Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker personligen att Certinan ser väldigt trevlig ut på pappret. Kan rekommendera Baltics Aquascaphe och Loriers dykare också.Dykare i ca 38-40mm.
Tittat på Certina DS Action 38mm idag. Riktigt fin. Men något i den stilen.
Problemet med San Martin är att deras QC inte är den bästa. Har ägt ett par och alltid haft problem med dessa..Köp 5st San Martin
Har du en sådan ? Har kikat på den en hel del.Seiko Spb143 är mitt tips
En beggad Oris Aquis funkar i den prisklassenDykare i ca 38-40mm.
Tittat på Certina DS Action 38mm idag. Riktigt fin. Men något i den stilen.
Har ägt, saknar och kan tänka mig att äga igenHar du en sådan ? Har kikat på den en hel del.
Vad är det som gör att den är värd att äga igen? Har hört blandat om armbandet och claspen..Har ägt, saknar och kan tänka mig att äga igen![]()
Är mer ute efter dykare urI den prisklassen skulle jag absolut kolla in Nomos, men det beror ju på vilken typ av klocka du är ute efter.
Ja men eftersom jag är så udda så är länken en av anledningarna till att jag gillar den så mycket. Tycker den är riktigt snygg. Men bytte lås till ett MM300. Storlek, komfort och utseende är topp. Tidhållning kan verkligen vara blandad med 6r35 i min erfarenhet dock.Vad är det som gör att den är värd att äga igen? Har hört blandat om armbandet och claspen..
NejIngen som föredrar Christopher Ward?
Svårt att säga så mycket med lite input.Ingen som föredrar Christopher Ward?
Förresten! Om vi ändå pratar CW kan man ju lägga till att de har min respekt, vad nu det är värt. CW hade inte behövt göra något av följande för att fortsätta tjäna pengar, de verkar göra det för att de gillar klockor och teknik, och det är värt mycket i min bok:Ingen som föredrar Christopher Ward?
Har haft 2st 40mm Squale (Rolex Homage). Riktigt fina klockor !Squale SUB39 kanske kan vara något?
Finns även en GMT variant.
Oh herregud! Precis den jag har kikat på! Vad tycker du om claspen och känsla att kunna ändra på sizen on the go?Cw brukar köra en generös rea under januari, där flera modeller brukar ha mellan 30-50% rabatt. Det ger dig möjligheten att köpa en ny till priset av vad en begagnad i runda slängar kostar. Kan vara värt att hålla utkik efter om du är sugen
Jag har haft tre CW hittills och det kommer garanterat bli fler. Tycker att de håller hög klass för pengarna de kostar.
Bilder är ju alltid skoj:
![]()
Jo absolut. I den prisklassen är CW svårslagna. Jag har haft flera och skulle säga att dom är extremt prisvärda. Kolla också en märket Stowa. Bättre kvalité för pengarna hittar du inte. CW har förresten också en generös retur så om du bara är försiktig med grejerna och inte använder dom så kan du returnera inom 60dagar. Priserna på CW inkluderar moms förresten då dom betalar EU momsen separat så du behöver inte lägga på 25 procent på deras site.Ingen som föredrar Christopher Ward?
Hur är det med tull? Ni som har köpt, åkte ni på detta? Och hur mycket ?Jo absolut. I den prisklassen är CW svårslagna. Jag har haft flera och skulle säga att dom är extremt prisvärda. Kolla också en märket Stowa. Bättre kvalité för pengarna hittar du inte. CW har förresten också en generös retur så om du bara är försiktig med grejerna och inte använder dom så kan du returnera inom 60dagar. Priserna på CW inkluderar moms förresten då dom betalar EU momsen separat så du behöver inte lägga på 25 procent på deras site.
CWs länkar håller hög klass och mikro justeringen är riktigt bra. Justerar typ 8mm i 2mm steg. Dock blir just själva claspen lite lång och kanske på gränsen till klumpig men det är ju priset man betalar. Själv tycker jag det är en stor fördel då mina handleder varierar friskt i omfångOh herregud! Precis den jag har kikat på! Vad tycker du om claspen och känsla att kunna ändra på sizen on the go?