• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ny Speedmaster - Ultraman

En specialserie med 2000 klockor som säljs online för att hylla en hypad vintagemodell är tröttsam? Vi har väldigt olika definitioner på tröttsamt. Smakfull om än lite fantasilös limiterad upplaga. Vet inte hur man kan göra det bättre?
Steget bättre var om att de grävt fram 2 000 ex från 1968 och sålt dem, men man kan inte då allt i denna världen..

En specialserie med 2000 klockor som säljs online för att hylla en hypad vintagemodell är tröttsam? Vi har väldigt olika definitioner på tröttsamt. Smakfull om än lite fantasilös limiterad upplaga. Vet inte hur man kan göra det bättre?
Att dom ständigt pumpar ut serier med LE,
Det blir fan tröttsamt, finns fler som tycker likadant, och du får naturligtvis tycka vad du vill

Det blir fan tröttsamt, finns fler som tycker likadant, och du får naturligtvis tycka vad du vill
Du kommenterade denna lansering. Vad de gjort innan är tämligen ointressant? Tycker bara man ska tänka efter innan man kommenterar. Du får givetvis tycka vad du vill men du verkar inte kunna förklara dig.

Du kommenterade denna lansering. Vad de gjort innan är tämligen ointressant? Tycker bara man ska tänka efter innan man kommenterar. Du får givetvis tycka vad du vill men du verkar inte kunna förklara dig.
Jag har förklarat mig, ännu en serie med LE=tröttsamt.
Dina kommentarer verkar inte speciellt genomtänkta heller

Inte? Hur menar du? Hur kan en lansering som är lyckad och säljer slut omgående vara tröttsam? Var förra Speedy Tuesdag också tröttsam? Vad är tröttsamt? Vad du menar är att du tycker alla limiterade upplagor är tröttsamma?

Inte? Hur menar du? Hur kan en lansering som är lyckad och säljer slut omgående vara tröttsam? Var förra Speedy Tuesdag också tröttsam? Vad är tröttsamt? Vad du menar är att du tycker alla limiterade upplagor är tröttsamma?
Jag har förklarat flertalet gånger vad jag menar

Ultraman såldes enbart online. Slutsåld på en timme eller så!

Omega skickade ut ett tweet med länk för en halvtimma sedan. Förmodar att de vill visa att deras kloc
Riktigt cool! Dessutom med en kul historia bakom modellen. Det enda jag hade önskat på den här hade varit att den också kom på länk, i vintage-stil som på 1957-modellen eller Speedy-tuesday. Den här nya Ultraman har diskuterats en del i Speedy-tråden, där några lyckosamma medlemmar lyckades knipa ett exemplar :)

Lite OT men jag är inte överförtjust i Speedmaster’s nuvarande länk (har en plexi med safirbaksida). Alldeles för tjock för den relativt slanka boetten.

Var det någon som skrev något om Limited Edition? Sköna färger tycker jag. Skriker racing, som det var tänkt från början.

Jag hatar inte, jag anser att det blir tröttsamt när det ständigt kommer nya LE, hela tiden
Men tycker du inte denna var rätt bra då? Begränsad på riktigt och genomtänkt. Visst lite färg men väldigt sparsamt och smakfullt. Menar bara att det är tråkigt att klaga när de faktisk lanserar något som intresserar folk och inte bara ännu en variant på Seamaster med 007-loggor.

Men tycker du inte denna var rätt bra då? Begränsad på riktigt och genomtänkt. Visst lite färg men väldigt sparsamt och smakfullt. Menar bara att det är tråkigt att klaga när de faktisk lanserar något som intresserar folk och inte bara ännu en variant på Seamaster med 007-loggor.
Den är snygg, inget snack om saken, men att det ständigt måste vara limited retar jag mig på

Håller med @Aurum i allt. Att ”Omega släpper för mkt LE” är också en grej som folk snappat upp och upprepar som ett mantra och en sanning.

Som jag konstaterade i en annan tråd är det farligt när man själv inte reflekterat över sina åsikter och var de kommer ifrån.

Ultraman är ju ett grymt släpp (vilket tom användaren själv här erkänner efter lite påtryckningar @sjökvist )

Håller med @Aurum i allt. Att ”Omega släpper för mkt LE” är också en grej som folk snappat upp och upprepar som ett mantra och en sanning.

Som jag konstaterade i en annan tråd är det farligt när man själv inte reflekterat över sina åsikter och var de kommer ifrån.

Ultraman är ju ett grymt släpp (vilket tom användaren själv här erkänner efter lite påtryckningar @sjökvist )
Du får hålla med vem du vill, det är inte klockan i sig det gäller, omega är pigga på det här med att det ska vara LE, DET är tröttsamt

Du får hålla med vem du vill, det är inte klockan i sig det gäller, omega är pigga på det här med att det ska vara LE, DET är tröttsamt
Klart jag får hålla med vem jag vill.

Varför är det tröttsamt med LE? Det är väl roligare än tex konservativa märken som Rolex som knappt producerar LE alls?

Precis som i lokala glassfabriken som byter ut sortimentet med delvis nya smaker varje år.

Nej, jag tror helt enkelt att följer strömmen och ogillar Omegas LE för att ”man ska göra det”.

Vad anser du om klockan i sig? Hade den varit finare om den inte varit LE?

Ja asså själv har jag inget emot det. Vi får ju iallafall lite variation när det finns märken som gärna inte kommer ut med nya designer (även om ändringarna hos Omega oftast är ytterst små). Däremot hade jag inte brytt mig ett dugg om det blev så att de till exempel slutade med att kalla dessa för LE's.

Men jag tycker vi ska vara glada över att det finns ett märke som ger oss lite valmöjligheter och kommer ut med "nyheter" relativt ofta.

Klart jag får hålla med vem jag vill.

Varför är det tröttsamt med LE? Det är väl roligare än tex konservativa märken som Rolex som knappt producerar LE alls?

Precis som i lokala glassfabriken som byter ut sortimentet med delvis nya smaker varje år.

Nej, jag tror helt enkelt att följer strömmen och ogillar Omegas LE för att ”man ska göra det”.

Vad anser du om klockan i sig? Hade den varit finare om den inte varit LE?
Men du, jag har förklarat så läs där, vad du tror och inte tror om mig det är totalt ointressant

Hvorfor klikker du inn på en tråd som handler om en LE Omega om du er så trött på det?
Det må jo väre noe som fikk deg til å ville lese denne tråden og det er veldig tydelig hva den handler om.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp