• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya klocksnack.se

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fixat

WVhHESX.png
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det ser asakonstigt ut på iPhonen. Allt har blivit abnormt stort från ena minuten till andra? Eller har det blivit för många öl på Lilla Torg?...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kallas responsive design. Sidan anpassar sig beroende på vad man besöker den med.
Ok. Bra för mina gamla ögon då jag slipper zooma in men det känns som man tappar lite info. Ex hur många inlägg, vem skrev sist osv. Sen ser jag inte notiser och meddelanden? Kanske ligger i nån under meny?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har fått stänga av lightboxen tills vidare. Lightboxen är den popup som dyker upp när man trycker på en bild för att visa den större i forumet. Det visade sig att den cache:ar alla bilder på min server, trots att bilderna ligger externt.
Man kan fortfarande trycka upp bilder, men de zoomas till originalstorlek direkt i forumet i stället för att poppa upp.

Varför? Jo, här är lite trafikstatistik...
4gPB1tb.jpg


För att dumma ner det: det är jävligt mycket trafik/dag.
 

_jonte

Patek
Har fått stänga av lightboxen tills vidare. Lightboxen är den popup som dyker upp när man trycker på en bild för att visa den större i forumet. Det visade sig att den cache:ar alla bilder på min server, trots att bilderna ligger externt.
Man kan fortfarande trycka upp bilder, men de zoomas till originalstorlek direkt i forumet i stället för att poppa upp.

Varför? Jo, här är lite trafikstatistik...
4gPB1tb.jpg


För att dumma ner det: det är jävligt mycket trafik/dag.
Mycket bättre såhär tycker jag! Lightbox känns onödig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Går det att få en klocka högst upp på sidan? Jag vet att det finns där nere, men det vore ju mer logiskt att ha den överst.
 

Oskar

Omega
Varit borta från forumet ett tag och detta blev en stor glad överaskning!

Utan att ha hunnit fingra på några funktioner än så känns det riktigt bra!
 

David

Bödeln
Insåg just att alla gamla PM har blivit Conversations.

Finns det något sätt att arkivera Conversations som man inte räknar med att se fler inlägg i, men som ändå ska vara åtkomliga vid behov? (Jag har normalt sådant som jag ska svara på förr eller senare i "inboxen" och allt annat i "arkivet".)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Insåg just att alla gamla PM har blivit Conversations.

Finns det något sätt att arkivera Conversations som man inte räknar med att se fler inlägg i, men som ändå ska vara åtkomliga vid behov? (Jag har normalt sådant som jag ska svara på förr eller senare i "inboxen" och allt annat i "arkivet".)
Inte i dagsläget... Verkar dock stå på listan för nyheter i nästa version av Xenforo.
Återstår att se om vi uppdaterar när den dyker upp.
 
Topp