• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nya visare till Speedyn.

Merlin

Vacheron
2-Faktor
30 min utan grill + 15 min grill i 225 grader. Aningen mörkare lume men ingen stor förändring.

Familjen har väldigt lite förståelse just nu och insisterar på att vi ska göra något annat än att baka visare. Ska se om jag ger det ett försök till senare eller nöjer mig med detta.

20151129_132657.jpg
Berätta inte detta till någon utanför KS, vårdteamet kan knacka på dörren då du minst anar det ; )
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Skillnaden är marginell. Kommer att köra dem en omgång till för att sem om jag kan få dem några nyanser mörkare.
20151129_144309.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Som jag nämnde så ska jag beställa lite visare i veckan men står inför ett beslut som ändras var och varannan minut. Jag äger en speedmaster från 92, dvs ingen klocka med samlarvärde och är sugen på att byta till andra visare som jag tycker är snyggare när jag ändå är tvungen att byta servicevisarna. Är detta en dum idé?

Min klocka:
image.jpg

Så jag funderar på att förändra den:
image.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag kollade med pagholds ur i Skövde vad dem skulle ha för att bara ta ur visarna, behålla klockan medans jag bakar och sedan sätta in dem igen. Fick ett pris på 2000-2500kr vilket nästan känns som lurendrejeri? Nymans byter visare för 500 spänn? Någon på forumet som jobbar svart?
 

Ryttaren

Rolex
Jag kollade med pagholds ur i Skövde vad dem skulle ha för att bara ta ur visarna, behålla klockan medans jag bakar och sedan sätta in dem igen. Fick ett pris på 2000-2500kr vilket nästan känns som lurendrejeri? Nymans byter visare för 500 spänn? Någon på forumet som jobbar svart?

De var inte så sugna på att öppna, plocka loss och lämna ut visarna för att senare montera dem igen. Så enda alternativet var att köpa (hos tredje part) och baka visarna innan du lämnar in för byte.
Köper du visare av AD så kommer de montera dem direkt, du får dem sannolikt inte lösa längre. De har blivit hårdare med Omegadelar senaste året, mer som Rolex policy.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
De var inte så sugna på att öppna, plocka loss och lämna ut visarna för att senare montera dem igen. Så enda alternativet var att köpa (hos tredje part) och baka visarna innan du lämnar in för byte.
Köper du visare av AD så kommer de montera dem direkt, du får dem sannolikt inte lösa längre. De har blivit hårdare med Omegadelar senaste året, mer som Rolex policy.

Riktigt tråkigt... Är det så att jag klarar att plocka visarna själv? Är hantverkare och ganska pillig utav mig annars... Och be dem sätta i dem igen? Eller är det en dum idé? Svårare att plocka på en kronograf? :)
 

Ryttaren

Rolex
Riktigt tråkigt... Är det så att jag klarar att plocka visarna själv? Är hantverkare och ganska pillig utav mig annars... Och be dem sätta i dem igen? Eller är det en dum idé? Svårare att plocka på en kronograf? :)

Jag skulle definitivt låta en urmakare sätta dit visarna iallafall. Alla visare måste vara på rätt höjd för att inte ta i varandra. Det är rätt tajt med de små kronografvisarna.
Vågar inte uttala mig om riskerna (förutom att skydda tavlan) med att plocka loss dem själv, finns nog fler här som kan svara på.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag skulle definitivt låta en urmakare sätta dit visarna iallafall. Alla visare måste vara på rätt höjd för att inte ta i varandra. Det är rätt tajt med de små kronografvisarna.
Vågar inte uttala mig om riskerna (förutom att skydda tavlan) med att plocka loss dem själv, finns nog fler här som kan svara på.

Ja jag har förstått att det är mycket viktigt att få på dem rätt så det lär jag inte ens försöka med. Men om jag är försiktig är det värsta som kan hända att jag får beställa nya visare... Dvs om jag är försiktig med tavla och följer anvisningarna här på KS ordentligt. Det bästa vore att få någon kunnig person att plocka ur dem för en peng...
 
Topp