• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klocka max 13000kr

Jag hade lagt till en tusenlapp och beställt nya Doxa 600t!
Doxa-SUB-600T-black-dial.jpg

Hur är det med tull? Ni som har köpt, åkte ni på detta? Och hur mycket ?
Och om du skall handla CW så kommer det löpande flera gånger per år rabattkoder på typ 1500 spänn som brukar kommuniceras här i CW tråden Dessutom brukar det bli billigast att välja "gbr" längst ned på Siten och betala i pund istf euro

Oh herregud! Precis den jag har kikat på! Vad tycker du om claspen och känsla att kunna ändra på sizen on the go?
Länk och spänne är oerhört bra! Där har CW verkligen lyckats. Har inte haft någon annan klocka i samma prisklass som håller den nivån. Justeringsmöjligheten är en klar bonus även om jag personligen sällan behöver använda den.

Jag tänkte föreslå en Aquaracer men då är du förmodligen inte intresserad :)

Du sa att du hade testat en Certina Action Diver 38mm. Hur står den sig mot Aquaracern?
Nej inte längre. Jag tycker Certinan är schysst men länken och låset känns extremt billigt för priset. Sen få Micro adjustments. Det stör mig lite..

Nej inte längre. Jag tycker Certinan är schysst men länken och låset känns extremt billigt för priset. Sen få Micro adjustments. Det stör mig lite..
Jaha ok! Tråkigt att höra. Jag är lite sugen på en beater och är inne på Certinan alternativt en begagnad aquaracer. Jag får kanske testa klockorna i butik först :)

Ingen som föredrar Christopher Ward?

CW har väl fått beröm så det räcker nu, eller? :)
Inte helt, jag måste nog hänga mig på hyllningskören.
Jämförd med klockor i liknande prisklass jag ägt eller klämt mycket på som till exempel Longines Conquest/Hydroconquest, Div Tag Heuer, Oris Aquis, Div Seikos, Doxa, Glycine, Squale 1521/1545/Matic, Certina DS action med flera är CW likvärdigt eller snäppet bättre.
Supersnygg boettdesign senaste åren som är vackert tredimensionellt skulpterad (särskild från C65 / Trident 600 mk 3 och framåt) och riktig bra byggkvalitet för pengarna.

CW har väl fått beröm så det räcker nu, eller? :)
Inte helt, jag måste nog hänga mig på hyllningskören.
Jämförd med klockor i liknande prisklass jag ägt eller klämt mycket på som till exempel Longines Conquest/Hydroconquest, Div Tag Heuer, Oris Aquis, Div Seikos, Doxa, Glycine, Squale 1521/1545/Matic, Certina DS action med flera är CW likvärdigt eller snäppet bättre.
Supersnygg boettdesign senaste åren som är vackert tredimensionellt skulpterad (särskild från C65 / Trident 600 mk 3 och framåt) och riktig bra byggkvalitet för pengarna.
Håller helt med. Det enda jag tycker är lite dåligt är finish på visarna. Den är ofta lite ruff i kanterna och inte helt perfekt i ytorna heller. Allt övrigt håller väl eller snarast bättre gentemot nämnda exempel.

Vart hittar du den i bra skick för 13k? Hittade den men den va riktig repig..
Oris Divers 65 är riktigt trevliga klockor. Har haft 3 olika och varit väldigt nöjd med samtliga. Sålde dem för mellan 10-12k fullset i riktigt bra skick. Så det är definitivt möjligt att hitta under 13k här på Klocksnack om du har lite tålamod.
FF55D744-8CE0-4E82-B53F-C7E52925E43B.jpeg
4273CDD5-AC24-49DC-977B-4540509F79EF.jpeg
AA87969F-352E-4E11-B5BC-1E4B13D4FFCF.jpeg

Med det sagt har jag även testat CW som jag tyckte var grymt bra för pengen. Ett tredje alternativ som jag själv gillar är Sjöö Sandström med deras Worldtimer🙂

Har ni köpt från Chrono24 tidigare ? Erfarenheter ??
Det handlar främst om vilken säljare det är. Köper man från en trusted seller som har goda omdömen så ska det inte vara några problem.

Jag har köpt klocka via Chrono24 och då var det just en seriös butik som hade goda omdömen, då var det inga konstigheter.

Har ni köpt från Chrono24 tidigare ? Erfarenheter ??
Som sagt. Om du väljer en handlare med många och goda referenser gärna på flera ställen och gärna om dom har en riktig affär någonstans också så brukar det gå utmärkt. Jag har nog över 10 nyköp från sådana handlare på C24 och det har gått perfekt. Vill du ha klockan snabbt skall du kika efter den gröna pricken som betyder att dom har klockan hemma. Annars kan det ta några veckor.

Cw brukar köra en generös rea under januari, där flera modeller brukar ha mellan 30-50% rabatt. Det ger dig möjligheten att köpa en ny till priset av vad en begagnad i runda slängar kostar. Kan vara värt att hålla utkik efter om du är sugen :)
Jag har haft tre CW hittills och det kommer garanterat bli fler. Tycker att de håller hög klass för pengarna de kostar.
Bilder är ju alltid skoj:
IMG20211124131237.jpg

Gillar att de har egen design på precis allt.

Tillbaka
Topp