• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny annonsplattform på KS

Well.. Utan insyn så gissar jag att dessa nya annonser hänger ihop med att de som du gillar inte inbringar tillräckligt mycket pengar. Att sälja ”bra annonser” tar tid och är svårt. Nätverksannonser lik de du inte gillar sköts av andra och kräver liten, till ingen, effort. Jag är helt hundra på att man kört de du nämner om de gett tillräckligt resultat. Gissningen är ju att de betalt väldigt lite alternativt inte köper all trafik sajten har när en cafeteria i Kista helt plötsligt dyker upp istället.

Absolut. Och vad jag kan se så föreslogs det några andra alternativ att ersätta ev. intäkter från google ads.

Stay classy klocksnack... :grumpy:

Screenshot_20200301_044005_com.android.chrome.jpg

Jag tror annonseringen bygger på tidigare sökhistorik.
Visst gör den det (bland annat) men det finns ändå en skala i sunkighet. Om jag har "Bilar" i min sökhistorik så sträcker ju det sig mellan "mätarjustering av bil, skräp från wish och Dacia" till "Nya modeller BMW, Audi, Mercedes" som reklam. Problemet är att annonsplattformen bara drar till sig den ena änden av skalan.

Så behöver det absolut inte vara. Ibland kommer random skit oavsett eftersom någon betalat för att eländet ska synas och det är alltid slumpmässigt skräp om man valt att Google inte ska få spara uppgifter om sökhistorik etc.
Visst gör den det (bland annat) men det finns ändå en skala i sunkighet. Om jag har "Bilar" i min sökhistorik så sträcker ju det sig mellan "mätarjustering av bil, skräp från wish och Dacia" till "Nya modeller BMW, Audi, Mercedes" som reklam. Problemet är att annonsplattformen bara drar till sig den ena änden av skalan.

ironi är svårt i text. Var menat som ett skämt.

Nu fick jag uppleva annonserna också. Spontant känns det sjukt irriterande och luffigt när dom tar upp hela mobilskärmen...

Lite spännande ändå att du har 28 inlägg i denna tråd varav i det första ska du skita i detta forum och häromdagen gjorde du ditt sista inlägg i tråden.
Ja det blev så, ber om ursäkt för det. Jag är med i OWG Mars sedan slipper ni mig (kanske).

Haha...jösses sånt I-lands problem detta med reklamen är! Har inte tänkt på det innan och gör det inte nu heller, visst i starten så blev ju forumet lite långsamt, så det sög ju. Men det åtgärdade ju ledningen ( @Hook, @Leben ) snabbt, så det är väl inget heller att snacka om. Så länge den bara dyker upp som en banner, på varje forumdel, så ser inte jag det som ett problem i huvud taget.

Däremot så skulle det vara mindre kul om det dök upp, ploppa upp reklam i trådarna helt plötsligt skulle jag personligen tycka. Om det nu är detta som krävs för att få surfa kostnadsfritt här inne så är det helt OK för mig.

Det krävs två för en Tango, utan forummedlemmar så blir det ju inget forum, och så länge ledningen gör vad som krävs för att utveckla och hålla igång forumet, så borde ju det uppmuntras. För utan varandra så blir det ju skit rent ut sagt!

@Hook eller @Leben finns det möjlighet att speca height eller min-height för reklamen eller div-en runt? Det skulle leda till att det ”hoppar” mindre på mobilen när den laddas.

Nu laddas sidan utan reklam och reklamplatsen har typ höjd 0, sen laddas reklamen i bakgrunden (bra för upplevd snabbhet så helt rätt) och allt hoppar ner när den laddat klart. Leder till en del feltryck. Min-height på någon lämplig storlek skulle göra problemet mycket mindre och är en snabb fix :)

Morning @Leben @Hook.
En ickeprovoserande fråga till er utan jag är ärligt intresserad. Är det så här ni tänkte att det skulle se ut på mobil eller jobbar ni fortfarande på att minska reklamen något? Mvh Airman
Screenshot_20200320-080020-01.jpeg

Morning @Leben @Hook.
En ickeprovoserande fråga till er utan jag är ärligt intresserad. Är det så här ni tänkte att det skulle se ut på mobil eller jobbar ni fortfarande på att minska reklamen något? Mvh Airman
Screenshot_20200320-080020-01.jpeg

Jag gav upp och installerade Adblock på mobilen. Det funkar ”hyggligt” med reklamen på datorn men med mobilen blev det verkligen idel klick av misstag på reklamen och slussning över till andra sidor.

Är det bara för mig som sidorna hoppar till något fruktansvärt när annonsen laddas in?
Fruktansvärt enerverande och leder till en hel del missclicks....

Går detta inte att fixa på något vis?

Använder mig av Safari om det har någon betydelse? Samma problem både i luren och på ipaden.

Är det bara för mig som sidorna hoppar till något fruktansvärt när annonsen laddas in?
Fruktansvärt enerverande och leder till en hel del missclicks....

Går detta inte att fixa på något vis?

Använder mig av Safari om det har någon betydelse? Samma problem både i luren och på ipaden.
Hoppar till för mig också, men väldigt kortvarigt, typ 2 sek, så vänta med att klicka så borde det inte vara något problem.

Hoppar till för mig också, men väldigt kortvarigt, typ 2 sek, så vänta med att klicka så borde det inte vara något problem.
Jo jag vet, det är ju kanske ett ”ickeproblem” egentligen men fortfarande sjukt störigt..
Man vill ju gärna att allting flyter så man får en smooth upplevelse :)

Känns sådär att KS alltså tjänar pengar på att visa annonser som används för att ruinera svenska pensionärer. Men pengar ska visst inte lukta enligt en del.
Problemet är Google Adsense-plattformen som tillåter mycket konstiga grejer. Samtidigt är Google Adsense i princip det enda alternativet om man inte orkar hålla på och kontakta specifika företag för annonser.

Tillbaka
Topp