• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Breitling Emergency II Night Mission..

cab

Audemars
2-Faktor
Galen klocka. Visste inte det där om 50m WR men det känns ju riktigt dåligt för en klocka i det stuket. Man borde ju räkna med stötsäker till 50m och wr till 1000m iaf :)
 

Ricrob

Patek
Problemet med där med WR är att digitalfunktionerna bläddras och aktiveras genom vridning och tryck mot kronan, vilket omöjliggör skruvad krona. Sen ska den enligt uppgift verkligen klara 50 m också, så att bad/plask ska inte vara några problem. Skulle du däremot vara på väg ner i djupet och passera 50 meter, så är det nog ganska kört oavsett om du aktiverar PLB eller inte.. ;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Liiiite i största laget kanske, om man inte har handleder som Boris Karloff. Snygg som fan dock. Inte lika stor och lika svindyr hade så hade den varit intressant.
 
Den är verkligen overkligt stor, har testat den några gånger, Richard på Ericson urhandel har en och han är rätt stor och även på han ser den enorm ut, eftersom den är i titan så den är relativt lätt iallafall....

Grymt bra minireportage och det finns väl en annan 'lite' modell utan sändaren med både pris och mått som passar vanliga dödliga, vet att Jens diggar den...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
100k för dyrt och 10mm för stor, men annars så... :D
Och det där är väl för övrigt ett ETA med eget namn?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för reportaget men vilket as till klocka! Finns det nån praktisk/teknisk orsak till att den är så stor eller är det bara för att det är "mode" med stora klockor nu?
 

Maro

Audemars
Jäkligt ball och säkert ett sjukt instrument att ha med sig, men den är tyvärr bara för jävla fet.
 
Hittade 'lite' varianten, Breitling B-50 Cockpit, tror den är 46mm och tunnare... så jävla cool!

2014-06-26144106_zpsddc2e59e.jpg

2014-06-26144116_zps12f19c2d.jpg


Verkar lista rut 60k

http://www.uret.se/breitling-cockpit-b50-svart-gummi-o46-mm-p-46267.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså... Nej. Inte ens lite habegär till den klumpen. Min gamla super avenger var FET men snygg. Ser ingen anledning till att någon förutom jaktpiloter och ensamseglare skaffar sig en sån...
Men den klarar ju bara 50m, så man får se till att bli nödsatt på land. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool men stooor! Ger mig fan på att den gamle klädsamt fyllige Ricrob köpt en på stört!!!
 

mouqvist

Rolex
Men den klarar ju bara 50m, så man får se till att bli nödsatt på land. :)
Håller med, helt sjukt att en klocka i den prisklassen och av det märket inte klarar mer än fjuttiga 50m, särskilt med tanke på kundkategorin som den siktar på. Har man en sån klocka ska man kunna ta den överallt, vad är poängen annars.
Jag tänker på en pilot som skulle behöva skjuta sig ut ur ett flygplan och landa i havet, med tanke på smällen vid kontakt med vattnet så är klockan så gott som obrukbar när man väl behöver skicka nödsignalen.
 

Ricrob

Patek
Håller med, helt sjukt att en klocka i den prisklassen och av det märket inte klarar mer än fjuttiga 50m, särskilt med tanke på kundkategorin som den siktar på. Har man en sån klocka ska man kunna ta den överallt, vad är poängen annars.
Jag tänker på en pilot som skulle behöva skjuta sig ut ur ett flygplan och landa i havet, med tanke på smällen vid kontakt med vattnet så är klockan så gott som obrukbar när man väl behöver skicka nödsignalen.
Jag vågar nog lova att the beacon funkar även om urverket mot förmodan skulle kollapsa i mötet med vatten.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Trevligt minireportage!

Vem är det som kommer och hämtar när man aktiverat den?? Utsända från breitling AD?
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
..vilket jä**a as!

Träffade precis en kompis som häromdagen plockade ut Sveriges första (enl honom, inte vet jag) Night Mission och då var man ju inte sen att rycka åt sig den och plocka fram kameran! :)

Första intrycket; Vilken feting.

Andra intrycket; Wow, vilken feting!

Tredje intrycket när den satt på armen; WOW, vilken fettokisse bjässe!!!

Boetten är i titan och mäter 51 mm (vilket jag inte är säker på men tror att det gäller diametern på vridningen och inte boettbredd?), vilket inte är så sjukt mycket men då boetthöjden är 21,6 mm och "längden" på klockan, alltså från övre till nedre spets på bandhorn, är galet långt så ser och känns klockan overkligt stor och klumpig. Luggbredd på denna badboy är 26 mm och Night Mission kommer på Diver Pro III gummi 26/20 mm med viklås, även det såklart i svart titan. Till den "vanliga" EmII finns även Professional-länk i titan. Vikten är 143,9 G och känns moderat med tanke på storleken men ganska rejäl med tanke på materielen titan och gummi. Inuti tickar Bretlings cal 76 SuperQuartz-verk med 24 timmar kronograf, 2a tidzon, datum-dag visning, countdown timer och alarm. Vattentät till 50 m. Sen har vi förstås huvudfunktionen PLB, som står för Personal Locator Beacon och som i Em II sänder på både den gamla frekvensen 121,5 och den nya på 406 MHz. Enl instruktioner som ägaren fått så skall hjälp komma max 2 timmar efter aktiverad beacon och enl honom kände han sig jättetrygg nör han körde snöskoter i helgen, hahaha!
Batteriet ska laddas kontinuerligt med medföljande laddare för att säkerställa nödfinktionen och batteriet byts ut med knappt 2 års mellanrum. En cool grej som jag såg men inte lyckades fota är att index med lume är placerade så att de formar en stående fyrkant, kolla om ni får chansen, riktigt ballt!

Priset då..? Helt stört i min bok men tydligen rockar de loss på i runda svängar 140 papp.

Lite bilder, notera jämförelsen mot min gamla 40 mm stora Navitimer "Pre-Aerospace"!

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Slutsats; Wow, vilken feting! Vill ha för att den är så fet men vill nog ändå inte ha, just för att den är lite FÖR fet!

Tjäna!
Helan och halvan? :nailbiting:
 
Topp