• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya klocksnack.se

Kan inte surfa på iPhone eller iPad via mitt wifi. Tele2 som leverantör. Från datorn går det utmärkt.

Jag är ärlig, Jag gillar inte förändringar :p, Tyckte det vara bra förut trodde bara stabiliteten skulle bli bättre men fortfarande samma layout "system". Men man vänjer väl sig. Hursom tycker jag pm är lite bökigt hur ser jag skickade meddelanden och meddelanden som ligger i utkorg ?, Tack för ett bra forum !

Jag tolkar det annorlunda, den som sticker ut/lyser starkast är aktiv.
Att man inte ska kunna trycka på den man är inne på är nog knepigt att ändra utan att modifiera grunden i forumprogramvaran - något jag väldigt gärna låter bli att göra.

Kan däremot försöka ändra så att den aktiva lyser upp lite mer/utmärker sig.
Har också lite svårt att se vilken sida man är på. Är siffran på aktiv sida fet? Kanske bara är mina ögon eller min skärm iofs...

Jag är ärlig, Jag gillar inte förändringar :p, Tyckte det vara bra förut trodde bara stabiliteten skulle bli bättre men fortfarande samma layout "system". Men man vänjer väl sig. Hursom tycker jag pm är lite bökigt hur ser jag skickade meddelanden och meddelanden som ligger i utkorg ?, Tack för ett bra forum !
Skickade meddelanden är skickade meddelanden.
Det är mer en konversation numera - tänk på det som en chat, om det blir lättare? :)

Har också lite svårt att se vilken sida man är på. Är siffran på aktiv sida fet? Kanske bara är mina ögon eller min skärm iofs...
Vanesak. Jag ser det helt utmärkt här. ;)

Mina problem är lösta. Efter instruktioner av David så rensade jag historik och cache samt startade om iPhone och iPad=fixat!

Tack för det!

Klocksnack startar på andra försöket. Det kanske är första gången efter datoruppstart. När jag startar fler flikar så går det igång på första. edit: Jag stängde och startade om IE helt ett antal gånger och varje gång startade det på första. så kanske det bara är första gången som det blir fel? bagatell men jag antar att du vill veta.

Klocksnack startar på andra försöket. Det kanske är första gången efter datoruppstart. När jag startar fler flikar så går det igång på första. edit: Jag stängde och startade om IE helt ett antal gånger och varje gång startade det på första. så kanske det bara är första gången som det blir fel? bagatell men jag antar att du vill veta.
Låter som ett lokalt problem.

Jobbar med att konfigurera PHP-cachen så att sidan ska bli "snappier"! :)

Även jag instämmer i lovsången! Snyggt och användarvänligt!

En liten synpunkt: Jag som inte läser forumet i realtid utan loggar in max en gång per dag vill gärna se inläggets datum/klockslag överst, dvs innan jag börjar läsa texten. Framförallt när man använder sökfunktionen och läser gamla inlägg visar ju datumet hur "färsk" informationen är vilket för mig ibland är avgörande för om jag ska läsa vidare. Nu ligger tidstämpeln efter texten och dessutom i en mindre fontstorlek med sämre kontrast. Går det att flytta upp?

För övrigt är allt på topp. Bra jobbat!

Även jag instämmer i lovsången! Snyggt och användarvänligt!

En liten synpunkt: Jag som inte läser forumet i realtid utan loggar in max en gång per dag vill gärna se inläggets datum/klockslag överst, dvs innan jag börjar läsa texten. Framförallt när man använder sökfunktionen och läser gamla inlägg visar ju datumet hur "färsk" informationen är vilket för mig ibland är avgörande för om jag ska läsa vidare. Nu ligger tidstämpeln efter texten och dessutom i en mindre fontstorlek med sämre kontrast. Går det att flytta upp?

För övrigt är allt på topp. Bra jobbat!
Hej!

Att flytta plats på datumet är tyvärr inget jag kommer göra. Däremot kan vi se över synligheten med kontrasten t.ex. :)

OK, det finns säkert bra skäl.
Kontrasten spelar egentligen ingen roll, det som känns konstigt är den bakvända läsordningen.

jag tänkte på en sak. man kan ju byta titel i köp och sälj. vilket är helt underbart!
Men man borde ha OHPF med som ett alternativ.
Eller?

Får man säga att taggarna i k&s gör tapatalk rörigt eftersom man inte ser dem där. Saknar FS, WTB osv :)
I övrigt stortrivs jag, nästan så jag lägger ner tapatalk snart när det är så snyggt i webben. En "Timeline"-funktion i webbversionen så konverterar jag :)

Får man säga att taggarna i k&s gör tapatalk rörigt eftersom man inte ser dem där. Saknar FS, WTB osv :)
I övrigt stortrivs jag, nästan så jag lägger ner tapatalk snart när det är så snyggt i webben. En "Timeline"-funktion i webbversionen så konverterar jag :)
+1 på allt!

Man ser åtminstone taggarna längst upp inne i tråden men det är rörigt. I Tapatalk2 ser man dem i listningen!

Jag lovar dig att det kommer bli ÄNNU bättre.
Mobile first? Mobile only! (nåja ;))

är det bara jag eller vart texten i inläggen numera i någon form av serif font?:eek:

Edit :
Nu är det som vanligt igen, skumt!

Samma font som innan - kommer dock ändra så att man inte kan redigera så mycket med att välja andra fonter osv.
Finns ingen som helst anledning.

Kanske vad min webbläsare som spökade, men texten visades som en grå serif i någon grad större än nuvarande..
ja att ändra fonter verkar lite onödigt.

Har du gjort forumet mer mobilanpassat?
Helt plötsligt fungerar det oerhört fint på iphonen. Skillnad från igår tom.
Kan bara stämma in i lovsången och förmedla en stor klapp på ryggen! Kanonbra forum!

Har du gjort forumet mer mobilanpassat?
Helt plötsligt fungerar det oerhört fint på iphonen. Skillnad från igår tom.
Kan bara stämma in i lovsången och förmedla en stor klapp på ryggen! Kanonbra forum!
Håller på as we speak att göra hela forumet responsive. :)

För er andra som sitter på dator, testa att dra lite i fönstret - hela sidan ska då anpassa sig. Förhoppningsvis. ;)

Håller på as we speak att göra hela forumet responsive. :)

För er andra som sitter på dator, testa att dra lite i fönstret - hela sidan ska då anpassa sig. Förhoppningsvis. ;)
Funkar fint.

Är dock inget jättefan av det du gjort med menyn. Gillar gamla menyraden till höger bättre.

Bra fixat! Får känslan av att tapatalk snart är onödigt :)
Har i och för sig inte provat det, men i och med denna förändring känns det inte heller nödvändigt!

Vet inte om det är paddan som strular. Så här ser menyn ut på den.

På vanliga datorn ser det bättre ut.

2bF6jtt.png

Tillbaka
Topp