• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny kompis i lådan, LillRolle ((Rolex 6085)

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor

Sond

Patek
Beror helt på vad du är efter.

Bergsklättraräventyr - slitet grönt nato

620.jpg


Tidstypiskt vardagsur - Vildsvin eller cordovan med tvärsgående söm vid bandhorn

Qe2Ceey.jpg


Råare vardagsur - nitad oysterlänk

Upplätt vardagsur - ödla eller krokodil utan stoppning
Stäng tråden, allt är sagt..:). Exakt så skulle jag skrivit om det inte redan var författat.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kollade nyss tidhållningen på Rolle. På 2 dygn har den tappat ca 31 sekunder. Det får duga så länge tror jag.

Rör inte en motor som fungerar sa alltid farfar som hade verkstad på 50-talet ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu är jag förmodligen ute på jävligt djupt vatten men iom vi inte ska kladda i annonser så kladdar jag här. Känns det ok att sälja denna med ett 50%-igt påslag efter att folk påtalat att tavlan är ganska dåligt refinished Scaramanga? Fine att alla är fria att sätta vilka priser de vill men din annons är lagom luddig efter du ändå fått ganska klara besked om tavlan tidigare. Lite stil kan vi väl ändå försöka ha? Trots allt ett entusiastforum..

Bara nyfiken hur man resonerar när du kränger klockan så snabbt med din nya vetskap.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu är jag förmodligen ute på jävligt djupt vatten men iom vi inte ska kladda i annonser så kladdar jag här. Känns det ok att sälja denna med ett 50%-igt påslag efter att folk påtalat att tavlan är ganska dåligt refinished Scaramanga? Fine att alla är fria att sätta vilka priser de vill men din annons är lagom luddig efter du ändå fått ganska klara besked om tavlan tidigare. Lite stil kan vi väl ändå försöka ha? Trots allt ett entusiastforum..

Bara nyfiken hur man resonerar.


50%-igt påslag, var får du det ifrån till att börja med?

Jag upplever att vi är fria att sätta vilka priser vi vill här på KS och jag själv tycker inte att priset sticker ut jämfört med vad man begär för liknande klockor på olika forum, EBAY och C24.

Ja, jag har blivit upplyst om att tavlan har fått en översyn nån gång. Jag kan själv inte uttala mig om vad som är gjort för den kunskapen har jag inte. I annonsen skriver jag just det, att tavlan förmodligen fått en översyn nån gång men att jag inte kan uttala mig om exakt vad som är gjort.

Du kunde ha skickat ett PM först med dina frågor eller synpunkter.

Jag är inte ute efter att mörka nånting i min annons.
 

Sond

Patek
Nu är jag förmodligen ute på jävligt djupt vatten men iom vi inte ska kladda i annonser så kladdar jag här. Känns det ok att sälja denna med ett 50%-igt påslag efter att folk påtalat att tavlan är ganska dåligt refinished Scaramanga? Fine att alla är fria att sätta vilka priser de vill men din annons är lagom luddig efter du ändå fått ganska klara besked om tavlan tidigare. Lite stil kan vi väl ändå försöka ha? Trots allt ett entusiastforum..

Bara nyfiken hur man resonerar när du kränger klockan så snabbt med din nya vetskap.

Var kan man se den konversationen?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
50%-igt påslag, var får du det ifrån till att börja med?

Jag upplever att vi är fria att sätta vilka priser vi vill här på KS och jag själv tycker inte att priset sticker ut jämfört med vad man begär för liknande klockor på olika forum, EBAY och C24.

Ja, jag har blivit upplyst om att tavlan har fått en översyn nån gång. Jag kan själv inte uttala mig om vad som är gjort för den kunskapen har jag inte. I annonsen skriver jag just det, att tavlan förmodligen fått en översyn nån gång men att jag inte kan uttala mig om exakt vad som är gjort.

Du kunde ha skickat ett PM först med dina frågor eller synpunkter.

Jag är inte ute efter att mörka nånting i min annons.
Samma klocka såldes på ebay den 21:a för 7k.

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Rol...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Nu säger jag att tavlan är refinished. Titta bara på texten tex. Bara du uppdaterar beskrivningen i annonsen med din nya vetskap. Priset behöver du inte ändra om det fortfarande känns rätt för dig.

Vet inte varför jag prompt måste PMa när det är så här obvious. Iom du inte har något att dölja så är det väl inte några problem?
 

_jonte

Patek
Jag och _jonte har diskuterat tavlan över PM och hans tolkning är att den troligen fått en remake nån gång.

Detta skrev aurum i trådens början;



Jag själv har ju tråden spekulerat i vad som gjorts åt tavlan.
Tror vi mest blandar ihop de olika begreppen nu. Det vi kom fram till via PM är att den med största sannolikhet är en re-dial, refinished, eller vad det nu kallas. Jag antar att du menar detta när du skriver 'översyn', men du borde nog för tydlighetens skull byta ut ordet mod re-dial, refinished. Sen ska det inte vara några bekymmer! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sådärja, annons uppdaterad och förhoppningsvis råder inga tvivel om tavlans kondition längre.

Ett PM hade räckt för att jag skulle ha förtydligat detta med tavlan. Nu tycker jag det blev onödigt mycket personligt påhopp av detta.

Klockskojare är väl ett rykte jag får dras med nu antar jag.....

Prissättningen kommenterar jag inte med mer än att det kostar att ta hem klockor, frakt, moms och tull tillkommer.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Övertygad om att den skulle sitta bra på rocka, färgerna jobbar bra ihop. Ett cognacfärgat cordovanband skulle även det passa, bryter av bra men är fortfarande skönt för ögat.
 
Topp