Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej den stora frågan var ju egentligen om det går att få ett äkthetsintyg på klockan. Och nej jag ska inte lämna tillbaka den. Jag är supernöjd helt klart den bästa klockan jag någonsin har haft! Jag skickar lite nya bilder så får ni la se vad ni tycker och tänker.
Klockan är i superskick! Man kan knappt tro att den är 14år!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis till klockan och tack för en fräsig start på klocksnack. Denna tråd är en pärla.
Välkommen hit!
2-3 månader? Servas inte Seamaster av auktoriserade urmakare i Sverige? De tar ju såklart inte i fejkklockor med tång.
Det är inget hat i den här tråden, bara härligt gnabb. Du gav ett skönt förvirrat intryck.Haha tack! Ja visst blev det en grym start?haters gonna hate <3!
Det alternativet finns också.
Men om inte ett intyg från en AD imponerar så lär väl knappast ett från Swatch group i stockholm göra det heller.
Klockan är äkta, ingen tvekan om det.
Trådskaparen kanske skulle köpt en ny istället...
Jag skulle aldrig köpa en ny omega. Då förstör man ju det roliga! Klockan som jag köpte idag är som ni kanske ser från år2000. Klockan är helt nyservad och enligt daniel så skulle den servicen kosta 4000kr. Jag blev kär i klockan så fort jag såg den. Och det roligaste av allt är att Daniel själv hade på sig den när jag kom in i affären![]()
Jag ska inte lämna tillbaka den.... Det är ju min nya bebis. Kommer aldrig att ta av den!
Visst är den i fint skick, inget snack om saken.
Men om man vill vara HELT säker på att den är äkta = köp ny
Vill man vara HELT säker på att den inte är stulen = köp ny
Nu har jag fått typ 3 pms om att jag borde lämna tillbaka den för att den inte har något intyg. Så jag drar till butiken imån! Men tack för alla svar! Jag kommer aldrig kunna njuta av en klocka som har kostat så mycket och inte ens har orginalboxen.
Jag ska inte lämna tillbaka den.... Det är ju min nya bebis. Kommer aldrig att ta av den!
Men om man inte litar på Urmakaren eller butiken som säljer klockan spelar det ju ingen roll om den är ny. Kan fortfarande vara face eller stulen isåfall.
Om man inte litar på att en auktoriserad återförsäljare av ett speciellt klockmärke säljer äkta vara som inte är stulen, ja då har man andra problem man kanske borde ta tag i...
Var ska man annars köpa klockan?
Har du läst hela tråden?
Jag skulle aldrig köpa en ny omega. Då förstör man ju det roliga! Klockan som jag köpte idag är som ni kanske ser från år2000. Klockan är helt nyservad och enligt daniel så skulle den servicen kosta 4000kr. Jag blev kär i klockan så fort jag såg den. Och det roligaste av allt är att Daniel själv hade på sig den när jag kom in i affären![]()
Själv köper jag bara nytt.
Anledningen?
Fundera över ifall någon runkat med klockan på, hur många gånger och om det kom något på klockan. Gjordes den ren?
Jag köper varken begagnade kalsonger eller klockor...
Ja, jag har läst hela tråden, är det något jag har missförstått?![]()
HOm man tvivlar på att handlaren säljer falska eller stulna klockor så spelar det väl ingen roll vilken årsmodell det är säger jag.
Anledningen?
Fundera över ifall någon runkat med klockan på, hur många gånger och om det kom något på klockan. Gjordes den ren?
Anledningen?
Anledningen?
Anledningen?
Rent allmänt tycker jag att man skall vara försiktig med att ställa frågor typ är klockorna dom säljer hos "Bengmans" äkta, oavsett det handlar om en etablerad handlare eller AD, eler privatperson. Det är inte rättvist/rimligt att ställa en sådan fråga enbart grundat på att man köpt en dyr klocka och känner en viss oro i största allmänhet.
Om jag känner minsta osäkerhet kring en klocka jag köpt, så skaffar jag mig en second opinion hos en (annan) erkänd handlare/AD, innan jag börjar skriva här och fråga om "Bengmans" säljer oäkta klockor.
Fråga referens (det är något annat) kan man göra på vem som helst, men gärna innan köp...
Nickson, gå in till Daniel så löser det sig.
Det finns ju ingen som helst anledning att göra det!Nickson, gå in till Daniel så löser det sig.