• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Sea-dweller, Deepsea eller Deepsea D-Blue

Seadweller , Deepsea eller Deepsea D-Blue

• Seadweller

Röster: 62 59.0%
  • Deepsea

Röster: 15 14.3%
  • Deepsea D-Blue

Röster: 28 26.7%

• Totala väljare
    105

Watchie

Diamant
2-Faktor
Vilken av dessa väljer du och varför ? Jag har ej bestämt mig riktigt än, men lutar mot en Sea-dweller med motiveringen att sizen är mer behändig, gillar den röda texten, lite bättre pris , nytt verk samt att jag fixar ej texten som finns på deepsea'n - original gas escape......etc, . Vad Väljer du och varför ?

Senast ändrad:
Jag valde Deepsea för jag gillar just storleken samt att den är stilrenare än D-Blue enligt mig.

Edit: Gillar inte heller datum bubblan !

IMG_1728.JPG

Senast ändrad:
B54B619B-D11E-4C11-9AE4-83BCB9A8CD5A.jpeg
Jag kör DEEPSEA, valde den pga storleken (gillar stooort), kvalitetskänslan, ingen jävla bubbla, svart stilren tavla, älskar texten ”gas escape...” och riktigt prisvärd om man köper lätt beggad. Sen e ju alla tre sjukt grymma så vilket val man än tar så blir det ju bra liksom...

126600 gillar jag mest av dessa. Du kan fortfarande ha en skjorta och kavaj på dig utan att klockan är i vägen.

Glömde , hade en deepsea själv i 5 år som daily wearer och flippade den, nästan i nyskick och den var med överallt dagligen, regn,sol,värme, öken, skog, beach, vandringar etc.....men som sagt texten retade mig, gas escape blabla

Hur upplevs den bredare länken på röd sd?
Har bytt från 16600 och det är jättestor skillnad till 126600. Den senare har bättre proportioner och tack vare det bredare bandet sitter den väldigt bra. Mycket bättre balans. Luggarna är också smäckrare än på de nya subbarna. Åtminstone ser det ut så. Jag hade funderingar på att flippa min direkt efter köp (alltså redan innan jag fått den - jag vet en tråkig dödssynd...!) Men när jag fått den på armen så fick den stanna. En superklocka.

/P

Har bytt från 16600 och det är jättestor skillnad till 126600. Den senare har bättre proportioner och tack vare det bredare bandet sitter den väldigt bra. Mycket bättre balans. Luggarna är också smäckrare än på de nya subbarna. Åtminstone ser det ut så. Jag hade funderingar på att flippa min direkt efter köp (alltså redan innan jag fått den - jag vet en tråkig dödssynd...!) Men när jag fått den på armen så fick den stanna. En superklocka.

/P

Intressant. På bilder ser symmetrin ut att vara helt ok om än länken /sel som då är ganska bred, men det är alltså inget man direkt märker av jämfört med en vanlig SD /sub med 20 mm länkbredd.

Vilken av dessa väljer du och varför ? Jag har ej bestämt mig riktigt än, men lutar mot en Sea-dweller med motiveringen att sizen är mer behändig, gillar den röda texten, man får samma verk, 3135 , lite bättre pris samt att jag fixar ej texten som finns på deepsea'n - original gas escape......etc, . Vad Väljer du och varför ?

Personligen skulle jag nog ta den större modellen utan förstoringsglaset. Deep blue bär som en Valjoux 7750 med 44mm och runt 17mm tjock plus minus. Det även fast man missar 20h men nya urverket.

Jag blev nyfiken på din fråga. Har inte nya Sea-dweller fått nytt urverk med 20 timmar mer gångreserv, från 50h upp till 70h ? Kaliber 3235 ser ut att var ett helt nytt urverk med nytt gånghjul.

3255.JPG

Rolex-Caliber-3255-Chronergy-Optimized-Escapement-Perpetuelle.jpg

Personligen skulle jag nog ta den större modellen utan förstoringsglaset. Deep blue bär som en Valjoux 7750 med 44mm och runt 17mm tjock plus minus. Det även fast man missar 20h men nya urverket.

Jag blev nyfiken på din fråga. Har inte nya Sea-dweller fått nytt urverk med 20 timmar mer gångreserv, från 50h upp till 70h ? Kaliber 3235 ser ut att var ett helt nytt urverk med nytt gånghjul.

3255.JPG

Rolex-Caliber-3255-Chronergy-Optimized-Escapement-Perpetuelle.jpg
Dvs står fel i frågan såklart...ändrat nu

Tillbaka
Topp