• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya GMTn börjar landa

Pleximannen

Cartier
appropå det, vilken ref. av gmt är den sista som har rundat plexiglas istället för platt safir? som speedmasterfan gillar man såklart rundat plexi =) tror fan alla mina klockor har rundat plexi


16750 är sista med plexi men ingen GMT har gjorts med rundat plexi a'la Speedmaster. De har alla platt plexi med datumbubbla. Dock betydligt högre/tjockare än safir.
 

Pleximannen

Cartier
Var igår inne på Nymans och den är tvärfet. Och dom som inte gillade den blåa nyansen på förra G/S subben kan jag säga att årets är riktigt riktigt fet!


Undrar lite stilla hur i h******* jag har kunnat missa faceliften på G/S-Subben (?!). Föredrar den nya framför smurfblått rent spontant.
 

Pleximannen

Cartier

Archie

Cartier
Hmm. Jag kan inte påstå att jag har upplevt glaset som välvt men det kanske finns en viss kurva - dock kan jag ju tycka att det ser lite väl välvt ut på bilden jämfört med de objekt som jag har klämt på. Kan ju också vara polering som påverkar. Men jag kan ha fel.


tråkigt i så fall... vill ju ha välvt glas. hade gjort sig bra tror jag...
 

Lunkan

Cartier
Jag gillarn faktiskt.

Tycker däremot inte att Rolex ska börja laborera för mycket med färgerna. Grönt var en isbrytare, det hängde med LV subbarna osv. Vad blir nästa färg, turkos? :)
 

10past10

Omega
Inte välvt. Polering/slitage gör dock sitt till.
Jag håller inte med dig. Min 1675, och samtliga jag hållit irl är lätt välvda med faseterad kant. Inget extremt, absolut inte "super dome"-välvd eller så, men verkligen inte platt. Jag tror den faseterade kanten kan lura ögat att tro att glaset är platt. Som jag ser det. Men jag kan ha fel.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
116613LB:s nya urtavla är förmodligen av samma typ som Hulkens som skimrar i solljus och ändrar färg. Svårt att fota som någon skrev.
 
Om någon mot förmodan fortfarande är skeptisk:

null_zps621f95d2.jpg

Vågar dom inte skriva ut priset på YMII :rolleyes:
 
Topp