• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny klocka: ska man acceptera detta?

Subsec

Silver
2-Faktor
Fick en ny Victorinox Inox Diver via posten idag. Packade upp klockan men märker direkt att skyddsplasten på glaset har varit bortagen och monterad igen. Börjar då inspektera klockan och märker att det är några repor på den polerade delen (vid 40-markeringen, bakom 0. Se bild). Visserligen små men de finns ändå där. Lyfter även på skyddsplasten och den är full av skräp på undersidan, dock inga repor på glaset.

Min fråga är nu om jag ska acceptera detta av en helt ny (beställd som ny i alla fall) klocka eller är det jag som är petig?

Köpt av svensk klockåterförsäljare på nätet och det är 10-dagars beställningstid på en ny klocka.

Har mailat återförsäljaren men inte fått något svar ännu.

IMG_0291.JPG

IMG_0293.JPG

IMG_0292.JPG

Repor på en inox?! Respekt. Ring med en gång och hör om du kan få reda på hur de lyckats.
Kanske kan ge uppslag till något nytt test i testtråden. Det börjar gå lite på tomgång där.
Men jag tycker definitivt du ska ha en ny. Du vet ju inte vad den har varit med om.
Kom igen nu, det är ju stål.

Återkommer så fort jag fått svaret från dem. Vill inte hänga ut ngt företag utan en förklaring. Kan ju helt enkelt vara så att det någonstans på vägen skett ngt som inte borde skett.

Självklart är det inte okej, men frågan är om det är värt att skicka tillbaks, och vänta på en ny o trassla o greja. Är det inte något du stör dig på så tycker jag att du borde behålla den! :)

Personligen hade jag inte brytt mig på en sådan där pansarklocka! Om det irriterar dig så hade jag absolut förhandlat med dem :)

Tillbaka
Topp