• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya Rolex certifikat 2020

Bas

Patek
Tänkte bara visa upp Rolex nya certifikat där dom äntligen tagit bort inköpsställe och namn :)

D2DC1D6F-914E-4911-B98E-9B3B55EA66EC.jpeg

141820BC-9F3F-427F-8CBD-00C664255B39.jpeg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Absolut inte.
Nu måste AD hantera alla klockor som ”sina egna” och all skitsnack om Svensksåld försvinner :) Namn på cert efterföljs ändå inte korrekt

Det känns som om namn har efterlevts bättre de senaste åren.
Men AD kommer väl fortsätta kolla om just det serienumret är sålt hos dem?
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Det känns som om namn har efterlevts bättre de senaste åren.
Men AD kommer väl fortsätta kolla om just det serienumret är sålt hos dem?
Jo det har det. Men har fått in många klockor från 2020 med plast och utan namn.
Jag vet faktist inte hur det blir. Men som ex hos AP spelar det ingen roll var klockan är uttagen så hoppas att Rolex kör på samma linje.
 

Bas

Patek
Jag vet inte om allt är legit eller inte mer än att bilderna är tagna hos Rolex AD :)
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Absolut inte.
Nu måste AD hantera alla klockor som ”sina egna” och all skitsnack om Svensksåld försvinner :) Namn på cert efterföljs ändå inte korrekt

Det känns som om namn har efterlevts bättre de senaste åren.
Men AD kommer väl fortsätta kolla om just det serienumret är sålt hos dem?
Av ren nyfikenhet, hur slarvade AD med namnen tidigare? Läst det tidigare men förstod aldrig hur man kunde slarva med ett namn på en vit rad :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har alltid stått i Rolex guidelines men Rolex var mindre kontrollerande tidigare.
Det enda Rolex godkänner är XXXX om kunden inte vill ha sitt namn på cert.
Vissa länder skriver en hel novell på korten, Namn adress och land:banghead:
När jag köpte min Tudor i somras frågade butiken inte ens mig, de bara skrev mitt namn på Tudor-kortet :) Jag har inga problem med det dock då det var en keeperklocka men det verkar som att Tudor har samma riktlinjer som Rolex då, att namnet ska vara med?
 
Topp