Bara kör på med den!
Absolut! Ska försöka knäppa några bilder och lägga upp här också, blir sugen när man ser alla fantastiska bilder här på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara kör på med den!
Tja!
Kille på snart 27 från Östersund som creepat runt här i säkert 4 år och nu för ett tag sedan klivit ut ur garderoben och faktiskt skrivit någon rad här och där.
Gillar uppenbarligen klockor, men även musik, mat och dryck, och sport såsom fotboll (forza öfk) och skidåkning(helst utför).
Sitter idag inne på en blygsam samling bestående av:
-Omega speedmaster
-Tag Heuer aquaracer
-Citizen eco-drive dykarbeater, minns ej vad den heter
-Seiko "nautilus"
-Omega vintage dressare
-Garmin fenix 2 tränings/äventyrs klocka
-Gant studentpresent
Nästa köp blir nog en rolex, troligen sub, samt en födelsedagspresent till min kära mor. Tips? Hon bryr sig inte om klockor men behöver veta tiden ibland.
Hej
Glömde ju ta med min winder "Klarstein" som gör ett bra jobb och pysslar om mina automatare när jag inte bär dom. Den är även en bra konversationstartare vid middagsbjudningar. Man dömer ju inte en person efter utsidan utan efter deras inställning till klockor.Hej, här kommer ännu en noob .
Andy heter jag och är 41år. Jag har gillat klockor sen barnsben men klockintresset har alltid kommit i skuggan pga annat. Tänkte äntligen låta klockor få hamna i rampljuset och är sugen på att lära mig mer och utöka min lilla klocksamling. Kul att hitta KS och se alla Er med samma intresse. Lite fakta om mig:
Född: Halmstad - 1975
Bor: Strax utanför Malmö med fru och 3 barn.
Bilar: Audi A6, Audi A4 Cabriolet, VW Golf
MC: Ducati Monster 900
Sportintresserad: Främst bollsporter och Malmö FF
Träningsintresserad: Halvmaraton 1h36min, Styrketräning och innebandy
Jobb: Jag har lätt coolaste titeln "AssMan" (står för Asset Manager)
Gillar: God mat, vin, och fina lagrade spritsorter
Hatar: Blommor och musik, hatar är väl att ta i men ointresserad iaf.
Storlek: 50 i kavaj så inte särskilt grov
Omkrets klockhandled: 17.5 cm
Nu till det intressanta, befintligt klockinnehav:
På jobb bär jag oftast en dator på armen (Apple watch). Vågar inte kalla det klocka på detta forumet.
Citizen Promaster
Hugo Boss dressklocka
Festina
Jacques Lemans dressklocka
Kronjuvelen just nu: Omega Seamaster Aqua Terra Co-Axial GMT Chronograph (44mm, caliber 3603, modellnr: 231.10.44.52.06.001)
Suktar efter:
Breitling Superocean Heritage 42 med mesh-armband. (Jag måste slå till inom kort för att stilla begäret.)
Sugen på en snygg "Skeleton" klocka (eftersom jag inte har råd med en Tourbillon). Här kan jag behöva tips. Måste se om det finns en tråd för skeleton klockor.
Inom några år måste det även bli en Rolex...såklart. Just nu faller smaken för en Sub eller en mer dressad variant. (Börjar ju bli gubbe )
Sen finns det en uppsjö av hur snygga och grymma klockor som helst men de är just nu utanför radarn, läs för dyra.
Ha ha ha, längsta presentationen ever, snacka om övertänd.
Nu ska det surfas på KLOCKSNACK! Med vänlig hälsning, Andy
Gillar dick nick!!Dagens!
Har härjat runt här utan medlemskap ca ett halvår och tänkte väl att det var dags att åtminstone ha möjligheten till att öppna munnen. Om inte annat för att ställa en och annan dum fråga.
Har ett relativt nyvunnet klockintresse som egentligen startade med en vintage Omega för ca 2 år sedan, men det eskalerade verkligen när jag satte brorsans speedy på handleden på prov i somras. Riktigt där är inte klock-budgeten ännu, utan har startat lite mer försiktigt med en Seiko SKX009. Inköpt en tusenlapp för dyrt visserligen, men "when in Tokyo"... Men efter Seikon så känns det lite som man öppnat en kran
Precis satt ena benet i ett gipspaket för 5 veckor framåt så nu är den stora utmaningen att inte hänga på ks 8 timmar om dagen.
Skickar med en bild på senaste bandförsöket
Välkommen till likasinnadeHej!
Ytterligare en nybliven medlem här, kille på 36 år. Efter att ha kört med diverse klockor runt en eller några tusen så har jag mer börjat snegla åt en "riktig" klocka, Omega Aqua Terra och Rolex Milgauss är favoriterna för tillfället. Spanar runt på köp&sälj och hoppas på att kunna göra ett schysst andrahandsköp! Här är dagens samling, det är väl 2-3 st av dessa som används egentligen.
Ha det gott alla!
Välkommen! alltid kul med fler skåningar och sällan man ser en så utförlig presentation.Hej, här kommer ännu en noob .
Andy heter jag och är 41år. Jag har gillat klockor sen barnsben men klockintresset har alltid kommit i skuggan pga annat. Tänkte äntligen låta klockor få hamna i rampljuset och är sugen på att lära mig mer och utöka min lilla klocksamling. Kul att hitta KS och se alla Er med samma intresse. Lite fakta om mig:
Född: Halmstad - 1975
Bor: Strax utanför Malmö med fru och 3 barn.
Bilar: Audi A6, Audi A4 Cabriolet, VW Golf
MC: Ducati Monster 900
Sportintresserad: Främst bollsporter och Malmö FF
Träningsintresserad: Halvmaraton 1h36min, Styrketräning och innebandy
Jobb: Jag har lätt coolaste titeln "AssMan" (står för Asset Manager)
Gillar: God mat, vin, och fina lagrade spritsorter
Hatar: Blommor och musik, hatar är väl att ta i men ointresserad iaf.
Storlek: 50 i kavaj så inte särskilt grov
Omkrets klockhandled: 17.5 cm
Nu till det intressanta, befintligt klockinnehav:
På jobb bär jag oftast en dator på armen (Apple watch). Vågar inte kalla det klocka på detta forumet.
Citizen Promaster
Hugo Boss dressklocka
Festina
Jacques Lemans dressklocka
Kronjuvelen just nu: Omega Seamaster Aqua Terra Co-Axial GMT Chronograph (44mm, caliber 3603, modellnr: 231.10.44.52.06.001)
Suktar efter:
Breitling Superocean Heritage 42 med mesh-armband. (Jag måste slå till inom kort för att stilla begäret.)
Sugen på en snygg "Skeleton" klocka (eftersom jag inte har råd med en Tourbillon). Här kan jag behöva tips. Måste se om det finns en tråd för skeleton klockor.
Inom några år måste det även bli en Rolex...såklart. Just nu faller smaken för en Sub eller en mer dressad variant. (Börjar ju bli gubbe )
Sen finns det en uppsjö av hur snygga och grymma klockor som helst men de är just nu utanför radarn, läs för dyra.
Ha ha ha, längsta presentationen ever, snacka om övertänd.
Nu ska det surfas på KLOCKSNACK! Med vänlig hälsning, Andy
Om du har Iphone så är det bara att söka på Klocksnack på Podcast appen.Hej roligt att så många skriver en snutt om sej själva Såg att det fanns en pod ? Vart hittar man den ? mvh robert104.