• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från Baselworld

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag säger nja på dessa....
IMG_2108.PNG
IMG_2107.PNG
 

forsii

Omega
Eftersom alla riktiga nyheter också kommer att dyka upp i den andra tråden - och bilderna på spekulationer kommer att bli färre - känns det lite dubbelt? Två trådar att hålla koll på? Som ändå på sätt och vis kommer att konvergera?
Nog tjaffsat. Om admins inte vill ha två trådar får de väl ta bort den ena. Jag uppskattar två trådar. Kollade i den andra men orkar inte läsa mig igenom 25 sidor+ av förhoppningar.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Håller med och tycker att helstålaren är så jäkla snygg. Tyvärr för stor för min smak, 45mm och nästan 16mm hög.

EDIT: Det låter som om jag hade köpt den om den var 39mm, men tyvärr kommer inte heller priset att vara i min smak :)

cepgdfo_prshot02.jpg
cepgdfo_prshot01.jpg
Zenith har ju ett speciellt formspråk, tilltalar inte alla. Kul att se att fler gillar Zenith :)

Jag tyckte faktiskt G/S modellen var snäppet vassare, du har dock rätt i att 45mm är för stort.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den här släppet hade jag helt missat. Från deras Classic-serie och den ser ju riktigt trevlig ut. Prismässigt kommer den hamna runt 18´.
36mm, 9mm på höjden, vattentäthet 10bar och med samma standardisering mot magnetism, (DIN8309), och stöttålighet, (DIN8308), som exempelvis U1.

Notera hur den yttersta delen av index svävar över silvertavlan och hur sylvassa både index och visare ser ut att vara.

Som många brukar påpeka kanske det är lite knepigt med 19mm bandbredd, men Sinn lämnar i alla fall tre alternativ. Det på bilden, ett svart även det utan söm samt ett svart i ko som är alligatorpräglat.

sinn-1736-gear-patrol-full-lead-6.jpg
sinn-1736-gear-patrol-full-lead-3-4.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Den här släppet hade jag helt missat. Från deras Classic-serie och den ser ju riktigt trevlig ut. Prismässigt kommer den hamna runt 18´.
36mm, 9mm på höjden, vattentäthet 10bar och med samma standardisering mot magnetism, (DIN8309), och stöttålighet, (DIN8308), som exempelvis U1.

Notera hur den yttersta delen av index svävar över silvertavlan och hur sylvassa både index och visare ser ut att vara.

Som många brukar påpeka kanske det är lite knepigt med 19mm bandbredd, men Sinn lämnar i alla fall tre alternativ. Det på bilden, ett svart även det utan söm samt ett svart i ko som är alligatorpräglat.

sinn-1736-gear-patrol-full-lead-6.jpg
sinn-1736-gear-patrol-full-lead-3-4.jpg
Ja den där gillade jag också verkligen. Riktigt snyggt att index "svävar". Hoppas den är lika trevlig irl som den ser ut på bilderna.
 
Topp