• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nordberg Watches

Enrico

Basic
2-Faktor
Tja KS:are,

Någon som testat Nordberg Kattegatt klockan här inne?

Satte min på ett elastiskt natoband som passade grymt!

Edit: Hej igen alla KS-are!
Jag har ett tillägg att göra i denna post. Inte på något sätt har syftet varit att förvirra/vilseleda någon, utan endast ta emot feedback på klockan. Eftersom det uppstått diskussioner om ärlighet i den här tråden, vilket jag verkligen förstår, gör jag en liten edit av den första posten för att försöka rätta till mitt misstag. Jag hoppas alla kan godta min ursäkt och låta mig göra om och göra rätt! Sorry gänget!

Jag har alltså varit med från början och startat upp klockbrandet Nordberg Watches. Vår första kollektion på 50 klockor sålde slut fort, vilket var otroligt kul! Jag var med denna post nyfiken på att veta om det finns någon på klocksnack som var köpare av de första klockorna, och hur upplevelsen hittills har varit.

Vi är klockentusiaster från början och åtminstone jag har varit aktiv här länge, så vill gärna ta emot feedback från er. Vi kommer försöka vara aktiva och besvara de funderingar som dykt upp. Det första vi tagit åt oss av är att transparensen inte är något att tumma på.

Vi hörs i tråden!

A183B2A2-8B5B-4D7D-B086-DA88D73CBC23.jpeg

WWW.nordbergwatches.com

Senast ändrad:
2500 för en generisk pop up-klocka. Whats not to like?

Vänta, den här var ny! Saxat från hemsidan: "We are three Swedish watch entusiasts and entrepreneurs that have the same ambition, to make a real change to the watch market. To create a watch made out of the same premium materials as the watch giants, but to cut the costs in every phase of the production and distribution process. This mindset helped us come up with the Nordberg concept; we want to offer qualitative watches where our customers only pay for the actual watch."

Har inte testat. Kan däremot tycka att det är märkligt att företaget ger sig själv högsta betyg och låtsas vara vanliga konsumenter på Google. Är du möjligtvis samma Henrik som ni skriver om på hemsidan? Jag väljer nog att hålla mig borta :)

Mästerdektiven!

Märklig reklam då mtp att den verkar slutsåld. Eller så är vi för snabba att döma.
Mja vi var lite snabba ang namnkopplingen men profilen verkar tillhöra en av grundarna "Henrik N".

Tycker dock att klockan ser bra ut och verkar vettigt prissatt. Skumt att låtsas vara en random snubbe som undrar om vi provat klockan när mycket pekar på att TS är en av grundarna.

Senast redigerad av en moderator:
  • Like
Reactions: NRE
Snygg design och ett hyggligt urverk (miyota 8215). Mitt intryck (utifrån hemsidan och utan att ha sett klockan irl) är att den är prisvärd.

Snygg design och ett hyggligt urverk (miyota 8215). Mitt intryck (utifrån hemsidan och utan att ha sett klockan irl) är att den är prisvärd.
Designen är ju en smaksak och det är väl ingen uppenbar ripoff på något annat.

Det var mest smygreklamen och "förändra klockindustrin i grunden" som retade mig.

Men 2500 får man ju vassare grejer för. Trots mellanhänder.

Har även märkt lite smygreklam av grundarna på klockgrupper på facebook. Även där skriver dom som att dom är vanliga konsumenter:D

Inte meningen att göra smygreklam, klockan är slutsåld och någon reklam behövs väl inte göras då? Endast nyfiken ifall någon mer på Klocksnack klippt en Nordberg Kattegatt?

Herregud att folk inte tröttnar på sådant skräp.
Designen är bättre än de flesta klockor som säljs på Ur o Penn, där folk som inte är intresserade av klockor handlar billiga slit och slängklockor. Överprissatt, ja. Dussinklocka? Ja. Skräp? Nej, inte om man betänker målgruppen.

Designen är bättre än de flesta klockor som säljs på Ur o Penn, där folk som inte är intresserade av klockor handlar billiga slit och slängklockor. Överprissatt, ja. Dussinklocka? Ja. Skräp? Nej, inte om man betänker målgruppen.

Hur mycket överprisad är den?

Dussinklocka? Den är gjord i 50 ex.

Hur mycket överprisad är den?

Dussinklocka? Den är gjord i 50 ex.
Dussinklocka, inte som i massproducerad utan som "en klocka i mängden av likar". Och ja, jag tycker att den är för dyr med några hundralappar. Klart att det blir dyrare i inköp från fabrik vid ett lägre antal beställda än om den vore massproducerad, men ändå.

Dussinklocka, inte som i massproducerad utan som "en klocka i mängden av likar". Och ja, jag tycker att den är för dyr med några hundralappar. Klart att det blir dyrare i inköp från fabrik vid ett lägre antal beställda än om den vore massproducerad, men ändå.

Så ett par hundralappar dyrare än vad du tycker gör att den är överprisad?

Hur har du beaktat tiden för att t.ex. konstruktion, leta och välja leverantörer och att sätta upp en hemsida m.m. och att sedan så slå ut dessa kostnader på 50 ex (som du kallar dussinklocka)?

Kan du visa oss dina beräkningar som ligger till grund för ditt uttalande?

Hur har du beaktat tiden för att t.ex. konstruktion, leta och välja leverantörer och att sätta upp en hemsida m.m. och att sedan så slå ut dessa kostnader på 50 ex (som du kallar dussinklocka)?

Varför skall han bevisa eller förklara något? Är väl fritt att ha den åsikten om han vill det.

Låter som att du är en av de andra grundarna...

Tycker också den känns överprisad. Verket är väll 8215 som numera känns utdaterat, finish ser på bilderna ut att vara rätt sådär. Design också för egen del njae. Struntsamma egentligen vad den kostat producera när det finns mkt bättre för samma peng.

Tycker också den känns överprisad. Verket är väll 8215 som numera känns utdaterat, finish ser på bilderna ut att vara rätt sådär. Design också för egen del njae. Struntsamma egentligen vad den kostat producera när det finns mkt bättre för samma peng.

Hur mycket, i kr, överprisad tycker du att den är?

En tusing iaf, svårt när jag inte klämt på den men kollar jag spec och finish från bilder mot ex seiko, mikromärken så får du betydligt mer där för 2.5k.

Kan du försöka att specificera hur klockan är en tusenlapp överprisad? Om du kan beakta produktionsvolymen 50 enheter vore det bra.

Tillbaka
Topp