• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya GMTn börjar landa

Länka gärna till den där Japanska GMTn, har GMTn diskuterats på trf??

Den var nog "chilensk" alt "militärversion" - se inlägg ovan från Per

rolex_image.2835918.jpg

Får förmodligen stryk nu, men jag ser verkligen inte grejen med tvåfärgade inserts alls - oavsett färgkombo. För mig är det som att ha olika färger på sina båda skosnören...

Inte läst hela tråden så kanske redan tagits upp, Rob Engström förväntar sig leverans i juli. Första fyra dinkorna bokade, dock.

Får förmodligen stryk nu, men jag ser verkligen inte grejen med tvåfärgade inserts alls - oavsett färgkombo. För mig är det som att ha olika färger på sina båda skosnören...

Det ger ju snabb indikering om det är dag eller natt i andra tidzonen. Optimalt vore om kan kunde ställa "omfånget" själv. typ kontorstid i NY eller vad man nu är nyfiken på :)

Edit Singular var snabbare!

De måste varit färgblinda.. blått och svart funkar ju inte ihop det vet alla!

Det står mellan denna och explorer II! Frågan är dock hur länge behöver man vänta om man föredrar en begagnad uppåt 10k under nypris? Någon som har en uppfattning om hur lång tid det tar innan begagnatmarknaden kommer igång för ny modell?

Det står mellan denna och explorer II! Frågan är dock hur länge behöver man vänta om man föredrar en begagnad uppåt 10k under nypris? Någon som har en uppfattning om hur lång tid det tar innan begagnatmarknaden kommer igång för ny modell?

De billigaste gråhandlarna i Europa ligger än så länge ca 6000 kr under listpris i Sverige, men högre än listpris i USA:
https://www.luxusuhr24.de/details--Rolex--Oyster--Oyster+Perpetual+GMT-Master+II------20130--

Hur länge det dröjer innan de begagnade finns till salu är svårt att säga, hänger väl på hur populära de visar sig vara, men alla släpp som jag följt de senaste åren är fortfarande dyra begagnade, om de dyker upp alls.

De billigaste gråhandlarna i Europa ligger än så länge ca 6000 kr under listpris i Sverige, men högre än listpris i USA:
https://www.luxusuhr24.de/details--Rolex--Oyster--Oyster Perpetual GMT-Master II------20130--

Hur länge det dröjer innan de begagnade finns till salu är svårt att säga, hänger väl på hur populära de visar sig vara, men alla släpp som jag följt de senaste åren är fortfarande dyra begagnade, om de dyker upp alls.

ouch 62 lök från gråhandlare asså! vad är listpriset i sverige då på, 68 om de ligger 6k över? hmm ja det är ju lite väl det alltså...

Jag gillar när Rolex kör i diket med sina nya klockor, det gör lixom alla gamla plexi-modeller ännu vackrare, och ännu mer sofistikerade.
Keep 'em coming Rolex!

appropå det, vilken ref. av gmt är den sista som har rundat plexiglas istället för platt safir? som speedmasterfan gillar man såklart rundat plexi =) tror fan alla mina klockor har rundat plexi

appropå det, vilken ref. av gmt är den sista som har rundat plexiglas istället för platt safir?

GMT Master 16750.

Två år senare kom GMT Master II 16760, med nytt verk och safirglas. De producerades parallellt i sex år innan de ersattes av 16700 respektive 16710 som båda hade safirglas. GMT Master försvann ur sortimentet 1999, och 2007 fick GMT Master II keramikbehandling och blev 116710.

ok, kanske får bli en sån istället då... eller explorer II. några 68 lök blir det inget med för en sprillans gmt iaf...
Exp II är ju snyggaste Rollen ever, så det hade jag kört på. Ligger en nypolerad, nyservad (av AD) 2006a på TZUK för £2995. Sålde precis en klocka till honom. Trevlig och pålitlig. Bara å köpa. ;)

Tillbaka
Topp