• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ny på forumet skulle behöva lite råd! :)

Grattis till en snygg dykare!
Jag tror du kan lita på folket här på KS. Säger dom att säljaren är reko så skulle jag känna mig trygg! Det här är ett bra ställe. Välkommen in i gemenskapen!
 

16610

Patek
2-Faktor
Jälmers Ur säljer bara äkta klockor. Har du ett intyg från är det gott nog.

Får jag bara fråga vad det är som gör att du inte tror att den är äkta?
 

Olivia.S

Omega
Jag vet att klockan är äkta. Ville bara veta om det går att få ett intyg ifrån Omega. Inget mer :)
 
Senast ändrad:

16610

Patek
2-Faktor
15 k i en butik får räknas som ok pris för den klockan. Bevis från omega? Jälmers säljer inget stulet. Jag är mer än 100% säker på att allt är i sin ordning. Njut nu av din fina klocka...
 

morrism

Audemars
Jag vet att klockan är äkta men pröjsar man 15k på en klocka så vill man ändå ha beviset ifrån omega. Sedan vet man ju aldrig om den kanske har varit stulen? Känns la lite tråkigt.

Vad är det du ville ha? Att Omegas urmakare i Schweiz skulle komma hem till dig och kolla om den är äkta? Du har ju fått ett äkthetsintyg från en av Omegas representanter i Sverige (Jälmers) att den är äkta precis som om du skulle köpt en ny, om du vill kolla om den är stulen, ring 114 14 och fråga.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja det kom jag på efter. Men what ever. Tur att det finns något som heter öppetköp. Tråden kan stängas och tas bort.

Fast det är lite krångligt med klockor iaf om länken kortats etc. och den har använts. Nu är din begagnad men öppet köp är inte alltid ett säkert kort (om det inte står på kvittot dvs).
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har jag fått typ 3 pms om att jag borde lämna tillbaka den för att den inte har något intyg. Så jag drar till butiken imån! Men tack för alla svar! Jag kommer aldrig kunna njuta av en klocka som har kostat så mycket och inte ens har orginalboxen.

Vilka har pm:at dig?

Har du ett kvitto från köpet?
Om du inte litar på Jälmers, som är en etablerad butik och till alldeles nyligen auktoriserad omega-handlare, vart hade du då tänkt köpa din begagnade Omega?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
"Intyg från Omega"?
Är det ett skämt eller? Ett certifikat är egentligen inte ens ett intyg utan bara ett kort som säger att en klocka med ett visst serienummer hör till en viss modell. Sedan måste ju serienumret stämma med klockans såklart.

Ett intyg från en av Omega auktoriserad handlare = Omegas representant har lämnat ett mycket gott bevis på att klockan är äkta och det tog du väl hänsyn till när du köpte klockan?

Till slut så är det trots allt klockan man spänner runt armen och inte intyget om att den är äkta :)
 

16610

Patek
2-Faktor
Kan detta vara till någon hjälp kanske?
image.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag fick med ett intyg ifrån dom där det står att klockan är äkta. Men vågar man lita på deras intyg? Eller hur kan man få tag på ett riktigt intyg ifrån omega?

Så du tror att den är äkta då? :)

Jag litar på min klockhandlare och jag vet vad jag har köpt.

Och även om den är äkta så vill jag faktiskt ha bevis ifrån omega på det.

Jag vet att klockan är äkta men pröjsar man 15k på en klocka så vill man ändå ha beviset ifrån omega.

Visst förstår du att det är aningens förvirrande? Folk här kan säkert hjälpa dig men några frågetecken kanske behöver rätas ut först.
 

Daniel J

Omega
Jälmers tillämpar bytes/returrätt.

Dvs köpa en annan klocka eller få tillgodokvitto.

Ville man inte ha klockan så varför köpa den?

Säger Daniel att den är äkta så kan man lita på detta.
Duger inte det så kan man skicka den till Omega i Schweiz för service så får man garanterat veta om den är äkta eller ej. Kostar runt 5000 kr och tar ca 2-3 månader.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jälmers tillämpar bytes/returrätt.

Dvs köpa en annan klocka eller få tillgodokvitto.

Ville man inte ha klockan så varför köpa den?

Säger Daniel att den är äkta så kan man lita på detta.
Duger inte det så kan man skicka den till Omega i Schweiz för service så får man garanterat veta om den är äkta eller ej. Kostar runt 5000 kr och tar ca 2-3 månader.



2-3 månader? Servas inte Seamaster av auktoriserade urmakare i Sverige? De tar ju såklart inte i fejkklockor med tång.
 
Topp