• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya BP FF....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Datumet är det enda som jag tycker känns onödigt.....hade varit snyggare utan...men för folk som bara har en klocka känns den funktionen helt omöjlig att leva utan......

Jag gillar den så mkt att det är värt att nosa vidare....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den är lite rolig då de nu valt att släppa en homage till en ful dinka. Verkar även vara så att den enda man kan bära upp, dam 38 mm, endast kommer i damfärger...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Inte många rätt. Hade det stått certina på tavlan hade alla kräkts på den. Kejsarens nya kläder. Större index bort med datumet och mer balans på krona + ring så... Men då hade det ju varit ett annat ur.
Bra analys.

Fast, är inte det största misstaget att skippa det som definierar en Fathoms ändå - det karaktäristiska bezel-insertet?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
All
Bra analys.

Fast, är inte det största misstaget att skippa det som definierar en Fathoms ändå - det karaktäristiska bezel-insertet?

Alla har ju rätt till sin åsikt....även om Mr V är ute och hojar :)

Bezeln SKA se ut så..... Inte att förväxla med den vanliga FF!!
 

vonhall

Rolex
Inte för att vara gnällig nu! Men det hade känts mer naturligt om det stod Invicta på urtavlan :D
Gillar dock den gamla versionen otroligt mycket!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag försökte att inte låta negativ, men helt ärligt - den var inte snygg.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gillar den inte så mycket, tycker Bezeln är för tunn och urtavlan för stor och tom.
Jag håller med här. Den ser lite för nätt och elegant ut för att vara en dykare. Och som andra före mig har anmärkt på - index för små och visarna var rätt trista och oklassiska med...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den är lite rolig då de nu valt att släppa en homage till en ful dinka. Verkar även vara så att den enda man kan bära upp, dam 38 mm, endast kommer i damfärger...

Du ska inte skylla på samhället och dess värderingar för du har ett klent DNA arv!! Personligt ansvar...dvs att gå på gym och bygga lite struktur kav vara av intresse. Då slipper du leta damur på 12-24 mm när du sonderar marknaden.....
 

DrDre

Patek
Jag tycker man har blandade men starka känslor inför den där. Boetten, kronan, urtavlan och vridringen tycker jag är väldigt väldigt fina, men visarna och datumfönstret är ju rejält fula.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan skit i oss och köp den bara - var en man och stå för din åtrå :)

Klart jag ska...om den är värdig efter en hands-on upplevelse......en fin bild kan lura vem som helst......dock gillar jag vad som presenterats. Jag gillar mest att bråka i allmänhet...det är så jäkla hålla handen och lägereldsmys numera när de riktiga bråkstakarna blivit en del av palissadpatronaget.....gör vad jag kan för att väcka lite ont blod :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Klart jag ska...om den är värdig efter en hands-on upplevelse......en fin bild kan lura vem som helst......dock gillar jag vad som presenterats. Jag gillar mest att bråka i allmänhet...det är så jäkla hålla handen och lägereldsmys numera när de riktiga bråkstakarna blivit en del av palissadpatronaget.....gör vad jag kan för att väcka lite ont blod :)


Klart jag visste att du inte gillar klockan utan bara ville provocera :)
 
Topp