Problemet med denna typ av annonser är att så snabbt de tas bort så ploppar de upp från nya konton. Snudd på hopplöst krig för annonsnätverken och publicisterna. Enda lösningen är att konstant städa eller att sluta upp med nätverksannonser.
Iom bovarna bara betalar för de visningar som de får så bär det sig fortfarande att sätta upp nya annonser.
En lösning för mediabyrån kan kanske vara att whitelista de man faktiskt vill ha snarare än att blacklista de som är fel. Det blir dock ett jäkla jobbigt manuellt jobb för någon. Jag hade satsat på det samtidigt som jag jagat annonsörer som betalar för att ligga direkt på sajten. Det är dock både svårt och kostsamt. Dvs enbart använt nätverksannonserna som utfyllnad för riktiga annonsörer.
Troligtvis svårt att genomföra just nu. Få annonsörer lär vara intresserade av att skriva nya annonsavtal i tider som dessa.
Iom bovarna bara betalar för de visningar som de får så bär det sig fortfarande att sätta upp nya annonser.
En lösning för mediabyrån kan kanske vara att whitelista de man faktiskt vill ha snarare än att blacklista de som är fel. Det blir dock ett jäkla jobbigt manuellt jobb för någon. Jag hade satsat på det samtidigt som jag jagat annonsörer som betalar för att ligga direkt på sajten. Det är dock både svårt och kostsamt. Dvs enbart använt nätverksannonserna som utfyllnad för riktiga annonsörer.
Troligtvis svårt att genomföra just nu. Få annonsörer lär vara intresserade av att skriva nya annonsavtal i tider som dessa.