Omega87
Silver
Så snyggt! Hade dock hellre moddat en ny speedie med målad sekund hellre än köpt nya L.E![]()
Kanske det, eller köpt vintage om den inte hade varit så dyr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så snyggt! Hade dock hellre moddat en ny speedie med målad sekund hellre än köpt nya L.E![]()
Omega skickade ut ett tweet med länk för en halvtimma sedan. Förmodar att de vill visa att deras kloc
Lite OT men jag är inte överförtjust i Speedmaster’s nuvarande länk (har en plexi med safirbaksida). Alldeles för tjock för den relativt slanka boetten.
Åhhh ännu en special omega...
Kul....verkligen...
Hur länge ska de mjölka varumärket?
Tröttsamt med alla LE
Missade du ett av de första svaren i tråden (”God morgon”)?Omega skickade ut ett tweet med länk för en halvtimma sedan. Förmodar att de vill visa att deras kloc
Haha oh the irony.Tillför man inget kan man ju hålla truten och hoppa över till trådar man finner intressantare som inte innehåller varken mjölkning eller specialare. Du som gillar TAG Heuer @sjökvist har ju hittar helt rätt varumärke som varken gör LE eller re-editions av gamla modeller![]()
Vad är det för jävla inställning? Och vem fan är du att avgöra vem som får kommentera vad?Tillför man inget kan man ju hålla truten och hoppa över till trådar man finner intressantare som inte innehåller varken mjölkning eller specialare. Du som gillar TAG Heuer @sjökvist har ju hittar helt rätt varumärke som varken gör LE eller re-editions av gamla modeller![]()
Tillför man inget kan man ju hålla truten och hoppa över till trådar man finner intressantare som inte innehåller varken mjölkning eller specialare. Du som gillar TAG Heuer @sjökvist har ju hittar helt rätt varumärke som varken gör LE eller re-editions av gamla modeller![]()
Vad är det för jävla inställning? Och vem fan är du att avgöra vem som får kommentera vad?
Omega skickade ut ett tweet med länk för en halvtimma sedan. Förmodar att de vill visa att deras kloc
Lite OT men jag är inte överförtjust i Speedmaster’s nuvarande länk (har en plexi med safirbaksida). Alldeles för tjock för den relativt slanka boetten.
men nu har jag sagt att klockan var fin men detta med LE kan bli lite tröttsamtHvorfor klikker du inn på en tråd som handler om en LE Omega om du er så trött på det?
Det må jo väre noe som fikk deg til å ville lese denne tråden og det er veldig tydelig hva den handler om.
och vad tillför din kommentar? tråden är till för att lufta sina åsikter om nämnda klocka.Tillför man inget kan man ju hålla truten och hoppa över till trådar man finner intressantare som inte innehåller varken mjölkning eller specialare. Du som gillar TAG Heuer @sjökvist har ju hittar helt rätt varumärke som varken gör LE eller re-editions av gamla modeller![]()
Snygg! Men för 65 lök så kanske man kunde fått nåt flashigare än enbart nato?
Absolut ingen aning, jag kan bara spekulera: Originalet hade ju en 1039/516 flatlink som jag personligen tycker är mycket skön att bära (och snygg#åretspedagog
Vi släpper detta.
Ontopic: varför kommer både denna samt andra nyutgåvor som FOIS utan länk? Originalen hade länk. Någon som vet? @Hasse Varg
Mäh... var du tvungen att göra sådär. Nu tycker jag att alla Speedys, inklusive min, har penisar på urtavlanAh, penis klockan
![]()
De likfärgade kan man prata bort, men på Ultramannen är det för uppenbartMäh... var du tvungen att göra sådär. Nu tycker jag att alla Speedys, inklusive min, har penisar på urtavlan![]()
Mja... kommer ändå låta kronografen vara tillsvidareDe likfärgade kan man prata bort, men på Ultramannen är det för uppenbart![]()
1039/516 flatlink är grym, men kommer se konstig ut på nysläppet som inte ger samma vintagevibbar.Absolut ingen aning, jag kan bara spekulera: Originalet hade ju en 1039/516 flatlink som jag personligen tycker är mycket skön att bära (och snygg). De nya länkar Omega har är ju betydligt kraftigare/klumpigare, tänker speciellt på den som kom med till '57 Trilogy Speedyn som skall efterlikna den 7077/6 som kom på originalet, den är inte så rolig... Om Omega skulle ha gjort en liknande länk för att efterlikna 1039/516 så skulle det förmodligen inte ha blivit speciellt lyckat. Just my two cents...
Finns en tråd på OF:
https://omegaforums.net/threads/speedy-tuesday-2.78937/
som i skrivande stund är 41 sidor lång, har inte orkat läsa igenom den men där kanske man kan få lite info i frågan? Själv högg jag till direkt jag så att Omega släppte den då jag tyckte den var så himla läcker samt skulle komplettera min ST LE bra. Föredrar länk framför läder och NATO, till min ST LE har jag en vintage 1171/633 länk som är på för jämnan. Lädret till ST LE Ultraman tycker jag ser riktigt snyggt ut så det kommer jag att använda till att börja med (NATO är jag inte speciellt förtjust i). Annars så har jag en 1171/633 som jag sparat till klockan, har även två 1039/516 så jag kommer att prova med ett sådant också![]()
Missade du ett av de första svaren i tråden (”God morgon”)?
Klockan släpptes för en månad sedan och sålde slut omgående
https://www.hodinkee.com/articles/the-omega-speedmaster-speedy-tuesday-2-ultraman
Hmm, har för mig att jag har sett ett fotomontage med ST LE Ultraman på ett 1039/516 och det såg inte så pjåkigt ut1039/516 flatlink är grym, men kommer se konstig ut på nysläppet som inte ger samma vintagevibbar.
Håller med om läder över nato på Speedy (och generellt), lädret till speedy tuesday var ju grymt!
De där kommentarerna är inget att bry sig om. Omega gör sin grej och Rolex gör sin och det vore ju väldigt trist om alla tillverkare var likadana.Flertalet av Omega's senaste års releaser av limiterade speedmasters har ju varit en succé försäljningsmässigt.
Snoopy, apollo 11 45th, speedy tuesday m.m. Varför fortsätter folk leka kränkta? Omega är nog jävligt nöjda att sälja 2000 speedmasters på ett dygn.
Sedan den trötta diskussionen att Rolex gör allt rätt och Omega gör allt fel... Antingen vet inte folk vad de pratar om, eller tills nästa gång får man gärna presentera lite fakta bakom sina påståenden.
Hematuri speedynAh, penis klockan
![]()
Ja på ett sätt är ju Vissa Rolex limiterade, inte till antal som får säljas totalt kanske, utan typ hur många som får säljas per, till exempel månad.De där kommentarerna är inget att bry sig om. Omega gör sin grej och Rolex gör sin och det vore ju väldigt trist om alla tillverkare var likadana.
Mer on topic tycker jag att denna LE var cool, synd att den var limiterad.. men det är ju lite av grejen. Folk skulle ju inte sukta på samma sätt efter hulk, BLNR eller stålpepsin om de fanns att få tag i enkelt.
AH, klart någon redan har prövat. Om du hittar bilden får du gärna posta denHmm, har för mig att jag har sett ett fotomontage med ST LE Ultraman på ett 1039/516 och det såg inte så pjåkigt utHar för mig att jag såg bilden i KS:s Speedmastertråd men jag kan inte hitta igen den. Nåja, jag kommer att prova den kombon när jag får min klocka
![]()
Det skall jag göraAH, klart någon redan har prövat. Om du hittar bilden får du gärna posta den![]()