oscaroscar
Silver
Börjar tycka illa om denna. Gillade den i början men nu tycker jag bara att de är en efterbliven färgkombo..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länka gärna till den där Japanska GMTn, har GMTn diskuterats på trf??
Enkel avläsning av dygnet. Lite som att ha blått och rött på termometern.Får förmodligen stryk nu, men jag ser verkligen inte grejen med tvåfärgade inserts alls - oavsett färgkombo. För mig är det som att ha olika färger på sina båda skosnören...
Får förmodligen stryk nu, men jag ser verkligen inte grejen med tvåfärgade inserts alls - oavsett färgkombo. För mig är det som att ha olika färger på sina båda skosnören...
I vanlig ordning är det helt otroligt dumt att uttala sig om en Rolex innan man har fått fingra på den.
Varför det? Färg och form brukar kunna återges rätt bra i bild.
Inte läst hela tråden så kanske redan tagits upp, Rob Engström förväntar sig leverans i juli. Första fyra dinkorna bokade, dock.
Jo, jag förstår funktionen. Men många verkar tycka att det är så väldans snyggt med tvåfärgade ringar, och det är det jag inte köper...Enkel avläsning av dygnet. Lite som att ha blått och rött på termometern.
Gick förbi Bergströms och ja, den finns inne.
Det står mellan denna och explorer II! Frågan är dock hur länge behöver man vänta om man föredrar en begagnad uppåt 10k under nypris? Någon som har en uppfattning om hur lång tid det tar innan begagnatmarknaden kommer igång för ny modell?
De billigaste gråhandlarna i Europa ligger än så länge ca 6000 kr under listpris i Sverige, men högre än listpris i USA:
https://www.luxusuhr24.de/details--Rolex--Oyster--Oyster Perpetual GMT-Master II------20130--
Hur länge det dröjer innan de begagnade finns till salu är svårt att säga, hänger väl på hur populära de visar sig vara, men alla släpp som jag följt de senaste åren är fortfarande dyra begagnade, om de dyker upp alls.
Jag gillar när Rolex kör i diket med sina nya klockor, det gör lixom alla gamla plexi-modeller ännu vackrare, och ännu mer sofistikerade.
Keep 'em coming Rolex!
appropå det, vilken ref. av gmt är den sista som har rundat plexiglas istället för platt safir?
Exp II är ju snyggaste Rollen ever, så det hade jag kört på. Ligger en nypolerad, nyservad (av AD) 2006a på TZUK för £2995. Sålde precis en klocka till honom. Trevlig och pålitlig. Bara å köpa.ok, kanske får bli en sån istället då... eller explorer II. några 68 lök blir det inget med för en sprillans gmt iaf...
Om någon mot förmodan fortfarande är skeptisk:
![]()