den svepande visaren som sekundvisare och haft minutvisaren i registret kl 6.Jag var lite ironisk. Minutvisaren är egentligen en sekundvisare i form - smal och lång. Den är alldeles för annorlunda än timvisaren. Om du täcker den lilla sekundvisaren och ser enbart de andra två kan du lätt mistänka den för sekundvisaren.
Trevligt. Välkommen.
Ny i gänget!
Fint! Men de rekommenderar det nya spännet med extra "bygel", eller hur. Funkar det bra utan tycker du?Nomos textilband är mycket mer behagligt än din vanliga nato. Tvådelat är det också. Tummenupp för den!
Fint! Men de rekommenderar det nya spännet med extra "bygel", eller hur. Funkar det bra utan tycker du?
Ah, trevligt. Jag kanske skall sommar-modda min Club. Tack för tipset .Nomos textilband är mycket mer behagligt än din vanliga nato. Tvådelat är det också. Tummenupp för den!
Ah, trevligt. Jag kanske skall sommar-modda min Club. Tack för tipset .
Nej du är inte ensam. Det enda jag gillar med modellen är egentligen djupet i tavlan subsekunden och möjligen de för Nomos lite tuffare luggarna. Sammantaget tror jag tyvärr modellen kommer tilltala en väldigt begränsad kundkrets.Är det bara jag som stör mig på två sekundvisare?
Nej du är inte ensam. Det enda jag gillar med modellen är egentligen djupet i tavlan subsekunden och möjligen de för Nomos lite tuffare luggarna. Sammantaget tror jag tyvärr modellen kommer tilltala en väldigt begränsad kundkrets.
Det tycker jag absolut att man kan. Jag skulle nog ha gått för blånerade visare. Lycka till!Gör ett försök att väcka liv i denna tråd. En fråga till alla er som äger / har ägt en Orion; kan man bära den vid lite mer avslappnade tillfällen (jeans & t-shirt) utan att den känns för mycket dress?
Om ja, vilken av följande Orion tycker ni passar bäst vid både avslappnade och till lite mer formella tillfällen? Armbanden ska tydligen vara lätta att byta ut, beroende på humör / sammanhang.
Det där mockabandet är ser ju fantastiskt trevligt ut!Gör ett försök att väcka liv i denna tråd. En fråga till alla er som äger / har ägt en Orion; kan man bära den vid lite mer avslappnade tillfällen (jeans & t-shirt) utan att den känns för mycket dress?
Om ja, vilken av följande Orion tycker ni passar bäst vid både avslappnade och till lite mer formella tillfällen? Armbanden ska tydligen vara lätta att byta ut, beroende på humör / sammanhang.
Klart! Och blåa visare för lite liv i det hela... Schysst dinka helt klartGör ett försök att väcka liv i denna tråd. En fråga till alla er som äger / har ägt en Orion; kan man bära den vid lite mer avslappnade tillfällen (jeans & t-shirt) utan att den känns för mycket dress?
Jag håller, som helt utomstående med, det blir lite väl mycket Daniel Wellington över det. Blå visare och guldindex lyfter klockan lagom mycket!Jag la min röst på den med blå visare. Den den vita blir lite för steril och formell i mitt tycke.
I den ordningen skulle jag säga.Varifrån tycker ni att jag ska köpa en ny Nomos?
Franks Ur, officiella hemsidan, annan hemsida, eller möjligtvis https://relojesexclusivos.com/en/watches/4391-nomos-orion-309/ ?