Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satan i gatan den där var inte dum!Hittade 'lite' varianten, Breitling B-50 Cockpit, tror den är 46mm och tunnare... så jävla cool!
Verkar lista rut 60k
http://www.uret.se/breitling-cockpit-b50-svart-gummi-o46-mm-p-46267.html
Men den klarar ju bara 50m, så man får se till att bli nödsatt på land.Alltså... Nej. Inte ens lite habegär till den klumpen. Min gamla super avenger var FET men snygg. Ser ingen anledning till att någon förutom jaktpiloter och ensamseglare skaffar sig en sån...
Ja den var fet
Smyger knappast in under manschetten
Håller med, helt sjukt att en klocka i den prisklassen och av det märket inte klarar mer än fjuttiga 50m, särskilt med tanke på kundkategorin som den siktar på. Har man en sån klocka ska man kunna ta den överallt, vad är poängen annars.Men den klarar ju bara 50m, så man får se till att bli nödsatt på land.
Min glycine airman 9 har ingen sekundvisare, och den är allt annat än BKlocka utan sekundvisare - känns lite B faktiskt.
Man har väl fallskärm eller? Tål gubben så tål nog klockan.Håller medmed tanke på smällen vid kontakt med vattnet så är klockan så gott som obrukbar när man väl behöver skicka nödsignalen.
Jag vågar nog lova att the beacon funkar även om urverket mot förmodan skulle kollapsa i mötet med vatten.Håller med, helt sjukt att en klocka i den prisklassen och av det märket inte klarar mer än fjuttiga 50m, särskilt med tanke på kundkategorin som den siktar på. Har man en sån klocka ska man kunna ta den överallt, vad är poängen annars.
Jag tänker på en pilot som skulle behöva skjuta sig ut ur ett flygplan och landa i havet, med tanke på smällen vid kontakt med vattnet så är klockan så gott som obrukbar när man väl behöver skicka nödsignalen.
Beror på vart du befinner dig, 406Mhz är den internationella nödfrekvensen och signalen tas emot av både fartyg och flyg, även all form av SAR (search and rescue) bevakar den frekvensen.Trevligt minireportage!
Vem är det som kommer och hämtar när man aktiverat den?? Utsända från breitling AD?
Helan och halvan?..vilket jä**a as!
Träffade precis en kompis som häromdagen plockade ut Sveriges första (enl honom, inte vet jag) Night Mission och då var man ju inte sen att rycka åt sig den och plocka fram kameran!
Första intrycket; Vilken feting.
Andra intrycket; Wow, vilken feting!
Tredje intrycket när den satt på armen; WOW, vilken fettokisse bjässe!!!
Boetten är i titan och mäter 51 mm (vilket jag inte är säker på men tror att det gäller diametern på vridningen och inte boettbredd?), vilket inte är så sjukt mycket men då boetthöjden är 21,6 mm och "längden" på klockan, alltså från övre till nedre spets på bandhorn, är galet långt så ser och känns klockan overkligt stor och klumpig. Luggbredd på denna badboy är 26 mm och Night Mission kommer på Diver Pro III gummi 26/20 mm med viklås, även det såklart i svart titan. Till den "vanliga" EmII finns även Professional-länk i titan. Vikten är 143,9 G och känns moderat med tanke på storleken men ganska rejäl med tanke på materielen titan och gummi. Inuti tickar Bretlings cal 76 SuperQuartz-verk med 24 timmar kronograf, 2a tidzon, datum-dag visning, countdown timer och alarm. Vattentät till 50 m. Sen har vi förstås huvudfunktionen PLB, som står för Personal Locator Beacon och som i Em II sänder på både den gamla frekvensen 121,5 och den nya på 406 MHz. Enl instruktioner som ägaren fått så skall hjälp komma max 2 timmar efter aktiverad beacon och enl honom kände han sig jättetrygg nör han körde snöskoter i helgen, hahaha!
Batteriet ska laddas kontinuerligt med medföljande laddare för att säkerställa nödfinktionen och batteriet byts ut med knappt 2 års mellanrum. En cool grej som jag såg men inte lyckades fota är att index med lume är placerade så att de formar en stående fyrkant, kolla om ni får chansen, riktigt ballt!
Priset då..? Helt stört i min bok men tydligen rockar de loss på i runda svängar 140 papp.
Lite bilder, notera jämförelsen mot min gamla 40 mm stora Navitimer "Pre-Aerospace"!
Slutsats; Wow, vilken feting! Vill ha för att den är så fet men vill nog ändå inte ha, just för att den är lite FÖR fet!
Tjäna!