• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny leksak - Rolex 6263

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fan-fuckin´-tastic! :eek:
Otroliga klockor fortsätter att trilla in här!

Grattis broder till en ikon i klockvärlden! En -70-tals Daytona är nästa graaö i min samling. Hoppas man får chansen att klämma på denna vid en framtida GTG.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Per - kan du bjuda på ett vristskott?

Fan den är bra cool den där gamla godingen, de har ju blingat till 116520 rejält i jämförelse
 

Pleximannen

Cartier
I brist på bättre ord, stort grattis!

Kul att få se den här typen av objekt på forumet. Nörderi på hög nivå :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Som många helt korrekt kommer ihåg så sa jag att jag hade en 6265 klar i januari. Det var dealen jag nämner i första posten. Då den klockan var i Columbia så var det lite knepigt med logistiken och därför skulle säljaren ta klockan till Miami och sedan skicka den med någon av de usual VRF suspects till Europa för vidare transport. Dels var detta upplägg ganska avancerat men framförallt så fick jag tvivel på klockan och därför valde vi att bordlägga det hela innan klockan ens lämnat säljarens ranch i Sydamerika. Bilden ni fick se var säljarens bild så sorry om jag lurades lite. :)

Denna klocka är också ursprungligen från Sydamerika. Den låg i flera år osåld i en butik i Buenos Aires innan den såldes sedan för första gången 1978 till sin första ägare. Denna ägare hade sedan klockan till 2009 då den såldes till han som jag nu köpt den av.

Dagens wristshot som någon bad om. :)

2-34_zpsbb59bac1.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kanske minns fel - men har inte davvan en 6265...?

I såna fall vill vi se vintage daytona battle royale!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
JS_80 skrev:
Kanske minns fel - men har inte davvan en 6265...?
Stämmer gott. Den är riktigt, riktigt vass.

Jag tror senare Daytonas med big red som Davvans generellt är mer poppis än dessa tidiga med skruvpushers. Vad man gillar mer är nog mest en smaksak. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
I min bok är både din och Davvans vinnare ;)

Hade hellre valt en vintage Daytona i stället för min 116520 - men svårt att motivera för mig själv att betala 2-2,5x mer.

Återigen - stort grattis till en kanonfin klocka *dregel*
 
Topp