• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya Sea-dweller, Deepsea eller Deepsea D-Blue

Seadweller , Deepsea eller Deepsea D-Blue

• Seadweller

Röster: 62 59.0%
  • Deepsea

Röster: 15 14.3%
  • Deepsea D-Blue

Röster: 28 26.7%

• Totala väljare
    105
Från rolexforum så fanns det en intressant kommentar om detta! Verkar som både varianter är korrekta... :pompus:
Either way since the watch was initially released as the "Sea-Dweller DEEPSEA, IMO SDDS should be interchangeable with DSSD, if not more proper. :rolex:
Som nämns så räcker det faktist med att kalla den Deepsea och det ska jag göra från och med nu :)

Länken på nya seadweller är så fruktansvärt ful. Hade min 2 dagar sen sålde jag. Ser ut som en klocka som går på anabola :) Men smaken är som baken. Delad. Så hade valt Deepsea den hade jag 3 år innan jag nyss sålde. Tas troligtvis ur produktion också vilket gör att den ökar i värde ;)
Kränger inte du det mesta så fort som möjligt för att tjäna pengar?
En ärlig fråga! :)

Jag har haft alla versioner. Någon föreslog den tidigare Seadwellern och håller med (16600). Bondade aldrig med den nya 126600, för klumpig och kan inte vänja mig vid den bredare länken. Otroligt välarbetad, men den är för mycket. Har ändå rätt breda handleder och gillar PO 43.5 men denna funkade inte för mig. Jag hade gått på den 5-siffriga.

Nej! Men tröttnar fort :) som sagt deepsea blue hade jag i 3 år och det är långtid för någon som vill hinna testa det mesta :) den jag har nu har jag haft några månader och ska inte sälja! Trevlig fredag
Okej! :)
Fick för mig att du kanske hade köpt den till list och sedan krängt den med vinst och hade gjort det oavsett hur länken såg ut.
Inget fel i att göra så, var bara lite nyfiken :)

Efter att ha ägt (tyvärr ingen idag) både 16600, 116600, 116660 tycker jag helt partiskt så här;
16600 klassiker, låg bäst på handen. Optimal utformning utan maxi caset. Mycket väl avvaäg storlek och vikt mot länken. En lite tjockare sub med finess kan man säga. Dessutom gjordes det enligt uppgift 1:20 SD sub när det begav sig och vill minnas de sista exemplearen är uttagna 2009.
116660 är tekniskt sett överlägsen men på tok för stor IMHO för desk top use då man knappt får den under vanliga skjort-manchetter.
Många menar att 116600 är fulländad men tror många färgas och dras med i den allmänna populariteten som ofta bygger på efterfrågan och prisuppgången när Rolex valde att sluta producera efter bara ett fåtal år.

(Har medvetet valt att inte kommentera nya 43mm SD då jag inte ägt den).

Väger man in både pris, utformning och prestanda tycker jag av de 3 modellerna ovan att 16600 vinner.

Tillbaka
Topp