Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håll flygbiljetten redo!det står att han fixat min klocka då den gick sönder där, när vi var på semester
Insåg först nu, att du inte ens fått hem klockan.
Och att du dessutom frågar i efterhand om du betalat för mycket. Du vet ju inte hur mycket du betalt än, om vi ska vara helt ärliga.
Jo jag vet hur mycket jag betalt, 5250$ några hundringar mer blir det men bara några
Betalar ni verkligen skatt på inköps priset när ni handlat klocka utomlands? Wooow, det är väl bättre att spara dom pengarna och köpa någon mer klocka?
Hur kan du vara säker på att du inte åker på tull och moms?
Jag säger bara att du inte ska ta ut segern i förskott.
Tull, moms och pappers arbete på 150$ kommer jag åka på, det är sant! Men inte på 5250$ för det priset framkommer EJ. Utan skulle något hända med paketet under frakten, skada, stöld ect ect, då är den försäkrad och jag får tillbaka allt! Jag har tagit hemma klockor så här innan och jag vet att det funkar så här. Sen kan dom vara jobbiga med att fråga efter kvitto från när jag köpte den ect ect, men då är det en gåva och jag har ej ett kvitto på den för den är ju över 35år gammal!
Tro vad du vill.
Risken är minimal, men man ska inte ropa hej..
Det är du som tror, men jag som vet
Det finns ju inget sett jag kan bevisa för dig att det går till så här (synd)! Men klockan är min, det har varit på service i Usa, på servicen kommer det ett kvitto på 150$, tycker du det är rimmligt att dom skall ha en värderings snubbe som sitter och värderar allt som kommer in och bestämmer sen hur mycket skatt du skall betala??? Nääää tror inte det! Som sagt, klockan är min sedan ja sej 15år tillbaka.
Ja ja, vi kommer nog ingen stans med det här. För mig räcker det, jag vet att det funkar
Sen så står det "serviced plexi" på paketet och inget om någon rolex. Vill dom öppna det så får dom, men först efter don ringt mig och frågat om dom får öppna det. Gör dom det så har dom kvittot/brev och allt PÅ EN SERVICE och inte på något klock köp på 5250$.
Ja ja, vi kommer nog ingen stans med det här. För mig räcker det, jag vet att det funkar
Du menar alltså på fullt allvar att alla som jobbar på tullen är idioter?
I övrigt har du fel i sak.
Inte alls!
Men påstår du att jag hittar på allt?
Vi gör så här, låt mig plåta kvitto från tullen och fedex så kan vi prata mer sen!
Du fattar ju inte.
Bara för att det oftast funkar, betyder det inte at det alltid funkar. Att ditt paket tar sig igenom utan problem, bevisar inte ett skit.
Jaja. Du är varmt välkommen att tro att det är riskfrittOjojoj. Jag har tagit imot klockor så här 8gånger innan. Varje gång går dom igenom, visa fall så som det här så har jag fått betala skatt på 150-200$ det är det ända dom kan kräva mig på, så enkelt är det! I en del fall så har värdet varit 25$ eller mindre, då har jag slupit allt.
Vi kan nog släppa det här nu, jag försökte bara förklara hur jag tar hem klockor det var allt och att det funkar för mig!
Låt mig få hem den så skall jag plåta alla kvitton från tull, paket, tracknr osv osv, så kan vi prata mer sen
Men påstår du att jag hittar på allt?
Vi gör så här, låt mig plåta kvitto från tullen och fedex så kan vi prata mer sen!
Gubbar
Fortsätt ni att ta hem klockor som ni gör så fortsätter jag precis som jag gjort.
Ha en riktig forsatt trevlig dag/vecka.
Som lovat så postar jag bilder på allt sen.
Ja det kanske vr dumt att skriva hur mn går tillväga men jg försökte ju bara svara på frågor!
Huh?Per
Tycker spontant att 5250 är lite blodigt för en sen matt 1675:a i det är skicket men huvudsaken är ju dock att du är nöjd.
Var det du som jag smsade med ang 1675 i Malmö? 5250$ lät ok för mig, den är ju servad (löper fortfarande under service garanti), ser bra ut overall, full oysterlänk, så 33tusen lät ok.
Den du vill sälja till mig ville du ha 35tusen för, Ej servad (varken du eller föra ägaren viste när den var servad sist), den gick fel några minuter i veckan, vi vet inget om vattentäthet, ej komplet folded länk (fattas några länkar), sen så reagerade jag på att den var så mycket polerad mellan luggarna men fick aldrig något svar från dig om det. Men hur som helst så var inte mitt val så svårt mellan din och den nu jag köpte. Jag vet att jag ej kommer att behöva serva den eller byta ut något som går sönder inom snar framtid. Blodigt, ja kanske, men jag tror att kag blir nöjd.
Och gissa vilket paket som dom kommer tävla om att hitta nu när dom vet märkning och allting...postar det i en öppen sektion på Sveriges största klockforum, där det dessutom hänger tulltjänstemän.