• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halloj!
Nu vet jag inte om detta blir rätt... Men vad är det värsta som kan hända liksom, häkte på livstid?!...:pirate:
Jag är ny medlem här på KS och har idag(passande på Speedy Tuesday)beställt min första(!) klocka, en ny :omega: Speedy 005.
Får skönheten på Fredag och hoppas kunna dela med mig av lite bilder då.

Ja just det, glömde ju att presentera mig...
Skåning. Gift. 2 barn. Men det struntar väl ni i... ni vill väl bara som jag, prata om klockor:D

Ha det gott vänner!
Hej & välkommen!
Låter ju precis som en minime av mig!
Gift, 2 barn, bor i Skåne & första "riktiga" klockan en Omega. Världen är liten!

Hej!
Ny här på forumet, men har lurkat under en tid.
Jag har ett nyfunnet klockintresse för gamla militärur, företrädevis sådana som har nyttjats i Sverige.Jag äger ingen rolig klocka i dagsläget utan är på jakt efter lämpligt objekt. Högt upp på önskelistan står ju självfallet en Lemania Tg 195, men i väntan på den rätta så kanske det får bli en Candino 10511 :)

Ciao tutti!
Tänkte att det va dags att gå med då jag glott här en hel del, framförallt inne på vintage.
Började jobba i klockbutik i Norrköping för en tid sedan och klockintresset har i och med det ökat. Gillar mest äldre, dressigare klockor men smaken är ändå hyfsat bred. Bör dock tilläggas att jag förmodligen har Östergötlands smalaste handleder bland män på nästan 15 cm och därför inte gärna bär något större än 36 mm, alltså är det enklare för mig att gilla vintage ;)

Hej, och tack för inbjudan.

Ny här på forumet.

Har gillat klockor så länge jag kan minnas dock med varierad intensitet under åren. Har senaste 7-8 åren hållit mig till en klocka, en Breitling Superocean Héritage, vilket jag tycker fungerat som en bra kompromiss. Nu har suget efter nya klockor blossat upp igen, har siktet främst inställt på utöka med en ny dykare ASAP.

Hej!
Jag har surfat i ett par år på forumet samt TTT men har inte registrerat något konto förens nu. Ska eventuellt sälja min Sea-Dweller från '91 och rekar nu efter att köpa ett nytt urverk så därav blev det ett konto registrerat till slut :)

Hej!

28 år gammal och jobbar för tillfället i en av Stockholms främsta klädbutiker men har 4 års tidigare erfarenhet av klockbranschen hos Krons och Kaplans i Stockholm, så lite ödmjukt vågar jag påstå att jag har rätt bra koll på klockor men också på branschen "bakom kulisserna". Förkärlek för märken med, som så många andra, en rik historia och praktiskt erfarenhet av att kalla sig bruksklockor. För att nämna några kan vi nämna Rolex(innan 2000-talet), Panerai, JLC, Sinn och Lange. Som några enskilda favortexemplar; Rolex 5513, JLC Reverso Grand Taille, Vacheron Constantin American 1921, AP Royal Oak 15202ST, Patek Philippe Nautiluss, Sinn UX och Casio G-Shock. Tänkte nu ta steget in i denna forumvärld och låta mig inspireras och läras men förhoppningsvis också inspirera och lära.

MVH / Marcel

Hej,

Har tittat runt här ett tag utan att vara aktiv, men har haft stor nytta och nöje av forumet. Har ett begynnande klockintresse där jag gått ifrån att ifrågasätta varför jag ska ha en klocka öht när jag kan använda mobilen till att bära klocka dagligen. Mycket tack vare, eller kanske p.g.a. :), mer klockintresserade vänner.

Senast ändrad:
Hej alla,

Följande klockor i samlingen just nu;

Rolex Submariner
Ref No: 5512
Serial No: 55* ***
Year: II 1960
Movement: 1560
Bought: 1997

Rolex DateJust
Ref Number: 1601
Serial no: 997***
Year: 1964
Bought: 2001

Rolex Daytona
Ref number: 116518
Serial Number: P477***
Year: 2000
Movement: 4130
Bought: 2015

Rolex Explorer II "polar"
Ref: 16570
Serial: V
Year: 2009
Movement: 3186
Bought: 2016

Nästa köp blir antingen en Patek Philippe Aquanaut 5167 eller en 5164. Blir det den senare så ryker nog Daytonan och kanske Explorern... :) Så är ni sugna så hojta :)

Hej alla,

Rolex Submariner

Rolex DateJust

Rolex Daytona

Nästa köp blir antingen en Patek Philippe Aquanaut 5167 eller en 5164. Blir det den senare så ryker nog Daytonan och kanske Explorern... :) Så är ni sugna så hojta :)
Bra samling. Välkommen!

Halloj!

Heter Gustav och har häckat lite i kulisserna på KS ett tag, verkar vara en trevlig familj så tog steget att bli medlem :)

Intresset för klockor började för ett par år sedan så är fortfarande novis inom området! Har en förkärlek för dressur och vintage så är väl mest i de trådarna jag kommer hänga! Äger lite vintage omega för tillfället men hoppas innerligen jag får klartecken från min bättre hälft att få införskaffa mig en IWC Inom en snar framtid :D

Annat om mig själv:

Är 26 år
Bor i Eriksberg i Göteborg med fru, två katter och unge på g!
Är för tillfället knegare på lager men utbildar mig till trädgårdsmästare! Dessförinnan inom fastighetsmäklare, så ett rejält omsadlande!
Övriga intressen är matlagning från grunden och mathantverk, natur, växter och klockor såklart!

Väl mött :happyhappy:

Hej! Carl heter jag 25 år bor i Malmö och har precis börjat leta efter mitt första "riktiga" klockköp. Tänkte att det här var en bra plats att söka information och få inspiration. Mitt första stora köp lär förmodligen bli en Omega.

Ha det!

Hej! Carl heter jag 25 år bor i Malmö och har precis börjat leta efter mitt första "riktiga" klockköp. Tänkte att det här var en bra plats att söka information och få inspiration. Mitt första stora köp lär förmodligen bli en Omega.

Ha det!
Välkommen!
Jag bor också i Skåneland & min första "Riktiga" klocka var också en Omega.

Kristian heter jag, 36 år gammal. Varit klockintresserad i cirka 3 år, gillar det mesta i klockväg från alla världsdelar, med förkärlek till EcoDrives från 90-talet, samt handjagade klockor från förra århundadet. Till vardags pluggar jag systemvetenskap samt jobbar på förskola. Senaste klockan är en Eterna från tidigt 70-tal som jag ärvt. Den är hos urmakaren nu för service och byte av krona.

Hej alla!

Ny medlem på forumet men har tittat runt en del till och från.

39 år från Västsverige med modeintresse (främst kvalitetsskor) och har hittills lyckats hålla mig undan klockträsket även om intresset funnits där. Jag vet hur det brukar bli när mitt intresse för något växer... .

Äger ingen riktig klocka i dagsläget men snart så...

Mvh
Rob

Hej! Glenn heter jag.

Nu äntligen med profil på forumet, då jag ett tag redan har spökat runt här utan en.
Har länge varit klockintresserad men tog mig i kragen och köpte en vintage Omega tidigare i år, sedan dess blir jag bara mer och mer intreserad för var dag och speciellt för vintage. Vintage är sexigt!

Kommer att hänga främst på Vintage-delen av forumet och sukta efter klockor men även kanske Köp & Sälj en vacker dag.

Väl mött!

/Glenn

Varit medlem i ett år ungefär men inte varit så aktiv med att posta här på forumet så kvalificerar in mig som ny känner jag.

Har ett stort intresse framför allt för lite sportigare dykarur. Då det passar mig och min livsstil bäst. Men är öppen för alla typer av modeller.

Gått igenom ett antal olika klockor och märken men sitter just nu utan någon dykare och är på på jakt efter något nytt roligt. Kvar finns bara en tissot 18k vintage dressare. Men det blir det ändring på så fort det kommer upp något intressant att lägga vantarna på. ;)

/Viktor

Hej!
Tänkte köra en liten snabb presentation av mig själv.
Är 27 år gammal, arbetar för ett större auktionsföretag och har ett nyvunnet intresse för klockor.
Kommer kanske inte att posta mycket men uppskattar verkligen alla trådar och andras kunskap.
Må bäst allihopa!

Tjena, trevligt att få presentera sig!

Är en ung läkarstudent med en passion för livet i allmänhet och urverk i synnerhet.
Intresset föddes inne på Kings klockblog för ett par år sedan där en ny värld uppenbarade sig, en värld som visade sig vara knökad med härligheter.
Studentekonomin och klockambitionerna går inte alltid hand i hand men jobbar gärna lite extra för att komma närmre drömuret.
Det är för tillfället tomt på handleden då jag sålde av en trogen Datejust (mycket saknad...) med förhoppningen att hitta en trevlig Submariner som ersättare (fortfarande på jakt).

Klimatet här på klocksnack verkar sjukt trevligt så ser fram emot att gotta mig ordentligt i forumen.
Vi hörs!

Hej, ny på forumet.
Mitt klock intresse dog varje gång när batterierna dog i mina klockor. Men har nu skaffat mig en automatare som jag förhoppningsvis blir väldigt nöjd med.
Min beater är en gammal GUL-klocka. Som var bland mina första "riktiga" klockor jag fick. Har sedan en Camel Trophy Watch Cronograph en
DKNY (Donna Karen New York) dressare och nyligen en blå Certina DS Action Automatic Diver som jar troligtvis kommer vara väldigt nöjd med ett tag framöver.

Kommer Titta in på forumet lite då & då.
Nedan finns en bild på min "samling" klockor.
Ni får ha en trevlig lördag natt! På återséende..

Bilagor

• DSCN3021.JPG
    DSCN3021.JPG
    212.6 KB · Visningar: 68
Tjena tjena.

IT-konsult på under 30 vårar, men hunnit med två barn trots det. Tyvärr bor man i Stockholm så nästan hela inkomsten försvinner på boendet.

Har alltid ifrågasatt varför man skall ha en klocka i den digitala värld vi lever i, men börjar känna att anledningarna trots detta bara blir fler och fler. Så jag är egentligen på jakt efter min första klocka, och är lite vilsen i djungeln. Först funderade jag på Hugo Boss tack vare den stilrena designen, men efter lite läsande här så har intresset växt snabbt och lavinartat, och nu är jag istället på jakt efter något mekaniskt. Tanken på ett märke med anor långt tillbaka i tiden tycker jag låter spännande, men vi får se vad det blir helt enkelt.

Hej alla,

Rolex Submariner

Rolex DateJust

Rolex Daytona

Trevlig samling, släng gärna upp en bild :)

Tjena, trevligt att få presentera sig!

Är en ung läkarstudent med en passion för livet i allmänhet och urverk i synnerhet.
Intresset föddes inne på Kings klockblog för ett par år sedan där en ny värld uppenbarade sig, en värld som visade sig vara knökad med härligheter.
Studentekonomin och klockambitionerna går inte alltid hand i hand men jobbar gärna lite extra för att komma närmre drömuret.
Det är för tillfället tomt på handleden då jag sålde av en trogen Datejust (mycket saknad...) med förhoppningen att hitta en trevlig Submariner som ersättare (fortfarande på jakt).

Klimatet här på klocksnack verkar sjukt trevligt så ser fram emot att gotta mig ordentligt i forumen.
Vi hörs!

Tja DrPhil!
Snygg tjej på bilden du har här på forumet. Är hon singel?

Hej. en trevlig lärarstudent som drabbats av "ha-begär". har sedan tidigare ett par klockor, men inget speciellt. en casio och en fossil. vetgirig och frågvis på gränsen till påträngande. har en fäbless för vintage-ur, gärna öststat.

IMG_3613.JPG

Hallå!
Jon heter jag, kommer från Piteå och fyller snart 40...
Stort flyg- och klockintresse, jobbar som flygtekniker.
Äger en Planet Ocean, suktar efter en Breitling Bandit alt en 114060.
Kul att vara här!

Hej hej!
Anders 30 år, mitt klockintresse började våren 2016 efter att jag skulle inhandla en ny parfymklocka men snubblade in på Klocksnack. Sen har man häckat runt på forumet likt en gädda i vassen men tyckte det att det var dags att bli medlem nu. Tack vare Klocksnack har jag köpt på mig några klockor började med en skx009 sen en visodate och en g-shock. Och nu håller jag på att titta efter den första "riktiga" klockan. Känns som ett gift, vill bara ha mera klockor :)

Ha de fint!

Tja
Janne heter jag och mitt klockintresse började i våras då jag såg en dokumentär om watchmakers på youtube, blev helt såld när jag fick se hantverket bakom mekaniska klockor och vilket jobb som läggs ner på dessa.
Har inte ägt en mekanisk klocka tidigare och undrar om en Certina DS Action Diver är en bra instegsklocka?
Ska bli fantastiskt kul o hänga här inne :)
Ha det gott allesammans!

Tja
Janne heter jag och mitt klockintresse började i våras då jag såg en dokumentär om watchmakers på youtube, blev helt såld när jag fick se hantverket bakom mekaniska klockor och vilket jobb som läggs ner på dessa.
Har inte ägt en mekanisk klocka tidigare och undrar om en Certina DS Action Diver är en bra instegsklocka?
Ska bli fantastiskt kul o hänga här inne :)
Ha det gott allesammans!

Här har du en recension utav Certina DS Action Automatic Diver. Nyligen köpt en själv och är väldigt nöjd med den hittills. https://klocksnack.se/threads/certina-ds-action-diver.63093/

!Hola!
Ny här på forumet och tackar för förtroendet.
Min första klocka var en svart fin automatisk City som jag fick vid min 6-års dag vill jag minnas, fast det låter lite väl tidigt. Dagen före min 19-års dag fick jag av min snälla mormor en Rolex gmt master (1675) som jag allt annat än vårdade ömt. Trots detta så har den varit en trogen följeslagare på mina livs-äventyr ett par ggr runt vår glob.
Två veckor innan vår dotter skulle fylla 20-år så tog hon över "Stafettpinnen" dvs gmt:n. Hon gillade dock inte min slitna orginallänk (Jubilee) utan insisterade på en fräck läderrem istället...
Bilden jag skickar är naturligtvis bild på gmt:n men också min favorit klocka just nu, en Cerutti 1881 med ett automatiskt ETA-urverk som jag köpte billigt på "Stampen"
Tack för mig
Cheers
WP_20141212_15_39_55_Pro.jpg
WP_20141212_15_39_55_Pro.jpg

Tillbaka
Topp