• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest läst på KS tidigare men nu är det dags att ge sig tillkänna.

köpt klockor sedan mitten 90-tal och har lite svårt skiljas från dem vilket blivit att jag har några stycket. Några vintage Omega, några nya där jag känner mest för Omega Seamaster GMT som användes flitigt när jag bodde i asien och lätt kunde se vad tiden var i andra världsdelar. På senare tid snöat in på IWC och letar nu efter en Pilot Spitfire i brons med grön urtavla. Men det kanske blir en till också....

Ny på forumet men har läst utan konto ganska länge. Äger just nu en Breitling Super Avenger (48 mm), Rolex Datejust, Certina DS Action Diver Sea Turtle Conservancy (den lilla på 38 mm) och en MoonSwatch som jag satt Nato-band på. Kör alltid double wristing med Apple Watch på höger hand och riktig klocka på vänster. För att jag kan och för att jag inte bryr mig om vad andra tycker.

I princip alltid klädd i kostym pga yrket; så överväger att i förlängningen göra mig av med Breitlingen då den används väldigt sällan. Tittar lite försiktigt på Omega, Tudor Prince eller IWC.

Bilagor

• Klockor.jpg
    Klockor.jpg
    240.9 KB · Visningar: 10
Tjena gänget ! Dennis heter jag och har lurkat här oinloggad emellanåt. Väldigt härligt att ta del av all kunskap på forumet. Rockar en tag runt vristen som jag köpte på pantbanken i tidiga tonåren och dreglar dagligen över allt med en tudorlogga. Vi hörs!

Bilagor

• 1000018829.jpg
    1000018829.jpg
    497.4 KB · Visningar: 8
Smyg-entusiast som mest bär billigare Illuminator-klockor pga pris, jobb och småbarn som inte kan låta bli klockorna 😅
Alltid uppskattat klockor och påbörjat min "riktiga" klockresa med en Citizen för ett tag sen.
Drömmer om Mudmaster GWG-B1000-1A4ER och är svag för cleana månfas-klockor.
Gillar hantverket och skulle en dag vilja ha tiden för att meka lite själv.

Kul med ett sånt här trevligt forum, tack för insläpp 😀

1000004468.jpg 1000004471.jpg

Hej alla !

Karl-Johan heter jag.

Har väll egentligen alltid tyckt att det är snyggt med klockor men aldrig haft något intresse i det.
Köpte mig en Apple Watch series fyra när den släpptes, i rostfritt med milaneselänk.

Den har jag burit varje dag, tills nu :)
Nu har jag helt snurrat in mig på klockor. Började kika in här på forumet för ett år sedan och toktittat på youtube..

För ett par månader sen så såg jag att Tusenö hade ett nytt släpp på deras shellback, då kunde jag inte hålla mig så en beställning gjordes :)
Men väntan blev olidlig, så vad gör man då?! Jo man letar såklart efter en klocka till, och den sitter nu på armen :)

Nu när jag äntligen var med klocka så var det ju dags att registrera ett konto här. Riktigt roligt forum och väldigt inspirerande, tack för det !!

Ta hand om er !!

Ja just det.. är ni nyfikna på vilken klocka det blev så tyckte jag mig se att det finns en unboxingtråd här i forumet.. ;-)

Senast ändrad:
Hej alla !

Karl-Johan heter jag.

Har väll egentligen alltid tyckt att det är snyggt med klockor men aldrig haft något intresse i det.
Köpte mig en Apple Watch series fyra när den släpptes, i rostfritt med milaneselänk.

Den har jag burit varje dag, tills nu :)
Nu har jag helt snurrat in mig på klockor. Började kika in här på forumet för ett år sedan och toktittat på youtube..

För ett par månader sen så såg jag att Tusenö hade ett nytt släpp på deras shellback, då kunde jag inte hålla mig så en beställning gjordes :)
Men väntan blev olidlig, så vad gör man då?! Jo man letar såklart efter en klocka till, och den sitter nu på armen :)

Nu när jag äntligen var med klocka så var det ju dags att registrera ett konto här. Riktigt roligt forum och väldigt inspirerande, tack för det !!

Ta hand om er !!

Ja just det.. är ni nyfikna på vilken klocka det blev så tyckte jag mig se att det finns en unboxingtråd här i forumet.. ;-)
Välkommen!

God morgon,
Efter många år som läsare av KS, tyvärr utan att vara medlem, ser jag nu fram mot att bidra och ta del av så mycket som möjligt här i forumet. Efter ett inbrott hemma under förra året är jag nu i en uppbyggnadfas av samlingen igen, men låter den få ta tid. Bestod mestadels av ärvda klockor från 50-talet, en Sjöö Sandström jag fick i studentpresent och lite annat smått och gott. Tjuven fick även med sig en Planet Ocean-kopia jag köpte i Asien som 10-åring och inte använt sedan dess 😆

Men, nu får jag starta veckan med ett nytillskott - en Tudor Date Day 76214.

Godkväll.
Ny på KS, men läst lite trådar ett tag.

Har hunnit läsa lite noggrannare på vissa trådar.
😆 innan jag började läsa på KS tyckte jag att jag hade koll på märken, hur man ska tänka vid köp av (dyrare) klockor osv.(trodde jag🙄)
Finns mkt att tänka på, betydligt mer än vad jag hade koll på.

Har hållt mig på en ganska låg nivå gällande klockor, då jag antingen tappar bort dem eller på ngt sätt förstör dem.
Tanken är att införskaffa "riktig" klocka innom snar framtid.

Ska försöka bli lite aktiv på forumet, ställa lite dumma frågor mm.

Trevlig kväll
Mvh
Markus

Hallå alla!

Efter att ha varit här och läst oinloggad ett par år var det nu dags att skapa konto.

Klockintresset började med parfymklockor, den första ”riktiga” klockan blev, efter en del läsande här, en Seiko SKX, som sedan såldes för att köpa en G-Shock, nu är det Tissot PRX Powermatic på handleden och planen är att byta till en Hamilton Khaki Field Automatic snarast.

Jag kör en klocka i taget, får se hur länge det håller :cool:

Bilagor

• IMG_0071.jpeg
    IMG_0071.jpeg
    318 KB · Visningar: 5
  • IMG_0639.jpeg
    IMG_0639.jpeg
    486.8 KB · Visningar: 4
Hej! Ny här på KS sedan några veckor. Blev medlem i samband med excessivt researchsurfande inför mitt köp av en Sinn 856. Sinnen ersatte min Omega Aqua Terra 8500 Skyfall som jag sålde (med förtjänst) för att finansiera en orimligt dyr kamera (liksom Sinn av robust tyskt märke). Övriga dinkor i den lilla samlingen är:

• Vintage Omega Seamaster 30 (135-007)
  • Seiko SKX007
  • Casio A168WG-9EF
  • Två Swatchar
  • En quartz-Tissot i titan från 1997 (studentpresent)

Tja det var det hela! Kul att vara här!

Tjena,

Varit medlem ett tag men insåg att jag inte postat här!
Intresset för klockor började när vi städade ur en släktings dödsbo och hittade min morfars Omega Seamaster Jumbo från 1950. Denna hade legat i en låda sedan 1971, när jag vred om kronan och den gick igång direkt så blev jag lite mind-blown. Hade aldrig reflekterat över att alla klockor inte behöver byta batteri och på den resan är det!

Första automatiska klockan jag köpte efter att ha använt Omegan ett par år var en Seiko SKX009J. Insåg att den är alldeles för stor för mina små handleder och köpte en Datejust 36. Senaste tillskottet är Tudor Black Bay 54.

Utöver klockor har jag ett stort intresse för klassisk herrstil.

Hejsan!

Ny här på Klocksnack, men har följt forumet ett tag i det tysta. Har alltid gillat klassiska klockor.
Sea-Dweller 16660 sitter på handleden.
Ser fram emot att hänga med i flödet.

Kul att vara här! 👋

Halloj! Har varit medlem här i flera år och läst lite då och då men inser att jag inte varit så aktiv. Jag har bott utomlands i omgångar och hängt mycket på internationella forum men bor numera i Sverige och kommer bli kvar här så det är väl dags att bli mer aktiv här! 😄

Har hållt på med klockor sedan tidigt 00-tal och samlingen har varierat över åren men Omega är ett märke jag alltid har identifierat mig med så det är väl kärnan i samligen. Har lite indie/microbrands också typ Nomos, Farer etc.

Har haft en hel del vintage men det blev inte att jag använde dem så mycket så jag har gjort mig av med många.
Jag har samlat på mig en del verktyg genom åren och jag roar mig med att reparera/restaurera gamla klockor när tillfälle ges. Ibland går det bra, ibland inte... 🙈
Jag har även byggt mig en egen klocka men det får bli en cliffhanger till en dedikerad tråd så småningom 😉

Kul att vara här med likasinnade i alla fall! 👍

Tjena!
Efter att ha varit en lurker som medlem sedan 2019 och något år innan dess som utan, nu har jag bestämt mig för att vara mer aktiv då man har hamnat i "rabbit hole:en" (igen haha).

Den första klockan som fick mig att öppna upp ögonen för klockor var konstigt nog en Rolex Haribo (jag var 18 år när jag såg den för första gången), sedan dess har det bara spinnat vidare och vidare. Nu när man har blivit några år äldre har även smaken ändrats så preferensen är numera mainstream vintage (olika Cartier och Omega), detta kan bero på att jag har förstått att jag har rätt smala handleder och kan inte riktigt bära 40mm +. Men skulle inte vara den som skulle tacka nej till en modern AP Royal Oak! :p

Sitter på en Cartier Santos Galbeé ref 2319 just nu och nästa klocka kommer nog troligtvis bli en Omega Constellation Pie-Pan (arrow dial om jag fick välja fritt)

Ska bli kul och hänga lite mer i forumet!

Hallå där!

Har hängt här inne ett tag i tysthet men tänkte att det kanske är dags att säga hej på riktigt.

Har nyligen börjat bygga upp min lilla samling och inser snabbt att det här är ett intresse som lätt tar över… på ett väldigt trevligt sätt. Inga dyra pjäser än så länge, men man måste ju börja nånstans.

Kul att vara här i alla fall – ser fram emot att nörda loss lite mer och snacka skit med likasinnade.

Tillbaka
Topp