• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny klocka - Panerai 194 aka SUBZILLA

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Okay, detta märke (Panerai) är ett märke som har snurrat i mitt huvud i många år, jag har vart nära att shoppa många gånger med det har alltid kommit någon annan klocka istället... men plötsligt händer det...!!! :)

Jag har alltid vart lite fascinerad av Panerai för storleken och de grymma banden som man sätt på bild och kan ändra utseendet på klockan... men med mina 17.5cm handleder så har jag mest sneglat på 42-44mm klockorna. De 47mm som jag provat har sätt otroligt stora ut på min handled. ;)

Nu kom möjligheten upp att köpa en 47mm Panerai och jag var måttligt sugen... tills jag fick den på armen!

Klockan är en limited edition (endast 1000st klockor tillverkade) och såldes år 2004 (G-serie) och är en PAM 194 (Luminor Submersible 2500m) och har fått smeknamnet SUBZILLA (grymt namn) :)
Den är med andra ord en 2500m dykar klocka! :)
Min första upplevelse var, fy fan vad grym, bärs faktiskt helt okay!
Jag som föll mig i smaken på just denna var att den är väldigt lätt pågrund av titanium case.
För att fortsätta med lite data så tickar ett "calibre OP III" verk i den med power reserv på 42 timmar.
Annan data som jag imponeras av är ett glaset är 5.9mm (!!!) tjockt!! Helium valve.
Dessa klockor har tritium index och på min klocka har indexen börjat få härlig gul patina... :)
På min klocka sitter nu ett skönt orginal gummi band men ska in skaffa ett tjockt 26mm ;) läderband!

Denna klocka kommer bli främst min helg beater efter som det är svårt att få den under stjort armen! (Jag klär ut mig till arbetare på dagarna) :) Men fungerar okay med uppkavlad arm :)

Nu till lite bilder:
20150925_063335.jpg

(Nej, detta är inte en tunn klocka)
20150925_063340.jpg

20150925_063351.jpg

20150925_063401.jpg

20150925_063440.jpg

20150925_063617.jpg


Ni må kalla mig en idiot, men jag tycker den flyger bra även på min spinkiga arm! :)

Hoppas ni alla får en grym helg, nu väntar på bara på Fredags tråden så jag kan spamma vidare med bilder på min nya beater :)

Trevlig helg!
Mvh
Micke
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fa-an va bra den där var! Härligt att välja just denna som sin instegspanna. Kul och ett mycket oväntat val!
Hoppas ni ska trivas :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GRYM Panna @Bomier! Klart som faen att du bär upp den, är precis så det skall se ut om man vill se ut som en riktig karlakar :D, STORT Grattis åt helgbeatern!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tur att den är i titan, annars hade armen fallit av! :p

Nä men allvarligt, riktigt cool klocka som funkar kanon på din arm. Stort GRATTIS! :D
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket bra M! Önskar man haft lite ordentligare handleder så man kunde kuta omkring med 47mm-pjäser.
 

Veratio

Cartier
Helt grymt!!! Jag älskar den där klockan! Min tredje favorit-panna all time! 1. Panerai 127. 2. Panerai 187. 3. Panerai 194. 4. Panerai 372.
Mycket imponerad! Grattis! Så jäkla stenhård!
 
Topp