Har jag aldrig hört talas om?De brukar komma rengjorda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har jag aldrig hört talas om?De brukar komma rengjorda
OK, har handlat från dem ett par gånger då har de kommit i schysst skick (ijmf med bilderna som publicerats).Har jag aldrig hört talas om?
Haha läste först ”1016” - som att du gick in med en Explorer och undrade vart datumet fannsrolig tråd! Vi har alla varit där själv gick jag in till Rob Engström för många år sen med min Rolex 1601 och undrade varför det inte gick att ändra datum på den. Men personalen var ödmjuka och förklarade att den funktionen inte fanns på denna referens.
Mycket bra - stort tack!Med risk för att vi börjar bli OT kolla denna tråden https://klocksnack.se/threads/en-begagnad-omega-speedmaster-reduced-varför-inte.97363/
Njao. Det är ju ett batteri som laddas av ljus. Om inte jag har helt fel så kan det behöva bytas, inte lika ofta som en ”vanlig” quartz.Ok här kommer min värsta..
Jag hade samlat nåt år och det var blandat, quartz, automatiska OCH Solar.
Av nån outgrundlig anledning så tappade jag helt bort att min GWG-1000 Mudmaster var en solklocka. Hade inte använt det på x antal månader och hade vart i ett mörkt utrymme. Tog fram den ett tag och den var död! Ja tänkte va fan är batteriet redan slut. Tittade på klockan i 2 sek sen stoppade jag ner den i lådan igen. Åkte till en urmakare och tog fram klockan och sa: den här behöver ett nytt batteri.! Killen tog emot klockan men bara stirrade på mig. Han log och gick in bakom disken. Hörde att det var ett gäng som skrattade åt något.!
Killen kommer tillbaka med världend leende och sa att just den här klockan går på sol ljus och har inget batteri.
Så fort han började sin mening ramlade polletten ner och jag kände att färgen rött började framträda i mitt ansikte. Satan va jag skämdes men tackade för mig och smög iväg. Var nog en av mina värsta ögonblick som klockälskare...
Oj oj oj. Det där hade kunnat bli ett sånt antikrundan-hittade-den-på-en-loppis-moment!Var som liten med på en loppis och hade inte helt kolla på läget med klockor och så utan mer inne på elektronik och el relaterat. Hursomhelst. Står där i en låda med skräp och strökollar, ” men kolla där en chronograph som de på batteribolaget Tudor har gjort. Säkert skräp som alla andra reklam klockor…” doh
I min värld där och då fanns ju bara Tudor som en batteri tillverkare och inget annat.
Vad hände? Själv har jag en drös ej servade vintagecertinor som jag använderJag klickade hem en vintage-Certina och använde direkt, utan att lägga den på service. Inte så smart kan man säga.
Det resulterade till slut att klockan gick fem minuter per dag, vilket innebär att något är på tok som jag fått lära mig.Vad hände? Själv har jag en drös ej servade certinor som jag använder