• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nu är den köpt :D 1675 gmt från Usa.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rber

Audemars
2-Faktor
Går pulsen upp om jag berättar att man via en snabb sökning på VRF vet namnet på köparen och lätt kan söka upp svensk adress mm?

Tänk om glada Tullverket kan söka på internet de med. Nu ser det iofs ut som den går med Fedex och de tullar ju själva.

Kan man månne få provision på tips. ;)
Way ahead of you. ;)
 

Rivalen

Rolex
Jag berör ju lite ikring risker med USA köp på min hemsida. T ex att en lokal servicegaranti från en USA säljare kan mig veterligen inte utnyttjas genom att frakta över just en Rolex för reparation i just USA, utan stor risk för krångel eller ev beslag. Detta pga Rolex USAs särställning. Så en sådan garanti har begränsat värde om man/(vänner) inte åker till USA ofta.

Du gör som du gör och andra gör som dom gör - kreativt(olagligt) eller inte - jag hör vad du säger. Bara man vet vilka risker som finns. Diskussionen uppfattade jag som ett försök att tydligöra detta i detalj.

Att tullen skulle behöve fråga dig för att få öppna ditt paket låter helt otroligt. Det skulle nog bli administration i tyngsta laget. Däremot tror jag att de tejpar igen med sin tejp för att visa vem som öppnat paketat - kan dock ha fel på den.

Tullen på ett armbandsur är max ca 8:-/styck, så den kan vi glömma. Momsen 25% tar dock ett rejält bett i kassan vid större värden.

Som sagt - när Fedex sköter införseln så är det ju dom som sköter den. Det finns många faktorer som påverkar utgången av sådana här äventyr.

Hoppas du gillar din klocka när du får den och att den håller många år utan servicebehov. Grattis till en klassiker!:)
 
S

Sulan

Guest
Jag förstår inte varför en del vill motarbeta sättet så här! Är det den Svenska kända avundsjukan??? Alla vet ju att dom som varit negativa till sättet gör ju på samma sätt!!! Sen kan dom säga vad dom vill. Hur som helst så vet jag en del om dom som inte dom tror jag vet!

Det spelar ingen roll, efter den här tråden får jag tacka för alla pm och info jag fått kan vara nyttiga i slut ändan! Om man drar fram en pistol får man vara berädd att använda den, inget jidder här, sånt får man räkna med att stå till svars på när det ringer på dörren!!!

Jag kommer ej att svara mer i den här tråden! Utan dom som vill mig något kan pm'a mig!

Det var nog det sista från mig här på forumet.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag förstår inte varför en del vill motarbeta sättet så här! Är det den Svenska kända avundsjukan??? Alla vet ju att dom som varit negativa till sättet gör ju på samma sätt!!! Sen kan dom säga vad dom vill. Hur som helst så vet jag en del om dom som inte dom tror jag vet!

Det spelar ingen roll, efter den här tråden får jag tacka för alla pm och info jag fått kan vara nyttiga i slut ändan! Om man drar fram en pistol får man vara berädd att använda den, inget jidder här, sånt får man räkna med att stå till svars på när det ringer på dörren!!!

Jag kommer ej att svara mer i den här tråden! Utan dom som vill mig något kan pm'a mig!

Det var nog det sista från mig här på forumet.

Äh, stanna kvar här med din fina klocka. På internet blir det lite gnabb ibland. Hoppas införseln går bra.
 
S

Sulan

Guest
Singular

Vad var det som var det gillade med mitt inlägg? Tänkte det skulle vara intressant att veta, jag har ju lagt en del deg hos dig och din compadre innan, let me know!
 

calzone

Vacheron
Tack, men jag har det jag behöver.

Tycker du ska stanna :), ibland måste man lära sig att slå dövörat till. Det kommer alltid finnas folk med olika åsikter "men man behöver inte bete sig som ett svin för det". Enkelt ordspråk sköt dig själv och skit i andra. Även jag hoppas att införseln av klockan går bra :)
 
S

Sulan

Guest
Tycker du ska stanna :), ibland måste man lära sig att slå dövörat till. Det kommer alltid finnas folk med olika åsikter "men man behöver inte bete sig som ett svin för det". Enkelt ordspråk sköt dig själv och skit i andra. Även jag hoppas att införseln av klockan går bra :)


Tack, men det är lugnt!

Folk tror att dom är skyddade bakom en burk och att dom kan var hur kaxiga som helst, så må vara, men det gäller att visa det när fakta står framför dig! Det gäller att visa dom musklera när det väl gäller och det hoppas jag dom förstår!

Folk har jiddrat för mindre och se vart det har lätt tilö!

Jag tackar för mig
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Du kunde ju backat direkt, och förstått att det varken är bra att snacka öppet om att bryta mot lagen - eller att vara så överjävligt säker på sin sak, när flera forummedlemmar säger emot dig..
 
S

Sulan

Guest
Du kunde ju backat direkt, och förstått att det varken är bra att snacka öppet om att bryta mot lagen - eller att vara så överjävligt säker på sin sak, när flera forummedlemmar säger emot dig..


Backat??? Är du polis eller? Det är en gtg i gbg eller hur vi kan prata om det då. Bryta mot lagen gör jag dagligen!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ska det smusslas....se till att inte glappa käft...det imponerar knappast på någon!

Handlar det inte om multipla miljoner så känns det lite Ove Sundberg att ducka från mervärdeskatt odyl!!
 

Rivalen

Rolex
Sulan, jag hoppas inte det var det jag skrev som fick dig att reagera så starkt, för så var inte mitt inlägg menat. Jag är nybörjare som klockköpare, men har ändå hunnit köpa 5 klockor i USA. Du gör som du gör och jag gör som jag gör, precis som du själv säger - du är nöjd med ditt sätt och jag är nöjd med mitt sätt och andra är nöjda ...

Tro inte att jag sätter mig till doms över ditt sätt att göra affärer - absolut inte. Har jag ingen grund för.

Vad som händer här när du öppnar upp och beskriver hur du gör och vi andra hissar en del varningflaggor och påtalar vissa saker som skall med i riskbedömningen, är ju att en sådan här tråd kan få ett värde för den som funderar på sitt första köp ifrån USA. Jag kan spekulera i att det sitter en del därute som bara läser och tycker sig få del av viktig information, om de nu funderar på att köpa från USA för första gången. Sedan gör var och en sin bedömning.

Jag ber dig att inte dra slutsatsen att du inte skall posta mer på KS pga av hur denna tråd utvecklades - finns ingen anledning som jag ser det.

Stanna kvar hos oss Sulan - KS är inte ett forum där någon skall behöva känna sig så trängd, men diskuterar - det gör vi.

:)
 
S

Sulan

Guest
Sulan, jag hoppas inte det var det jag skrev som fick dig att reagera så starkt, för så var inte mitt inlägg menat. Jag är nybörjare som klockköpare, men har ändå hunnit köpa 5 klockor i USA. Du gör som du gör och jag gör som jag gör, precis som du själv säger - du är nöjd med ditt sätt och jag är nöjd med mitt sätt och andra är nöjda ...

Tro inte att jag sätter mig till doms över ditt sätt att göra affärer - absolut inte. Har jag ingen grund för.

Vad som händer här när du öppnar upp och beskriver hur du gör och vi andra hissar en del varningflaggor och påtalar vissa saker som skall med i riskbedömningen, är ju att en sådan här tråd kan få ett värde för den som funderar på sitt första köp ifrån USA. Jag kan spekulera i att det sitter en del därute som bara läser och tycker sig få del av viktig information, om de nu funderar på att köpa från USA för första gången. Sedan gör var och en sin bedömning.

Jag ber dig att inte dra slutsatsen att du inte skall posta mer på KS pga av hur denna tråd utvecklades - finns ingen anledning som jag ser det.

Stanna kvar hos oss Sulan - KS är inte ett forum där någon skall behöva känna sig så trängd, men diskuterar - det gör vi.

:)


Det har inget med ditt inlägg att göra! Det får du inte tro eller vara fundersam över :) det är lugnt!

Men det finns pajasar här i tråden som har gått över en gräns och när det kommer till hot så tar jag det på riktigt stort allvar. Dom vet ej vem jag är och spela clown så här och jiddra för att få några skratt kan kosta!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Sulan, jag hoppas inte det var det jag skrev som fick dig att reagera så starkt, för så var inte mitt inlägg menat. Jag är nybörjare som klockköpare, men har ändå hunnit köpa 5 klockor i USA. Du gör som du gör och jag gör som jag gör, precis som du själv säger - du är nöjd med ditt sätt och jag är nöjd med mitt sätt och andra är nöjda ...

Tro inte att jag sätter mig till doms över ditt sätt att göra affärer - absolut inte. Har jag ingen grund för.

Vad som händer här när du öppnar upp och beskriver hur du gör och vi andra hissar en del varningflaggor och påtalar vissa saker som skall med i riskbedömningen, är ju att en sådan här tråd kan få ett värde för den som funderar på sitt första köp ifrån USA. Jag kan spekulera i att det sitter en del därute som bara läser och tycker sig få del av viktig information, om de nu funderar på att köpa från USA för första gången. Sedan gör var och en sin bedömning.

Jag ber dig att inte dra slutsatsen att du inte skall posta mer på KS pga av hur denna tråd utvecklades - finns ingen anledning som jag ser det.

Stanna kvar hos oss Sulan - KS är inte ett forum där någon skall behöva känna sig så trängd, men diskuterar - det gör vi.

:)


Kloka ord Anders!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Backat??? Är du polis eller? Det är en gtg i gbg eller hur vi kan prata om det då. Bryta mot lagen gör jag dagligen!
Skratta du, får se hur ball det kan bli.
Vad hände med musikalisk?

Ingen gillar någon som sitter och hotar, de som innan dunkade dig i ryggen och gratulerade till en fin klocka fick antagligen lite dålig smak i munnen alldeles nyss.

Någonstans är det ju faktiskt du som gör fel här vad det gäller att plocka hem klockor från utlandet, att andra påpekar det antar jag att du räknade ut. Då får du ju faktiskt ta den diskussionen också, UTAN att hota.

Vad sägs om att be om ursäkt för ditt beteende och diskutera det primära i stället - din nya GMT?


Kan du inte diskutera utan att ta till hot, då har du kanske inte här att göra trots allt.
 
S

Sulan

Guest
Jag diskuterar gärna, men jag vänder inte andra kinden till!!! Du kanske springer om du blir hotad, det gör inte jag, jag står kvar! Vet jag att jag gjort fel så tar jag den smällen, men jag går inte runt och postar en massa med trams, det jag postar står jag för och jag väntar mig att andra gör det samma!

Säg mig nu vad Jag skall be om ursäkt för?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag diskuterar gärna, men jag vänder inte andra kinden till!!! Du kanske springer om du blir hotad, det gör inte jag, jag står kvar! Vet jag att jag gjort fel så tar jag den smällen, men jag går inte runt och postar en massa med trams, det jag postar står jag för och jag väntar mig att andra gör det samma!

Säg mig nu vad Jag skall be om ursäkt för?

Vem har hotat dig? Du har däremot hotat mig tre gånger :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag diskuterar gärna, men jag vänder inte andra kinden till!!! Du kanske springer om du blir hotad, det gör inte jag, jag står kvar! Vet jag att jag gjort fel så tar jag den smällen, men jag går inte runt och postar en massa med trams, det jag postar står jag för och jag väntar mig att andra gör det samma!

Säg mig nu vad Jag skall be om ursäkt för?
Den viktiga frågan är ju faktiskt om du själv tycker att du gjort något fel.

Du kommer självklart aldrig erkänna att du hotade om stryk, men jag vågar nog påstå att alla som läste det tog det så.

Det här handlar inte alltså om någon tramsig stolthet som till alla pris inte ska sväljas, det här handlar om hur man väljer att behandla varandra.

Kan inte tvinga dig till att be om ursäkt, men ditt beteende är inte ok här på sidan. Lägg ner den attityden och fokusera istället på det vi alla älskar och samlas här för - klockor.
 
S

Sulan

Guest
Den viktiga frågan är ju faktiskt om du själv tycker att du gjort något fel.

Du kommer självklart aldrig erkänna att du hotade om stryk, men jag vågar nog påstå att alla som läste det tog det så.

Det här handlar inte alltså om någon tramsig stolthet som till alla pris inte ska sväljas, det här handlar om hur man väljer att behandla varandra.

Kan inte tvinga dig till att be om ursäkt, men ditt beteende är inte ok här på sidan. Lägg ner den attityden och fokusera istället på det vi alla älskar och samlas här för - klockor.


Har jag EJ sagt att det var fel av mig att posta hur det går till? Har du läst tråden?

Vad följer efter det?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har jag EJ sagt att det var fel av mig att posta hur det går till? Har du läst tråden?

Vad följer efter det?
Nu missar du poängen. Du berättar hur man undviker något som vissa här kanske inte vill betala, men inte försöker undvika då det handlar om att göra rätt för sig.
Jag dömer inte dig, du får göra precis hur du vill. Jag personligen har heller inget intresse av att diskutera ämnet i fråga, men andra vill uppenbarligen det. Då får du ju ta diskussionen också, på en civiliserad nivå.
 
S

Sulan

Guest
Vad finns det att diskutera mer då. Alla vet ju hur jag gör. Som sagt så gör jag på mitt sätt och andra på sitt och slut diskuterat! Jag har sagt att vi skall släppa det här för några sidor sen!

Jag har oxå sagt att jag ej skall posta mer i den här tråden och det skall jag ej efter det här!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad finns det att diskutera mer då. Alla vet ju hur jag gör. Som sagt så gör jag på mitt sätt och andra på sitt och slut diskuterat! Jag har sagt att vi skall släppa det här för några sidor sen!

Jag har oxå sagt att jag ej skall posta mer i den här tråden och det skall jag ej efter det här!
Vi kör vidare i PM.


Hörru, fin GMT ...även fast jag är en av få som gillar coke-ringen.
 

Rivalen

Rolex
Nä, jag duckar ur denna tråden nu. Såg det inte förut, men Daviden gör ju mantelrörelse med sitt vapen. Det hårdnar till nåt alldeles förfärligt. Särskilt om vi glömmer bort att ha glimten i ögat. :cool:
 
S

Sulan

Guest
KS och Vanilj! Sorry!!!

Sorry, ibland har man en dålig dag! Tar saker på fel sätt. Det händer alla! Skall försöka att inte blanda in så mycket känslor i framtiden!!!

Vanilj, du har pm.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp