• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya IWC Aquatimers på SIHH 2014

pnt

Rolex
2-Faktor
Groteskt. Vissa av de där modellerna ser ut som Tag Heuers Aquaracer på crack. Och det är inte en bra sak.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Detta hade jag helt missat. Att man släpper en ny Aquatimerlinje igen! Jag tycker IWC skjuter sig själva i foten genom att göra så stora designändringar och så tätt inpå!
Designmässigt känns de som en mix av förgående och den linjen före. Jag håller nog med Singular om att varannan linje har varit lyckad. Jag har själv en ref 3536 som jag håller högst av dessa Aquatimers.
Tänk, min är från 2003 och den är redan fyra generationer gammal!
image.jpg
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
IWC ska bestämma sig för ett formspråk och sedan försiktigt utveckla Aquatimer från det. Med andra ord från 3536. Nu kastar de ut sin baby med badvattnet för varje generation och börjar på ny kula. Hade det inte stått "IWC" på dem kunde man tagit dem för vilken dussinklocka från Ur&Penn som helst. Trams.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillade de inte alls först men efter att ha sett bilderna ett par ggr så är de inte så fula ändå, vågar nästan säga att de ser helt okej ut :-/ (fast ser inte ut som en aquatimer)
 

sjobbe

Cartier
Någon av modellerna ser väl okej ut, resten ser ut som någon ransom ur & penn-klocka. Pushersen och kronorna på flera av kronograferna ser ju löjliga ut..."plastaskit" :)
 

Icaras

Rolex
Påminner lite om billiga dykarna man brukar se till 50% i stjärnurmakarnas skyltfönster.
Blää! Men baksidan och gummit var trots allt lite häftigt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Haha, pratade klockor med en kund idag, han hade en tydlig agg gentemot IWC då han gärna sa "I Wear Crap" i varannan mening, lagomt utvecklingsförstörd var han också
 
Topp