• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Sea-dweller, Deepsea eller Deepsea D-Blue

Seadweller , Deepsea eller Deepsea D-Blue

• Seadweller

Röster: 62 59.0%
  • Deepsea

Röster: 15 14.3%
  • Deepsea D-Blue

Röster: 28 26.7%

• Totala väljare
    105
image.jpg

Lätt val.
Har inte hört nåt från urmakaren om SD43 så jag antar att jag inte förtjänar den, dessutom så har de klämt dit en bubbla från en submariner...
Men får jag nån gång klämma på en kanske jag ändrar mig...

Diggar Deepsea men det krävs handleder för att bära den. Tycker Seadweller’n ser riktigt nice ut. Speciellt med det bredare armbandet.

En SD-tråd som jag helt missat! :eek:

Snälla, sluta skriv SDDS! Den heter Deepsea Sea-Dweller = DSSD! :cool:

Vilken du ska ha TS beror ju helt på vad du är ute efter. Vill du ha det största, bästa och vackraste tar du en DSSD!
Vill du har något mindre men fortfarande grymt snyggt och med datumbubbla tar du en SD.

Vilken du ska ha TS beror ju helt på vad du är ute efter. Vill du ha det största, bästa och vackraste tar du en DSSD!
Vill du har något mindre men fortfarande grymt snyggt och med datumbubbla tar du en SD.
Var owg med en deepsea i 5 år, gillade tyngden i klockan, saknar det ibland bland mina mindre dinkor..:)

Länken på nya seadweller är så fruktansvärt ful. Hade min 2 dagar sen sålde jag. Ser ut som en klocka som går på anabola :) Men smaken är som baken. Delad. Så hade valt Deepsea den hade jag 3 år innan jag nyss sålde. Tas troligtvis ur produktion också vilket gör att den ökar i värde ;)

Från rolexforum så fanns det en intressant kommentar om detta! Verkar som både varianter är korrekta... :pompus:

:rolex:When the 116660 was unveiled in baselworld 2008 it was called the "Sea-Dweller DEEPSEA", and materials released such as advertisements, press kits etc had this name. The advertisements also bore this name.

Look at Tool's reference library thread dated April 2008 and see the very first post. Every photo shows "Sea-Dweller DEEPSEA.

http://rolexforums.com/showthread.php?t=37035

Random ad:

http://www.rolexmagazine.com/SEA-DWE...A-DWELLER.html

Then sometime thereafter they flipped it around and started calling it DEEPSEA Sea-Dweller in their ads, which I've seen before.

Now it's called "Deepsea" on their website as you mentioned.

In the few years they'll just call it "Deep".

Either way since the watch was initially released as the "Sea-Dweller DEEPSEA, IMO SDDS should be interchangeable with DSSD, if not more proper. :rolex:

Tillbaka
Topp