Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska dock få rätt på vänsterjusteringen där.
Klart jag ska fixa, ge mig ett par minuter...Yep. Skumt den inte är dynamisk i Safari. Lycka till med mekandet
Kallas responsive design. Sidan anpassar sig beroende på vad man besöker den med.Det ser asakonstigt ut på iPhonen. Allt har blivit abnormt stort från ena minuten till andra? Eller har det blivit för många öl på Lilla Torg?...
Ok. Bra för mina gamla ögon då jag slipper zooma in men det känns som man tappar lite info. Ex hur många inlägg, vem skrev sist osv. Sen ser jag inte notiser och meddelanden? Kanske ligger i nån under meny?Kallas responsive design. Sidan anpassar sig beroende på vad man besöker den med.
Finns en meny-knapp.Ok. Bra för mina gamla ögon då jag slipper zooma in men det känns som man tappar lite info. Ex hur många inlägg, vem skrev sist osv. Sen ser jag inte notiser och meddelanden? Kanske ligger i nån under meny?
Bra idé.
Tack själv.Nu när vi har haft den nya plattformen ett tag så måste jag säga att den är helt underbar! Tackar för allt jobb!
Förstår inte hur man klarade sig utan notiserna innan?!Tack själv.
Jag tycker att notiserna är ett gigantisk lyft från gamla. Man missar numera ingenting.![]()
Går kanske att lösa längre fram - så ska inte en sådan funktion bete sig. Finns ingen anledning.Förstår inte hur man klarade sig utan notiserna innan?!
Lightboxen är en trevlig bonus men med den trafiken är det ju inte värt det!
Mycket bättre såhär tycker jag! Lightbox känns onödig.Har fått stänga av lightboxen tills vidare. Lightboxen är den popup som dyker upp när man trycker på en bild för att visa den större i forumet. Det visade sig att den cache:ar alla bilder på min server, trots att bilderna ligger externt.
Man kan fortfarande trycka upp bilder, men de zoomas till originalstorlek direkt i forumet i stället för att poppa upp.
Varför? Jo, här är lite trafikstatistik...
![]()
För att dumma ner det: det är jävligt mycket trafik/dag.
Inte i dagsläget... Verkar dock stå på listan för nyheter i nästa version av Xenforo.Insåg just att alla gamla PM har blivit Conversations.
Finns det något sätt att arkivera Conversations som man inte räknar med att se fler inlägg i, men som ändå ska vara åtkomliga vid behov? (Jag har normalt sådant som jag ska svara på förr eller senare i "inboxen" och allt annat i "arkivet".)